Νέα τροπή φαίνεται ότι λαμβάνει η αεροπορική τραγωδία της Germanwings  που σημειώθηκε στις γαλλικές Άλπεις το Μάρτιο, καθώς σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες που μετέδωσαν τα διεθνή μέσα ενημέρωσης, ο συγκυβερνήτης Αντρέας Λούμπιτς, που οδήγησε στο θάνατο 150 άτομα, φαίνεται ότι προσπάθησε να σώσει το αεροσκάφος την τελευταία στιγμή.

Ads

Σύμφωνα με δημοσιεύματα βρετανικών και γερμανικών εφημερίδων, που επικαλούνται στοιχεία από τα «μαύρα κουτιά», μόλις 93 δευτερόλεπτα προτού το Airbus συντριβεί στη βουνοπλαγιά, ο 27χρονος Λούμπιτς προσπάθησε να παρακάμψει τον αυτόματο μηχανισμό κατάβασης του αεροσκάφους, τον οποίο είχε ενεργοποιήσει νωρίτερα, όταν ο πιλότος Πάτρικ Σοντενχάιμερ βγήκε από το πιλοτήριο, για να πάει στην τουαλέτα.

Ο Λούμπιτς, ο οποίος υπέφερε από αυτοκτονικό ιδεασμό και κατάθλιψη, είχε κλειδώσει την καμπίνα του πιλοτηρίου, ώστε να εφαρμόσει το φονικό σχέδιό του.

Όμως η 29σέλιδη ενδιάμεση έκθεση των Γάλλων εμπειρογνωμόνων, η οποία δόθηκε στη δημοσιότητα την Τέταρτη, βασιζόμενη στα δεδομένα των «μαύρων» κουτιών της πτήσης 4U9525, υπάρχουν ενδείξεις ότι ο ίδιος προσπάθησε να αναλάβει χειροκίνητα τον έλεγχο του αεροσκάφους, λίγα δευτερόλεπτα πριν τη συντριβή.

Ads

Βάσει των δεδομένων, υπήρξε μια κίνηση στον πλάγιο μοχλό του Airbus A-320. To αρχείο καταγραφής αναφέρει χαρακτηριστικά: «μεταξύ 10:39:33 και 10:40:07 καταγράφηκε κίνηση στον πλάγιο μοχλό (χειροκίνητη) με χαμηλό πλάτος κύματος (δονήσεις) στην πλευρά του συγκυβερνήτη».

Στα «συμπεράσματα» της έκθεσης συνοψίζεται σχετικά: «Ένα λεπτό και 33 δευτερόλεπτα πριν τη συντριβή, ο εγγραφέας δεδομένων πτήσης, κατέγραψε κίνηση στον δεξιό πλάγιο μοχλό διάρκειας 30 δευτερολέπτων, η οποία δεν ήταν αρκετά δυνατή, ώστε να θέσει εκτός λειτουργίας τον αυτόματο πιλότο».

«Ποτέ δεν θα μάθουμε τι ήταν αυτό που τον έκανε να αλλάξει γνώμη στα τελευταία δευτερόλεπτα», δήλωσε ο καθηγητής Ελμάρ Τζιεμούλα, δικηγόρος των συγγενών των θυμάτων, ειδικευμένος σε θέματα δικαίου αερομεταφορών.