Οι εκλογές στις ΗΠΑ ολοκληρώνονται αύριο και εκλογικός αγώνας στις Η.Π.Α είναι ακόμα ανοικτός, αλλά η ιστοσελίδα «Politico» έχει ήδη επιλέξει κάποια αποσπάσματα από τις συκοφαντικές τηλεοπτικές διαφημίσεις που οι υποψήφιοι χρησιμοποιούν, εν όψει των αυριανών «ενδιάμεσων» εκλογών, για να φέρει στην επιφάνεια τις διαστάσεις του φαινομένου.

Ads

Διαφήμιση που χρηματοδοτείται από την Ένωση Δημοκρατικών και προβάλλεται από τους τηλεοπτικούς δέκτες, υποδηλώνει ότι ο ρεπουμπλικάνος κυβερνήτης του Τέξας, Rick Perry, προσπάθησε να δώσει εντολή να εμβολιαστούν κορίτσια με μια σεξουαλικά μεταδιδόμενη ασθένεια… Όπως πάντα, η επίθεση στηρίζεται εν μέρει σε αληθινά γεγονότα που όμως, οδηγούνται στα άκρα αποκτώντας χροιά υπερβολής: ο κυβερνήτης του Τέξας είχε πρόθεση να κάνει υποχρεωτική τη χορήγηση του εμβολίου κατά του ιού των ανθρωπίνων κονδυλωμάτων, που υπάρχει πιθανότητα όμως να προκαλέσει καρκίνο. Βέβαια, η «Politico» μας θυμίζει ότι είναι μάλλον σύνηθες φαινόμενο οι Δημοκρατικοί να κατηγορούν τους Ρεπουμπλικανούς για παραμέληση κυβερνητικού σχεδίου αναφορικά με την προληπτική ιατρική.

Στην κατηγορία με την πιο ακραία παραπληροφόρηση υπάγεται και μια ακόμα διαφήμιση που κατηγορεί τον ρεπουμπλικάνο υποψήφιο του Ιλινόις, Bill Brady, πως θέλει να δημιουργήσει «θαλάμους αερίων μαζικής ευθανασίας» γάτων και σκύλων. Εδώ, η διαφήμιση αναφέρεται σε ένα νομοσχέδιο που υπερψηφίστηκε και στη συνέχεια αποσύρθηκε από το γερουσιαστή Brady, ο οποίος πρότεινε την ευθανασία των ζώων σε ομάδες και όχι ένα προς ένα, για την εξοικονόμηση χρημάτων. Στη Φλόριντα, ο Δημοκρατικός Alan Grayson απευθύνεται στον ρεπουμπλικάνο Dan Webster αποκαλώντας τον… Ταλιμπάν.

Στο ίδιο προπαγανδιστικό και διαστρεβλωτικό πλαίσιο κυμαίνεται και η διαφημιστική εκστρατεία των Ρεπουμπλικάνων. Για παράδειγμα, στη Νεβάδα, ένα από τα νέα πρόσωπα των εκλογών, η Sharron Angle, κατηγορεί το δημοκρατικό Harry Reid ότι καταχράται τα χρήματα των φορολογουμένων για να «πληρώσει το Viagra σε παιδεραστές και βιαστές».

Ads

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα, οι διαφημίσεις προχωρούν πολύ περισσότερο απ’ το συνηθισμένο όταν πρόκειται για δυσφήμιση υποψηφίων. Η υπερβολή σε τόσο μεγάλο βαθμό μπορεί τελικά να αποδειχτεί «αντιπαραγωγική», θυμάται η δημοκρατική Garry South. Όπως αναφέρει στη «Politico»: «Οι ψηφοφόροι έχουν την τάση να πιστεύουν τα χειρότερα για τους πολιτικούς, αλλά μετά από ένα ορισμένο σημείο, η λογική τους ενεργοποιείται και σκέφτονται πως δεν είναι δυνατόν κάποιος τόσο κακός άνθρωπος να κυκλοφορεί στο δρόμο». Μια άλλη εξήγηση που προβάλλεται από τους ακτιβιστές του δημοκρατικού κινήματος υποστηρίζει ότι «όλοι οι άνθρωποι είναι κατά των αρνητικών διαφημίσεων, όμως, εξακολουθούν να είναι οι πιο αποτελεσματικές. Αυτό είναι που θυμούνται οι άνθρωποι καλύτερα».