Το Twitter σκοπεύει να άρει τους περιορισμούς στις πολιτικές διαφημίσεις προκειμένου να «ευθυγραμμίσει τη διαφημιστική πολιτική με αυτήν της τηλεόρασης και άλλων μέσων ενημέρωσης».

Ads

Η ανακοίνωση έρχεται καθώς οι διαφημιστές έχουν εγκαταλείψει μαζικά την πλατφόρμα μετά την εξαγορά της από τον Έλον Μασκ τον περασμένο Οκτώβριο, ο οποίος ξεμπλόκαρε χιλιάδες λογαρισμούς με αποτέλεσμα αντισημιτικά, ρατσιστικά, συνωμοσιολογικά, μισογυνικά και τρανσφοβικά σχόλια να επιστρέφουν -επίσης μαζικά- στο Twitter.

Η κίνηση για επαναφορά των πολιτικών διαφημίσεων φέρνει επίσης το Twitter σε ευθυγράμμιση με αρκετές από τις άλλες μεγάλες εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook της Meta και το YouTube της Google, οι οποίες επιτρέπουν αμφότερες το πληρωμένο πολιτικό περιεχόμενο. Μια αξιοσημείωτη εξαίρεση είναι το TikTok της ByteDance, το οποίο εξακολουθεί να απαγορεύει την πολιτική διαφήμιση.

Η άρση των απαγορεύσεων σε διαφημίσεις από πολιτικούς και ομάδες -οι οποίες είχαν τεθεί σε ισχύ από το 2019- θα μπορούσε ενδεχομένως να οδηγήσει σε περισσότερα έσοδα για το Twitter.

Ads

Ο λογαριασμός του Twitter Safety ανακοίνωσε τις αλλαγές σε ένα tweet το απόγευμα της Τρίτης, λέγοντας: «Πιστεύουμε ότι αυτή η διαφήμιση μπορεί να διευκολύνει τη δημόσια συζήτηση γύρω από σημαντικά θέματα. Σήμερα, χαλαρώνουμε την πολιτική μας για διαφημίσεις που βασίζονται σε ιδεολογίες στις ΗΠΑ».

Πρόκειται για την τελευταία από μια σειρά κινήσεων του Μασκ που έχουν αντιστρέψει πολιτικές που είχαν τεθεί σε εφαρμογή υπό τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο και συνιδρυτή, Τζακ Ντόρσεϊ. Ο Ντόρσεϊ απαγόρευσε όλες τις πολιτικές διαφημίσεις τον Νοέμβριο του 2019, λέγοντας ότι η πληρωμή για πολιτική εμβέλεια «έχει σημαντικές προεκτάσεις που η σημερινή δημοκρατική υποδομή μπορεί να μην είναι έτοιμη να διαχειριστεί» και πως οι πολιτικές διαφημίσεις είναι προβληματικές (καθώς σε αυτές περιλαμβάνονται και πολιτικά ψεύδη) αφού μπορούν να χρησιμοποιηθούν ώστε να «επηρεάσει τις ψήφους και μέσω αυτών τις ζωές εκατομμυρίων».

*Με πληροφορίες από Politico