Ο Όμιλος Heineken, με αφορμή το δημοσίευμα «Οι νοσηρές business της Heineken στην Αφρική» που βασίζεται στο βιβλίο «Η Heineken στην Αφρική», μας έστειλε την απάντησή του για τις δραστηριότητες της στην Αφρική και τα όσα καταγγέλλονται.

Ads

Το Tvxs.gr δημοσιεύει ολόκληρη την απάντηση της εταιρείας όπως την έλαβε: 

«Το βιβλίο “Η Heineken στην Αφρική” κάνει μια σειρά από ισχυρισμούς σχετικά με τις δραστηριότητές μας στην Αφρική. Από την πρώτη στιγμή δώσαμε άμεση προτεραιότητα στην προσεκτική εξέταση του περιεχομένου αυτού του βιβλίου. Δε συμφωνούμε με πολλούς από τους ισχυρισμούς που κάνει ο συγγραφέας, πολλοί από τους οποίους βασίζονται σε ακούσματα και μισές αλήθειες. Παρότι οι περισσότερες από αυτές τις καταγγελίες αναφέρονται σε γεγονότα που συνέβησαν πριν από πολλά χρόνια, ακόμα και δεκαετίες, για τα οποία δεν υπάρχουν μέσα τεκμηρίωσης, στο βιβλίο παρουσιάζονται σαν να συμβαίνουν ακόμα. Ως αποτέλεσμα, η HEINEKEN παρουσιάζεται με έναν τρόπο που απλά δεν μπορούμε να αναγνωρίσουμε.

Ο συγγραφέας επιδιώκει να περιγράψει μια εταιρεία όπου η κακή συμπεριφορά είναι συστηματική, κάτι που δεν συμβαίνει. Όπως όλες οι μεγάλες εταιρείες (απασχολούμε πάνω από 83.000 άτομα σε περισσότερες από 70 χώρες) υπάρχουν περιπτώσεις όπου κάνουμε λάθη. Όπου υπάρχουν ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε, λαμβάνουμε σαφή και αποφασιστικά βήματα για τη βελτίωση των επιχειρηματικών μας πρακτικών. Για παράδειγμα, όταν υποβλήθηκε ένας ισχυρισμός σχετικά με την ασφάλεια των ανθρώπων που απασχολούμε στην Αφρική για την προώθηση των προϊόντων μας, τον αντιμετωπίσαμε σοβαρά, διότι η φιλοδοξία μας είναι οι άνθρωποι που προωθούν τις μάρκες μας να είναι περήφανοι που δουλεύουν μαζί μας και να τους παρέχονται ασφαλείς συνθήκες εργασίας.

Ads

Με επίκεντρο το διάλογο που διεξάγαμε με τους ίδιους τους εργαζόμενους, εκπροσώπους ΜΚΟ, συνεργαζόμενες εταιρίες καθώς και άλλες εταιρίες στις αγορές αυτές, καταρτίσαμε μια νέα Πολιτική για τις Προωθητικές Ομάδες των Μαρκών (Brand Promoters Policy) που αποτελείται από επτά αρχές, τις οποίες θέσαμε σε ισχύ  σε κάθε μία από τις θυγατρικές μας εταιρείες, στο διάστημα μεταξύ Ιουνίου και Δεκεμβρίου 2018.  Ανάμεσα στις δράσεις μας ήταν να αλλάξουμε όλες τις  στολές των ανθρώπων που προωθούν τα προϊόντα μας σε παγκόσμιο επίπεδο και να πραγματοποιήσουμε εκπαιδεύσεις e-learning μέσα από τις οποίες παρουσιάσαμε τις  επτά αρχές της πολιτικής μας σε περισσότερους από 10.000 εργαζόμενους στις προωθητικές ομάδες των μαρκών μας, πρακτορεία και υπάλληλους μας σε 32 γλώσσες. Επιπλέον, μειώσαμε τον αριθμό των πρακτορείων με τα οποία συνεργαζόμαστε από 470 σε 80 παγκοσμίως, εξασφαλίζοντας ότι ακολουθούν την Πολιτική Υπεύθυνων Προμηθειών μας (Supplier Code) και την Πολιτική για τις Προωθητικές Ομάδες των Μαρκών (Brand Promoters Policy). Για να έχουμε μια ανεξάρτητη εικόνα για το θέμα, πραγματοποιήσαμε τέσσερις εξωτερικές αξιολογήσεις σε 42 χώρες στην Αφρική, την Ασία και την Αμερική και χρησιμοποιήσαμε τα ευρήματά τους για να ενισχύσουμε την εφαρμογή της πολιτικής μας. Έχουμε δημοσιοποιήσει τα ευρήματα των αξιολογήσεων καθώς και των ενεργειών μας.

Η HEINEKEN δραστηριοποιείται στην Αφρική εδώ και πάνω από 100 χρόνια. Λειτουργούμε σε 21 χώρες σε ολόκληρη την ήπειρο και απασχολούμε άμεσα πάνω από 13.500 άτομα. Παραμένουμε αφοσιωμένοι στην περιοχή, έχοντας επενδύσει πάνω από 3 δισ. Ευρώ τα τελευταία δέκα χρόνια».