Στην τελική ευθεία προκειμένου να γίνει νόμος του κράτους βρίσκεται η συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση. Ωστόσο, οι κινητοποιήσεις συνεχίζονται με αμείωτη τη δυναμικότητα και τη μαζικότητά τους. Αύριο, οι νέοι της Γαλλίας θα βρεθούν στους δρόμους και θα πραγματοποιήσεις συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το κτίριο της Γερουσίας, δηλώνοντας έτσι τη συμπαράστασή τους προς τους απεργούς και τα συνδικάτα της χώρας που ετοιμάζονται για τη μεγάλη πανεθνική απεργία της Πέμπτης.

Ads

Την ώρα που η Γαλλία «βράζει», ο Νικολά Σαρκοζί, παραμένει αμετακίνητος αναφορικά με την αύξηση του ορίου ηλικίας πρόωρης συνταξιοδότησης από τα 60 στα 62 χρόνια, και πλήρους από τα 65 στα 67 έτη έως το 2017. Αμετακίνητα, όμως είναι και τα συνδικάτα έχοντας ήδη εξαγγείλει απεργία και για τις 6 Νοεμβρίου εάν δεν υπαναχωρήσει η κυβέρνηση ή δεν ανοίξει διάλογο.

Μία μικτή επιτροπή, αποτελούμενη από επτά βουλευτές και επτά γερουσιαστές, προέβη τη Δευτέρα στην «εναρμόνιση» των τροποποιημένων κειμένων από τα δύο Σώματα. Το εναρμονισμένο κείμενο θα περάσει την Τρίτη για τελική έγκριση από τη Γερουσία και την Τετάρτη από τη Βουλή. Μετά την υπογραφή από τον Γάλλο πρόεδρο και τη γνωμοδότηση του Συνταγματικού Συμβουλίου, αναμένεται ότι ο νόμος θα δημοσιευθεί γύρω στις 15 Νοεμβρίου.

Η Γαλλίδα υπουργός Οικονομίας Κριστίν Λαγκάρντ απευθύνθηκε σήμερα το πρωί μέσω ραδιοφώνου στους απεργούς, καλώντας τους να δείξουν υπευθυνότητα. Όπως τόνισε, το ημερήσιο κόστος των ζημιών από τις απεργίες εκτιμάται ανάμεσα σε 200 με 400 εκ. ευρώ, αποφεύγοντας να συμφωνήσει με το συνολικό ύψος των 3 δις ευρώ, που κυκλοφορεί στους οικονομικούς κύκλους.

Ads

Εν το μεταξύ τη λήξη της απεργίας σε τρία από τα 12 διυλιστήρια της Γαλλίας, αποφάσισαν οι απεργοί. Δείχνουμε στην κοινή γνώμη την καλή μας θέληση και ότι επιθυμούμε να συνεχίσουμε να εφοδιάζουμε την περιοχή”, διευκρίνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο εκπρόσωπος του συνδικάτου CFDT Ζαν-Λυκ Μπίλντσταϊν ύστερα από γενική συνέλευση των εργαζομένων του διυλιστηρίου στο Ράιχστετ στην ανατολική Γαλλία.

Το συγκεκριμένο διυλιστήριο ανήκει στον ελβετικό όμιλο Petroplus ενώ τα δύο άλλα ανήκουν στην Esso, του αμερικανικού ομίλου Exxon-Mobil και βρίσκονται στις πόλεις Φο-συρ-μερ και Γκραβενσόν.

Καμία αποθήκη καυσίμων, εκτός από τις εννέα που βρίσκονται μέσα σε διυλιστήρια, δεν είναι αποκλεισμένη από σήμερα νωρίς το απόγευμα, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Γαλλικής Ένωσης Πετρελαϊκών Βιομηχανιών (Ufip), Ζαν-Λουί Σιλανσκί.

Η απεργία στο λιμάνι της Μασσαλίας βρίσκεται πλέον στην 30ή ημέρα της και περίπου 70 πλοία περιμένουν αγκυροβολημένα. Την ίδια στιγμή, χιλιάδες τόνοι σκουπιδιών στοιβάζονται στους δρόμους της Μασσαλίας εξαιτίας της απεργίας των εργαζομένων στην καθαριότητα.

Δείτε επίσης: Τον αποκλεισμό διυλιστηρίου έσπασαν οι γαλλικές αρχές