Η γερμανική αμυντική βιομηχανία έχει πλέον στραμμένο το βλέμμα της στην Ασία, ως μια αναδυόμενη αγορά για τα προϊόντα της. Οι διαμάχες στην Άπω Ανατολή έχουν προκαλέσει ζήτηση για τεράστια και πανάκριβα υποβρύχια, που κατασκευάζονται στα ναυπηγία της Γερμανίας.

Ads

 
Το υποβρύχιο 218SG είναι κατασκευασμένο για να γλιστρά απαρατήρητο κάτω από τα ύφαλα άλλων πλοίων. Διαθέτοντας ένα ανεξάρτητο σύστημα προώθησης με αέρα, μπορεί να κινηθεί σχεδόν αθόρυβα – πιο ήσυχα από οποιοδήποτε άλλο υποβρύχιο – και να παραμείνει στην θάλασσα για περισσότερο χρόνο από κάποιο άλλο συμβατικό σκάφος. Συγκεκριμένα, μπορεί να μείνει στην θάλασσα για περισσότερες από 80 μέρες και να μην βγει στην επιφάνεια για τουλάχιστον 4 εβδομάδες.
 
Πρόκειται για τα ιδανικά χαρακτηριστικά μιας πολεμικής μηχανής κατασκευασμένης για να λειτουργεί σε απύθμενα νερά, χαράσσοντας διαρκώς νέα πορεία. Πρόκειται για ένα υποβρύχιο κατασκευασμένο για τον μεγαλύτερο από όλους τους ωκεανούς: τον Ειρηνικό.
 
Στα τέλη του Νοεμβρίου, η Σιγκαπούρη, που βρίσκεται στο επίκεντρο της κρίσης στην περιοχή του Δυτικού Ειρηνικού, παρήγγειλε από την γερμανική TKMS, δυο 218SG τα οποία θα της παραδοθούν το 2020. Το κόστος της συμφωνίας, σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό Spiegel, ανέρχεται στα 1,6 δις ευρώ. Στην συμφωνία προβλέπεται επίσης, ότι Γερμανοί ειδικοί θα παρέχουν εκπαίδευση και τεχνογνωσία στο Ναυτικό της Σιγκαπούρης.
 
Το συνολικό αποτέλεσμα θα είναι η Σιγκαπούρη να βρεθεί τεχνολογικά «μπροστά» από όλες τις χώρες της περιοχής.
 
Αγώνες εξοπλισμού στον Ειρηνικό
 
Η συμφωνία έρχεται να συμβάλλει και στον αγώνα εξοπλισμού για την στρατιωτική κυριαρχία στον Ειρηνικό. Για να υπογραμμίσει τα συμφέροντά της, η Κίνα έχει ήδη στείλει ένα αεροπλανοφόρο να περιπολεί στην Νότια Κινεζική Θάλασσα, ενώ έχει παρουσιάσει και ένα αεροπλάνο στέλθ.
 
Η Ιαπωνία και οι ΗΠΑ επίσης ενισχύουν την παρουσία τους στον Δυτικό Ειρηνικό. Στην κόντρα του εξοπλισμού έχει μπει και το Βιετνάμ που αγοράζει υποβρύχια, φρεγάτες και μαχητικά αεροπλάνα.
 
Η γειτονική της Σιγκαπούρης, Μαλαισία, έχει εμπλακεί με την Κίνα σε θερμά επεισόδια για μικρές νησίδες.
 
Ακόμη και η Ρωσία έχει εμπλακεί στην υπόθεση: Το καλοκαίρι είχε πραγματοποιήσει κοινές ασκήσεις του πολεμικού ναυτικού με την Κίνα, στην Θάλασσα της Ιαπωνίας.
 
Η χαρά του εμπόρου
 
Ολόκληρη η περιοχή αναμένεται, σύμφωνα με τους αναλυτές, να γίνει ένα από τα παγκοσμίως πιο σημαντικά σημεία, όπου θα εστιάζουν οι πολιτικές ασφαλείας. Οι συγκρούσεις που λαμβάνουν χώρα, γίνονται για την διεκδίκηση περιοχών αλιείας, ομάδες νησιών και των τεράστιων αποθεμάτων μεταλλευμάτων που βρίσκονται στον πυθμένα του ωκεανού.
 
Συνεπώς, η γερμανική βιομηχανία βλέπει μια αναδυόμενη αγορά, δίπλα στην περιοχή του Κόλπου. Σύμφωνα με μια έρευνα του σουηδικού ινστιτούτου SIPRI, τρεις από τους πέντε μεγαλύτερους αγοραστές όπλων παγκοσμίως είναι η Κίνα, η Νότια Κορέα και η Σιγκαπούρη. Για την γερμανική οικονομία, όπως σχολιάζει το Spiegel, η πώληση υποβρυχίων, που κοστίζουν από 400-800 εκατομμύρια ευρώ, αποτελεί μια πολύ προσοδοφόρα διαδικασία.
 
Εκτός αυτών η Γερμανία ασφαλίζει τις συμφωνίες μπαίνοντας εγγυητής των συμφωνιών. Για παράδειγμα, στην συμφωνία της Σιγκαπούρης, το γερμανικό κράτος έχει εγγυηθεί την τιμή των υποβρυχίων. «Πρόκειται για ένα ρίσκο που αποδίδει: το κράτος κερδίζει έσοδα από τους φόρους, ενώ εξασφαλίζει και θέσεις εργασίας στα ναυπηγία της βόρειας Γερμανίας και ειδικά στην υποβαθμισμένη δομικά περιοχή του φιόρδ του Κίελου», γράφει το γερμανικό περιοδικό.
 
Η φιλική πολιτική προς την αμυντική βιομηχανία της Άγκελα Μέρκελ, πάντως αποτελεί σημείο διαφωνίας με τους κυβερνητικούς συμμάχους της, τους Σοσιαλδημοκράτες, του SPD. Εκείνοι σχολιάζουν ότι «τα ανθρώπινα δικαιώματα πρέπει να έχουν προτεραιότητα σε σχέση με τις πολιτικές ασφαλείας».