Η οδός Ντέιβιντ Μπάουι (Rue David Bowie) θα εγκαινιαστεί επίσημα στην 13η συνοικία του Παρισιού, προς τιμήν του θρυλικού καλλιτέχνη της ροκ, με αφορμή τη συμπλήρωση των οκτώ ετών από το θάνατό του.

Ads

Τα αποκαλυπτήρια της πλακέτας της οδού τη Δευτέρα 8 Ιανουαρίου είναι προγραμματισμένα για τις 4:15 μ.μ. (17:15 ωρα Ελλάδας), δήλωσε ο δήμαρχος του 13ου διαμερίσματος του Παρισιού, Ζερόμ Κουμέ, στο Χ/πρώην Twitter.

Ο Κουμέ, ορκισμένος θαυμαστής του Μπάουι, πρωτοείχε την ιδέα για έναν δρόμο με το όνομα του Ντέιβιντ Μπάουι στις αρχές του 2020 και κατάφερε να κερδίσει το «πράσινο φως» από τις αρμόδιες αρχές της γαλλικής πρωτεύουσας, υποστηρίζοντας ότι ο Μπάουι είχε «μια ισχυρή σχέση με την πόλη του φωτός».

Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κανένας άλλος δρόμος με το όνομα του Ντέιβιντ Μπόουι πουθενά αλλού στον κόσμο.

Ads

Μάλιστα δεν θα χρειαστεί να αφαιρεθεί το όνομα κάποιου άλλου προσώπου για μετανομαστεί η οδός Μπάουι, καθώς ο δρόμος δημιουργήθηκε πρόσφατα στο πλαίσιο μιας μεγάλης ανακαίνισης της γειτονιάς, η οποία περιλαμβάνει επίσης τη βιβλιοθήκη Φρανσουά Μιτεράν.

Ο δρόμος μήκους περίπου 50 μέτρων, ήταν προηγουμένως γνωστός ως «VoieDZ/13», ένας τίτλος που θα χωρούσε άνετα ως όνομα τραγουδιού στη δισκογραφία του Μπάουι, ο οποίος έγραψε τραγούδια όπως «TVC15» ή «5:15».

Ο Βρετανός καλλιτέχνης, ο οποίος πέθανε στις 10 Ιανουαρίου 2016 από καρκίνο του ήπατος, θα γινόταν 77 ετών τη Δευτέρα 8 Ιανουαρίου.

Ο Μπάουι θεωρείται ένας από τους πιο επιδραστικούς, αλλά και πιο επιτυχημένους μουσικούς του 20ού αιώνα, κυρίως χάρη στην απαράμιλλη ικανότητά του να επανεφευρίσκει τον εαυτό του καλλιτεχνικά καθ’ όλη τη διάρκεια της καριέρας του, η οποία απογειώθηκε με την επιτυχία του «Space Oddity» το 1969.

Στα τραγούδια και τα άλμπουμ-ορόσημά του περιλαμβάνονται τα «Ziggy Stardust and the Spiders from Mars» και «Aladdin Sane», και οι εμπορικές επιτυχίες «Let’s Dance» και «China Girl», καθώς και πειραματικά έργα όπως το «Low».

Το Παρίσι έπαιξε λιγότερο σημαντικό ρόλο στη ζωή του Μπάουι από ό,τι το Λονδίνο, το Βερολίνο και το Λος Άντζελες, αλλά η γαλλική πρωτοποριακή θεατρική κουλτούρα επηρέασε το οπτικό του στυλ.

Διασκεύασε επίσης με επιτυχία τα γαλλόφωνα τραγούδια «Amsterdam» και «Ma Mort» (Ο θάνατός μου) του Jacques Brel, ο οποίος δεν ήταν στην πραγματικότητα Γάλλος αλλά Βέλγος. Μια αινιγματική γραμμή στο τραγούδι «Aladdin Sane» του Μπάουι αναφέρεται στο «Παρίσι ή ίσως στην κόλαση».

*Με πληροφορίες από France24, AFP