Ήρε την εμπιστοσύνη του προς τον πρόεδρο του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης, Αθανάσιο Κουτρουμάνο, ο  ΣΥΡΙΖΑ –Προοδευτική Συμμαχία κατά τη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, μετά την αδράνειά που επιδεικνύει και την απροθυμία του να παρέμβει στο ραδιοτηλεοπτικό τοπίο για να εφαρμοστεί η νομιμότητα και να εξασφαλιστεί η πολυφωνία.

Ads

«Αίρουμε την εμπιστοσύνη μας στο πρόσωπό σας», ανέφερε η Νατάσα Γκαρά, ζητώντας την παραίτηση του κ. Κουτρουμάνου και κατηγορώντας τον παριστάμενο πρόεδρο του ΕΣΡ για «απραξία» και «εκκωφαντική αδράνεια» για το γεγονός ότι συστηματικά η πολυφωνία δεν τηρείται. 

Απαντώντας ο κ. Κουτρουμάνος αρνήθηκε να υποβάλλει την παραίτησή του. «Δεν πήγα στο ΕΣΡ για να σταδιοδρομήσω. Ούτε μένω για να σταδιοδρομήσω, ούτε θα στεναχωρηθώ εάν ή όταν πάω στο σπίτι μου» απάντησε αρχικά και πρόσθεσε: «Θα παραιτηθώ αν το αρμόδιο θεσμικό όργανο μου κάνει έστω και νεύμα ότι δεν με εμπιστεύεται. Την άλλη μέρα πολύ ευχαρίστως, με το χαμόγελο στα χείλη και με το κεφάλι ψηλά, θα πάω στο σπίτι μου. Επίσης, θα παραιτηθώ εάν εκτιμήσω ότι δεν προσφέρω τίποτα, δεν κάνω τίποτα και πρέπει να φύγω».

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Αναστασία Γκαρά, παρουσίασε στοιχεία για τον χρόνο προβολής του κόμματός της από τα μέσα ενημέρωσης μέσα από τις Εκθέσεις του ΕΣΡ για το 2018 και 2019. «Ο πίνακας 4 στη σελίδα 74 είναι αποκαλυπτικός. Από τον Ιούλιο του 2019 σε 6 από τα 7 κανάλια η ΝΔ έχει χρονική έκθεση άνω του 50%. Στα μισά έχει μάλιστα άνω του 60%. Αν αθροίσουμε και την χρονική προβολή που απολαμβάνει η κυβέρνηση, τότε βλέπουμε πως η ΝΔ φτάνει στο 70%(!) σε 4 από τα 6 κανάλια», τόνισε η κ. Γκαρά.

Ads

Και συνέχισε: «Επίσης, στον πίνακα 8 βλέπουμε ότι μετά τις βουλευτικές εκλογές σε ΟΛΑ τα κανάλια, ο χρόνος έκθεσης των πολιτικών στελεχών της ΝΔ, ξεπερνά το 40% του συνολικού χρόνου των εκπομπών και των δελτίων. Αν αθροίσουμε και τις εμφανίσεις των στελεχών της κυβέρνησης το ποσοστό αυτό κυμαίνεται από το 56% έως 68% σε 5 από τα 6 κανάλια. Αν συνυπολογίσουμε και τους καλεσμένους δημοσιογράφους, οι οποίοι είναι “βασιλικότεροι του βασιλέως” στην επιβολή της άποψης του κυβερνητικού κόμματος, τα ποσοστά φτάνουν σε ασύλληπτα ύψη, δημιουργώντας ένα σύστημα εκκωφαντικής μονοφωνίας που πνίγει κάθε ψήγμα πλουραλισμού και πολυφωνίας. Τι θα κάνει, λοιπόν, το ΕΣΡ γι’ αυτή την κατάσταση;». 

image

image

image

image

image

«Τα συμπεράσματα…»

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ –Προοδευτική Συμμαχία παρουσίασαν την κατάσταση που επικρατεί στα ΜΜΕ, με βάση καταγραφές και τεκμηριωμένες μελέτες ως προς τη διαχείριση της προβολής και ενημέρωσης  των απόψεων και θέσεων των πολιτικών κομμάτων. Σύμφωνα με την ανάλυση των στοιχείων τα συμπεράσματα που προκύπτουν είναι τα εξής:

«Μετά τις εκλογές του Ιουνίου του 2019, η ΝΔ δεν απολαμβάνει απλά μια μεγαλύτερη προβολή ως 1ο κόμμα. Έχει σχεδόν αποκλειστική προβολή, σα να μην υπάρχουν άλλα κόμματα στη χώρα. Από τις βουλευτικές εκλογές και μετά, σε 4 από τα 6 κανάλια η δραστηριότητα του κόμματος της συμπολίτευσης και της κυβέρνησης φτάνει αθροιστικά να καταλαμβάνει ακόμα και το 70% του χρόνου των ενημερωτικών καναλιών και των δελτίων ειδήσεων μαζί» τονίζει η αξιωματική αντιπολίτευση.

«Αυτό το στοιχείο, όπως και τα αντίστοιχα νούμερα για την προβολή των πολιτικών στελεχών των κομμάτων από τις εκλογές και μετά, δικαιώνουν από μόνα τους τις αιτιάσεις του ΣΥΡΙΖΑ και των άλλων κομμάτων για συντριπτική μονομέρεια, για σιωπητήριο στις δράσεις και δραστηριότητες των άλλων κομμάτων και βουλευτών τους (αλλά και άλλων στελεχών).

Αυτή η πρακτική των καναλιών ήρθε λίγους μήνες μετά τις εκλογές και η κυβέρνηση με αφορμή την υγειονομική κρίση συνεχίζει να την τρέφει και να την επιβραβεύει. Ταυτόχρονα συντηρείται η σχέση εξάρτησης κυβέρνησης – ΜΜΕ, με τις διάσημες πλέον και εκτός συνόρων Λίστες Πέτσα» υπογραμμίζει ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία.

  • Λίστα Πέτσα νο.1 : 11 + 09 εκατ. ευρώ (ΠΝΠ30.03.2020/2020)
  • Λίστα Πέτσα νο.2: 02 εκατ. ευρώ (Κοινή Υπουργική Απόφαση 840/2020)
  • Λίστα Πέτσα νο3: 03 εκατ. ευρώ (ΑΔΑ Ψ72Υ46ΜΓΨ7-ΟΚΨ) καμπάνια για ενημέρωση απόδημων για τις επόμενες εκλογές.
  • Αναμένεται …Λίστα Πέτσα 4…. Ο Μητσοτάκης από το Βήμα της Βουλής ήδη ανακοίνωσε νέα επί πληρωμή καμπάνια για εμβολιασμό.

Αλλά όπως τονίζει η αξιωματική αντιπολίτευση, η «εξαγορά ή η πελατειακή σχέση εξάρτησης» δεν ήρθε μόνο με τη μορφή ζεστού χρήματος:

  • Απάλλαξαν τους καναλάρχες από τη φετινή πληρωμή της δόσης για την κατοχή νόμιμης τηλεοπτικής άδειας, συνολικού ύψους 21,5 εκατομμυρίων (ΠΝΠ 75 (ΦΕΚ A 75 – 30.03.2020)
  • Νομοθέτησαν να «εκπίπτει η διαφημιστική δαπάνη που πραγματοποιεί επιχείρηση κατά τα φορολογικά έτη 2020 και 2021 […]από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων κατά τον χρόνο της πραγματοποίησής της, προσαυξημένη κατά ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%) για το φορολογικό έτος 2020 και κατά εξήντα τοις εκατό (60%) για το φορολογικό έτος 2021…» (Άρθρο 11 του ν. 4728/20)
  • Απαλλάχθηκαν οι μέτοχοι των μέσων ενημέρωσης και των πρακτορείων διανομής Τύπου από την υποβολή πόθεν έσχες. (ν. 4635/2019, Αρ. 157 παρ.5)