Οι διαρροές μεθανίου από πλοία που χρησιμοποιούν υγροποιημένο φυσικό αέριο ως καύσιμο κάνουν τα κάνουν πιο βρώμικα από αυτά που χρησιμοποιούν ντίζελ ή βαρύ μαζούτ, δείχνει μια νέα ανάλυση.

Ads

Τα ευρήματα, από τη μη κερδοσκοπική εταιρεία Transport & Environment με έδρα τις Βρυξέλλες, θέτουν υπό αμφισβήτηση μια βασική πτυχή των προτεινόμενων κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που στοχεύουν στην απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα στη βαριά ναυτιλιακή βιομηχανία. Η μελέτη βασίστηκε σε δεδομένα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την IHS Markit., όπως αναφέρει το Bloomberg.

Στα χαρτιά, οι εκπομπές ρύπων είναι μικρότερες από τα πλοία που χρησιμοποιούν υγροποιημένο φυσικό αέριο. Δεν δημιουργείται νέφος, σύμφωνα με την Transport & Environment. Ωστόσο, υπάρχει ένα «βρώμικο» μυστικό, που δεν είναι ορατό με γυμνό μάτι: το μεθάνιο.

Για την ακρίβεια, περίπου το 80% του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου της Ευρώπης που χρησιμοποιείται σήμερα από πλοία, είναι πιο επιβλαβές για το περιβάλλον από τα καύσιμα που αντικαθιστά, λόγω της εκπομπής αυτού του ισχυρού αερίου το οποίο προκαλεί 80 φορές μεγαλύτερη θέρμανση από το διοξείδιο του άνθρακα.

Ads

Ένα σημαντικό πρόβλημα είναι ότι σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού αερίου, το άκαυστο μεθάνιο διαχέεται στην ατμόσφαιρα και θερμαίνει τον πλανήτη πιο γρήγορα.

Η έρευνα αποκάλυψε σημαντικές ποσότητες άκαυτου μεθανίου που απελευθερώνονται στην ατμόσφαιρα με ανησυχητικές επιπτώσεις για το κλίμα.