Όταν η πτήση 370 της Malaysia Airlines απογειώθηκε από το Διεθνές Αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ στις 8 Μαρτίου του 2014, ουδείς ανάμενε ότι θα εξελισσόταν σε ένα από τα πιο περίεργα «παζλ« της σύγχρονης ιστορίας της αεροπορίας.

Ads

Αντί να φθάσει στον προορισμό του, στο Πεκίνο, το Boeing 777 και οι 239 άνθρωποι μέσα σε αυτό εξαφανίστηκαν και παραμένουν έκτοτε εξαφανισμένοι.

Τουλάχιστον τρεις χώρες συνεργάστηκαν στην αναζήτηση του αεροπλάνου επί συνολικά 1046 μέρες και 160 εκατομμύρια δολάρια κόστος, δίχως αποτέλεσμα. Μια πρόσφατη αναφορά έρχεται να υπονοήσει ότι η λύτρωση για τις οικογένειες των θυμάτων μπορεί να μην έρθει ποτέ.

Από την στιγμή που σταμάτησε η επιχείρηση αναζήτησης τον περασμένο Ιανουάριο, η αυστραλιανή κυβέρνηση συνέταξε μια λεπτομερής έκθεση σχετικά με τα αποτελέσματά της. Το τελικό έγγραφο, που δημοσιεύθηκε την Τρίτη, συντάχθηκε από την Υπηρεσία Ασφάλειας των Μεταφορών της Αυστραλίας και συνοψίζεται σε ένα απογοητευτικό συμπέρασμα: «Οι λόγοι για την απώλεια MH370 δεν μπορούν να καθοριστούν με βεβαιότητα μέχρι να βρεθεί το αεροσκάφος». Και αυτό είναι αδιανόητο να συμβαίνει, συμπληρώνει η αναφορά.

Ads

«Είναι σχεδόν αδιανόητο και σίγουρα κοινωνικά απαράδεκτο στη σύγχρονη εποχή της αεροπορίας, με 10 εκατομμύρια επιβάτες να επιβιβάζονται καθημερινά σε εμπορικά αεροσκάφη, να λείπει ένα μεγάλο εμπορικό αεροσκάφος και να μην γνωρίζουμε με βεβαιότητα τι συνέβη».

Μετά την απώλεια της ραδιοεπικοινωνίας με την ηπειρωτική χώρα σχεδόν αμέσως μετά την απογείωση, η πτήση 370 της Malaysia Airlines γενικά θεωρείται ότι πέταξε ακόμη για ώρες και χιλιάδες μίλια εκτός της πορείας της πριν πέσει στον νότιο Ινδικό Ωκεανό δυτικά της αυστραλιανής ακτής, όπως τουλάχιστον υποθέτουν οι ερευνητές.

Στο πλαίσιο της έρευνας, τρεις χώρες «όργωσαν» 710.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα (274.000 τετραγωνικά μίλια) του Ινδικού Ωκεανού, σύμφωνα με την έκθεση, ενώ χρησιμοποιήθηκε σόναρ υψηλής ανάλυσης σε επιπλέον 120.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα.

Συνολικά εντοπίστηκαν 661 περιοχές ενδιαφέροντος στις εικόνες του σόναρ, σημειώνει η έκθεση και από αυτές, οι 82 περισσότερο υποσχόμενες ερευνήθηκαν επισταμένως. Ωστόσο, εκτός από τέσσερα άσχετα ναυάγια, δεν βρέθηκε τίποτα περισσότερο.

Αν και κάποια τμήματα που φέρονται να ανήκουν στο αεροπλάνο ξεβράστηκαν στις ακτές της Ανατολικής Αφρικής, οι ερευνητές δεν βρέθηκαν πιο κοντά στην ανεύρεσή του.

Η Κίνα και η Αυστραλία συμφώνησαν να σταματήσουν τις προσπάθειες αναζήτησης τον Ιανουάριο μετά από χρόνια εργασίας. Η κυβέρνηση της Μαλαισίας θα συνεχίσει να ερευνά την εξαφάνιση.

«Είμαστε βαθιά λυπημένοι που δεν καταφέραμε να εντοπίσουμε το αεροσκάφος. Και τις 239 ψυχές που λείπουν» σημειώνεται στην έκθεση.