Αν και οι υποθαλάσσιοι ήχοι που ακούστηκαν κατά τη διάρκεια της έρευνας στα βάθη του Ατλαντικού ωκεανού όπου αγνοείται το τουριστικό υποβρύχιο «Titan», το οποίο καταδύθηκε για να φτάσει στο ναυάγιο του Τιτανικού, με δισεκατομμυριούχους επιβάτες, γέννησε ελπίδες για την κατάστασή τους, ωστόσο, ακόμα και αν το βαθυσκάφος εντοπιστεί η ανάσυρσή του από τα 4.000 μέτρα μοιάζει αδύνατη.

Ads

Αντίπαλος είναι ο χρόνος που κυλάει αντίστροφα καθώς η επάρκεια σε οξυγόνο τελειώνει σε λίγες ώρες.

Επιπλέον, όπως μεταδίδει η ΕΡΤ, είναι δύσκολο να καθοριστεί εάν πρόκειται για λευκούς ήχους (ήχοι της θάλασσας) ή για ήχους που προκαλεί το πλήρωμα του υποβρυχίου.

Θετικό είναι το γεγονός ότι οι συγκεκριμένοι ήχοι που κατέγραψε αεροσκάφος της καναδικής πολεμικής αεροπορίας είχαν ένα συγκεκριμένο χρονικό μοτίβο, ανά 30 λεπτά.

Ads

Επίσης, θεωρείται πιθανό οι ήχοι αυτοί να προέρχονται από χτύπημα αντικειμένου πάνω σε τιτάνιο, από το οποίο είναι κατασκευασμένο το βαθυσκάφος.

Άλλωστε, εάν οι ειδικοί δεν θεωρούσαν ότι έχουν βρει κάτι διαφορετικό από ήχους του ωκεανού, είναι πιθανό να μην είχαν κάνει κάποια ανακοίνωση.

Σύμφωνα με τον Αμερικανό ωκεανογράφο Ντέιβιντ Γκάλο, οι ήχοι αυτοί μπορεί να προέρχονται από τον πολύ καλό φίλο του κι έμπειρο εξερευνητή Paul-Henri Nargeolet.

«Ο πολύ καλός μου φίλος και συνάδελφος είναι σε αυτό το υποβρύχιο. Ξέρει τι κάνει και ίσως σκέφθηκε ότι αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να τους εντοπίσουν» τόνισε ο Ντέιβιντ Γκάλο.

Κι ενώ το διαθέσιμο οξυγόνο στο τουριστικό υποβρύχιο μειώνεται ώρα με την ώρα, η μάχη της αναζήτησής του ενισχύεται με το ρομποτικό βαθυσκάφος που στέλνει η Γαλλία στην περιοχή του βόρειο Ατλαντικού.

Έξι αμερικανικά αεροσκάφη συμμετέχουν στις έρευνες οι οποίες εκτείνονται σε μία περιοχή 7.600 τετραγωνικών μιλίων, μεγαλύτερη από την αμερικανική Πολιτεία του Κονέκτικατ.

Σύμφωνα με τους New York Times, αμφιβολίες για τις προδιαγραφές ασφάλειας του Τιτάνα είχαν διατυπωθεί από το 2018 με στελέχη του κλάδου των υποβρυχίων σκαφών να προειδοποιούν για πιθανά καταστροφικά προβλήματα στην ανάπτυξη του υποβρύχιου σκάφους και την προγραμματισμένη αποστολή του να περιηγηθεί στα συντρίμμια του Τιτανικού.

Την ίδια ώρα κορυφώνεται η αγωνία των οικογενειών και φίλων των πέντε επιβαινόντων. Εκτός από τον Γάλλο ερευνητή Paul-Henri Nargeolet, που είχε συμμετάσχει σε περισσότερες από 35 καταδύσεις στο ναυάγιο του Τιτανικού, στο βαθυσκάφος επέβαιναν ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της ιδιοκτήτριας εταιρείας Οcean Gate, Στόκτον Ρας, ο επιχειρηματίας Σαζάντα Νταούντ και ο 19χρονος γιος του και ο δισεκατομμυριούχος εξερευνητής Χάμις Χάρντινγκ.

Eιδικοί πάντως εκτιμούν ότι εάν το υποβρύχιο εντοπιστεί στον βυθό του ωκεανού ή αν έχει ακινητοποιηθεί από ατύχημα πάνω στο ναυάγιο του Τιτανικού, η ανέλκυσή του από βάθος τεσσάρων χιλιομέτρων θα είναι εξαιρετικά δύσκολη.

Ο Αμερικανός ερευνητής ωκεανογράφος του Πανεπιστημίου του Σαν Ντιέγκο, Jules Jaffe, δήλωσε ότι είναι «πρακτικά αδύνατο» να βρεθεί το υποβρύχιο μέσα «στο διαλυμένο ναυάγιο» του Τιτανικού, εντός των επόμενων ωρών. Ο Jaffe ήταν μέλος της ομάδας που βρήκε τα απομεινάρια του Τιτανικού το 1985.

Με καθυστέρηση οκτώ ωρών η ενημέρωση

Η ηλεκτρονική έκδοση της Daily Mail ανέφερε ότι η εταιρεία OceanGate στην οποία ανήκει το υποβρύχιο που αναζητείται στον Ατλαντικό χρειάστηκε οκτώ ώρες για να δηλώσει την εξαφάνισή του στην Ακτοφυλακή αφότου έχασε επαφή μαζί του.

Κατά το δημοσίευμα: «Το υποβρύχιο Titan της εταιρείας βυθίστηκε στις 8 το πρωί της Κυριακής περίπου 400 μίλια νοτιοανατολικά του Σεντ Τζονς, στη Νέα Γη. Στις 9.45 π.μ. – μία ώρα και 45 λεπτά μετά την κατάδυση – έχασε την επαφή με το μητρικό του πλοίο, το Polar Prince. Όμως δεν αναφέρθηκε ότι αγνοείται στην αμερικανική ακτοφυλακή μέχρι τις 5.40 μ.μ., οκτώ ώρες αργότερα. Η ακτοφυλακή του Καναδά ειδοποιήθηκε ακόμη αργότερα, στις 9.13 μ.μ. το βράδυ της Κυριακής» με τους ειδικούς να λένε ότι το πλήρωμα έχει μόλις 1% πιθανότητες επιβίωσης.

Με χειριστήρια PlayStation και έρμα από σκαλωσιές

Στο μεταξύ, ένας 61χρονος που σκόπευε να ακολουθήσει τον δισεκατομμυριούχο Χάμις Χάρντινγκ στο χαμένο βαθυσκάφος στον Ατλαντικό Ωκεανό, αποσύρθηκε από την κατάδυση επειδή πίστευε ότι η OceanGate «έκανε περικοπές», όπως προέκυψε.

Ο Κρις Μπράουν, είχε καταβάλει την προκαταβολή για να συμμετάσχει στο ταξίδι, αλλά άλλαξε γνώμη αφού άρχισε να ανησυχεί για την ποιότητα της τεχνολογίας και των υλικών που χρησιμοποιήθηκαν στο σκάφος, ανέφερε η Sun.

Μεταξύ των ανησυχιών του ήταν η χρήση από την OceanGate «παλιών σκαλωσιών» και το γεγονός ότι τα χειριστήρια του βαθυσκάφους «βασίζονταν σε χειριστήρια τύπου ηλεκτρονικού παιχνιδιού».

Είπε στην ηλεκτρονική μορφή της DailyMail ότι παρόλο που ήταν «ένας από τους πρώτους ανθρώπους που δήλωσαν συμμετοχή σε αυτό το ταξίδι», τελικά αποφάσισε ότι «οι κίνδυνοι ήταν πολύ μεγάλοι».

Ο Μπράουν πρόσθεσε ότι αισθάνεται «πραγματικά αναστατωμένος για τον Χάμις», ο οποίος είναι μεταξύ των πέντε επιβατών του βαθυσκάφους Titan, που αγνοούνται επί του παρόντος.

Ο Μπράουν υπέγραψε για το ταξίδι των 80.000 λιρών τότε, αφού ήπιαν «μερικές μπύρες» κατά τη διάρκεια των διακοπών τους στο νησί Necker του Sir Richard Branson.

Πλήρωσε το 10% της προκαταβολής, η τιμή του οποίου έκτοτε υπερδιπλασιάστηκε, ενώ οτο Titan βρισκόταν ακόμη υπό ανάπτυξη, όπως ισχυρίστηκε.

Ισχυρίστηκε ωστόσο, ότι στα χρόνια που ακολούθησαν, έμαθε ότι η OceanGate είχε «χάσει βασικούς στόχους» κατά τη δοκιμή του βαθυσκάφους.

Ο πολυεκατομμυριούχος μεγιστάνας του ψηφιακού μάρκετινγκ βρήκε ανησυχητικό το γεγονός ότι το σκάφος ελεγχόταν από ένα τροποποιημένο χειριστήριο του Playstation.

Είναι επίσης κατανοητό ότι ανησυχούσε για τα τεχνικά ζητήματα και τις καθυστερήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας ανάπτυξης.

Δήλωσε στη Sun: «Ανακάλυψα ότι χρησιμοποίησαν παλιούς στύλους σκαλωσιάς για το έρμα του υποβρυχίου. Αν προσπαθείτε να φτιάξετε το δικό σας υποβρύχιο, θα μπορούσατε πιθανώς να χρησιμοποιήσετε παλιούς στύλους σκαλωσιάς. Αλλά αυτό ήταν ένα εμπορικό σκάφος».

Ο Μπράουν, ο οποίος ανέφερε ότι «δεν αποφεύγει το ρίσκο», έστειλε τελικά email στην OceanGate και ζήτησε επιστροφή χρημάτων.