Ούτε λίγο ούτε πολύ, η βρετανική αστυνομία στοχοποίησε τις… κλειστές κουρτίνες, αλλά και τις πληρωμές με μετρητά! Αυτά και άλλα εξωφρενικά ανέφερε το διαφημιστικό σποτάκι της βρετανικής αστυνομίας που καλούσε τους πολίτες να καταδίδουν όποια από αυτές τις «ενδείξεις τρομοκρατίας» στις αρχές. Ευτυχώς, το διαφημιστικό απαγορεύτηκε από την αρμόδια επιτροπή για τις διαφημίσεις, μετά από παράπονα πολιτών, ως προσβλητική…

Ads

Το ραδιοφωνικό σποτ ήταν ένα από σειρά διαφημίσεων για τηλεφωνική γραμμή κατάδοσης ύποπτων συμπεριφορών στο πλαίσιο της καταπολέμησης της τρομοκρατίας στη Βρετανία.

Το σποτάκι έθετε τα παραδείγματα αναγνωρίζοντας, ομολογουμένως, το ενδεχόμενο υπερβολικής ανησυχίας: «Ο άνδρας που μένει στο τέλος του δρόμου δεν μιλά πολύ στους γείτονες, απλά γιατί είναι μοναχικός» ξεκινούσε η διαφήμιση, «πληρώνει με μετρητά γιατί δεν έχει πιστωτική, και έχει κλειστές κουρτίνες επειδή κάτω από το σπίτι του περνάει λεωφορείο».

«Όλα αυτά μαζί όμως μπορεί δικαιολογούν τις υποψίες σας» συνέχιζε το σποτάκι, καλώντας τους Βρετανούς να μην διστάσουν να καλέσουν στην Anti-Terrorist Hotline.

Ads

Συνολικά όμως 18 πολίτες παραπονέθηκαν στην Αρχή Κριτηρίων Διαφημίσεων (ASA), λέγοντας ότι η διαφήμιση στοχοποιεί αθώες συμπεριφορές, μπορεί να ενθαρρύνει την κατάδοση αθώων πολιτών (ακόμη και λόγω προσωπικών διαφορών).

Η βρετανική Αστυνομία, αναφέρει το Reuters, ζήτησε συγγνώμη «από τους λίγους που εθίγησαν», δεσμευόμενη ότι το συγκεκριμένο σποτάκι της διαφημιστικής καμπάνιας δεν θα μεταδοθεί ξανά.