Με πολιτική πίεση από την Αριστερά για το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών μετά τις ενστάσεις που έχουν ακουστεί για την ανάληψη του χαρτοφυλακίου Μεταφορών και Τουρισμού από τον Έλληνα Επίτροπο, «πέρασε» η δοκιμασία της Ακρόασης στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τον Απόστολο Τζιτζικώστα, τη Δευτέρα.
Μάλιστα, φρόντισε ο ίδιος στην εισαγωγική του τοποθέτηση να διασκεδάσει τους φόβους που έχουν δημιουργηθεί για το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο σε σχέση με το δυστύχημα των Τεμπών:
«Στην Ελλάδα υποφέραμε από μια απίστευτη τραγωδία. Το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών το Φεβρουάριο 2023 δεν θα έπρεπε να έχει συμβεί. Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί οπουδήποτε στην Ευρώπη.
Για αυτό η Ασφάλεια θα είναι η νούμερο ένα προτεραιότητά μου και θα είμαι αυστηρός με όλα τα κράτη-μέλη», είπε και πρόσθεσε:
«Γιατί έχουμε κοινούς κανόνες και εργαλεία για να προλαμβάνουμε τέτοια δυστυχήματα σήμερα, αλλά δεν είναι πάντα σεβαστά ή δεν εφαρμόζονται και αυτό είναι απαράδεκτο. Και θα εργαστώ για να το αλλάξω αυτό, μαζί με σας, πείθοντας και υποστηρίζοντας τα κράτη-μέλη για να εφαρμοστούν όλα τα μέτρα ασφαλείας, οχι μόνο στο σιδηρόδρομο αλλά και στο δρόμους όπου ακόμη και σήμερα όπου 20.000 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους το χρόνο.»
Διαβάστε: Πλακιάς για Τζιτζικώστα / Προέρχεται από το κράτος στο οποίο έγινε το έγκλημα του αιώνα
Κουντουρά: Θα δημοσιοποιήσετε το πόρισμα του ERA; Θα παραπέμψει την Ελλάδα για τις παραβάσεις;
Το θέμα έθεσε επιτακτικά στον Έλληνα Επίτροπο η Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών, Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Έλενα Κουντουρά, σημειώνοντας ότι ένας από τους βασικούς στόχους που περιγράφει είναι η ασφάλεια των μεταφορών, όμως η υφιστάμενη κατάσταση απαιτεί σημαντικές επενδύσεις στις υποδομές ασφαλείας ενώ στην Ελλάδα το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών ανέδειξε με τραγικό τρόπο τις ελλειψεις στον τομέα της ασφάλειας.
«Η Ευρωπαϊκή Αρχή για τους Σιδηρόδρομους (ΕRΑ) έχει προβεί στη διεξαγωγή έρευνας και έχει συντάξει πόρισμα που φέρεται να καταλήγει στο συμπέρασμα ότι υπάρχουν σημαντικές παραβάσεις της ελληνικής κυβέρνησης στον τομέα της ασφάλειας των σιδηροδρόμων», σημείωσε, ρωτώντας τον Απόστολο Τζιτζικώστα αν θα δημοσιοποιήσει το πόρισμα με την ανάληψη των καθηκόντων του και αν θα κινήσει, όπως οφείλει, τη διαδικασία επί παραβάσει σε βάρος της Ελλάδος, στην περίπτωση που το πόρισμα επιβεβαιώσει τις πληροφορίες.
Απαντώντας, ο Έλληνας Επίτροπος επιχείρησε να διαβεβαιώσει για την ακεραιότητά του απέναντι στην κυβέρνηση Μητσοτάκη, σημειώνοντας ότι το δυστύχημα δεν θα έπρεπε να έχει συμβεί ποτέ και ότι συνδέεται προσωπικά με οικογένειες των θυμάτων αλλά και ως Περιφερειάρχης Μακεδονίας, ενώ απευθυνόμενος στην Έλενα Κουντουρά αλλά και τους συγγενείς των θυμάτων, όπως είπε, ανέφερε:
«Δεν θα διστάσω ούτε μία στιγμή, αφού πρώτα ενημερωθώ όταν αναλάβω επίσημα τα καθήκοντά μου, να πράξω ακριβώς όσα προβλέπονται από την Ευρωπαική νομοθεσία και την Ευρωπαική Επιτροπή και να παρεκκλίνω καθόλου από τις ενέργειες και τις διαδικασίες», είπε και επανέλαβε ότι θα είναι αυστηρός και απέναντι στην Ελλάδα ως Επίτροπος.
Ενταση αλλά και αιχμές από την Αριστερά
Η συντονίστρια της LEFT, Φινλαδή Merja Κyllonenm, επέμεινε στο θέμα του δυστυχήματος των Τεμπών σημειώνοντας ότι για την πολιτική ομάδα της Αριστεράς είναι πολύ σημαντική η εφαρμογή της ενωσιακής νομοθεσίας.
«Είπατε ότι η ασφάλεια είναι σημαντική για σας», σχολίασε απευθυνόμενο στον Απόστρολο Τζιτζικώστα, «όμως η εφαρμογή των Ευρωπαϊκών προτύπων ασφαλείας δεν εφαρμόζεται. Η τραγωδία στα Τεμπτη θα είχε αποφεχυθεί αν είχε εφαρμοστεί η ενωσιακή νοοθεσία. Αυτό το καταστροφικό μάθημα πρέπει να το πάρουμε για να αποφύγουμε παρόμοιες τραγωδίες στο μέλλον», είπε η συντονίστρια της LEFT.
