Πριν χρόνια γίναντες του ηλεκτρονικού εμπορίου επαίρονταν ότι θα δημιουργούσαν πολλές θέσεις εργασίας.  Ο μεγαλύτερος εξ΄αυτών, η Άμαζον είχε δεσμευτεί για 100.000 θέσεις εργασίας στις ΗΠΑ. Ωστόσο, για μια θέση εργασίας που δημιουργείται στο λιανικό εμπόριο από μια μεγάλη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου –εκτός τροφίμων- χάνονται περίπου έξι σε μικρότερες εταιρείες.

Αυτό είναι ένα από τα βασικότερα πορίσματα έρευνας του γαλλικού συμβουλευτικού κολοσσού Kavala Kapital, την οποία συνέταξαν οι οικονομολόγοι Florence Mouradian (ΟΟΣΑ) και δρ. Ano Kuhanathan. Τον χορό σέρνει ο κολοσσός Άμαζον, ενώ ακολουθούν και άλλες μεγάλες εταιρείες, όπως η Cdiscount, η Fnac ακόμα και η ταξιδιωτική SNCF.