Στην απάντησή του ο Αποστολος Τζιτζικώστας αρκέστηκε να επαναλάβει ότι συμφωνεί ότι γνωρίζει το ζήτημα εξαιτίας της τραγωδίας των Τεμπων: «Θα απευθυνθώ στα κράτη-μέλη για να βεβαιωθώ ότι γνωρίζουν και εφαρμόζουν την ενωσιακή νομοθεσία και εφαρμόζουν τα συστήματα ασφαλείας, με τα οποία θα είχαμε αποφύγει όλα τα ατυχήματα που έγιναν τον τελευταίο χρόνο στην ΕΕ. Θα βοηθήσω όλα τα Κράτη-Μέλη ώστε να πάρουν τα αναγκαία μέτρα και να ελαχιστοποιήσουν τις πιθανότητες να επαναληφθούν παρόμοια δυστυχήματα στο μέλλον», επανέλαβε ο Α. Τζιτζικώστας.
Σημειώνεται ότι καμία άλλη πολιτική ομάδα δεν έθεσε το θέμα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος και της κριτικής για την επιλογή του συγκεκριμένου χαρτοφυλακίου από τον Έλληνα Επίτροπο.
Η συνεδρίαση διακόπηκε προσωρινά όταν η Ευρωβουλευτής της Πλεύσης Ελευθεριας, Μαρία Ζαχαρία, βρέθηκε στην αίθουσα της ακρόασης για να διανείμει φυλλάδια διαμαρτυρίας στους ευρωβουλευτές για το δυστύχημα των Τεμπών, όταν και με παρέμβαση της Προέδρου της Επιτροπής Ε. Βόζεμπεργκ οδηγήθηκε εκτός αίθουσας. Ένταση προκλήθηκε και όταν ο Βουλευτής του ΚΚΕ Κώστας Παπαδάκης επιχείρησε να παρέμβει, πλην όμως δεν του επέτρεψε να πάρει το λόγο η Ευρωβουλευτής της ΝΔ καθώς δεν είχε δικαίωμα βάση διαδικασίας.
Πράσινες μεταφορές και επίτευξη κλιματικών στόχων, υπέρ των δασμών στα κινέζικα EV
Κατά την συνεδρίαση για την έγκριση της υποψηφιότητας του Απόστολου Τζιτζικώστα, ο ίδιος κατά την εισαγωγική του ομιλία, μίλησε γενικά για τους στόχους του και την ανάπτυξη των δύο τομέων, μεταφορών και τουρισμού, στην επόμενη πενταετία και εστίασε ιδιαίτερα στο θέμα της προσαρμογής των μεταφορών στους κλιματικούς στόχους και την πράσινη μετάβαση που έχει θέσει ως στόχο η ΕΕ.
Απαντώντας σε αρκετές ερωτήσεις μελών της Επιτροπής για την επίτευξη των κλιματικών στόχων και την προσαρμογή της ΕΕ , μίλησε για την ανάγκη να ευθυγραμμιστουν τα κράτη-μέλη με τις βιώσιμες μεταφορές και την επίτευξή τους, έκανε ιδιαίτερες αναφορές στην ηλεκτροκίνηση, ενώ απάντησε πως δεν τίθεται θέμα παράτασης των χρονοδιαγραμμάτων αλλά δουλειάς ώστε να επιτευχθούν, κάνοντας λόγο για την ανάγκη νέων σημαντικών επενδύσεων ως όρο επιβίωσης και υπεροχής της ΕΕ στο συγκεκριμένο τομέα.
Παράλληλα, δικαιολόγησε την επιβολή δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεδομένου ότι η υπάρχουν πολύ γενναίες κρατικές επιδοτήσεις για την παραγωγή τους που υπονομεύουν τον ανταγωνισμό.
«Θα είναι η ΕΕ το μέρος όπου οι νέες ιδέες θα αναπτυχθούν, θα δοκιμαστούν και θα προωθηθούν προς την αγορά», είπε περιγράφοντας, από τη δική του σκοπιά, την πενταετία του στο χαρτοφυλάκιο των μεταφορών.
Απάντησε 4 κύκλους ερωτήσεων – Πέρασε κατά πλειοψηφία
Με βάση τη διαδικασία, τον Απόστολο Τζιτζικώστα παρουσίασε στην Ακρόαση με τα μέλη της Επιτροπής ΤΡΑΝ και άλλες συναρμόδιες Επιτροπές, η Πρόεδρος της Επιτροπής Ελίζα Βόζεμπεργκ.
Ο Έλληνας Επίτροπος απάντησε σε 4 κύκλους ερωτήσεων μέχρι αργά το βράδυ, περισσότερο για το θέμα των μεταφορών και λιγότερο για το χαρτοφυλάκιο του τουρισμού. Στη συνεδρίαση των συντονιστών που ακολούθησε, η υποψηφιότητα Τζιτζικώστα εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία και θα συνεχίσει στο επόμενο στάδιο για την ανάληψη των καθηκόντων του.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >