Το Υπουργείο Παιδείας από την αρχή της διακυβέρνησης ΝΔ έχει κατεβάσει στη Βουλή ένα μόνο νομοσχέδιο, αυτό όμως αρκεί για να χαρακτηρίσει όλη την τετραετία, με τις αρνητικές επιπτώσεις που προκαλεί συνολικά στην ελληνική παιδεία καθώς και τις πρωτόγνωρες, πολιτικά και κοινοβουλευτικά, μεθοδεύσεις που μεταχειρίστηκε η Νίκη Κεραμέως.

Ads

Το νομοσχέδιο που πέρασε με ονομαστική ψηφοφορία, εκτός των δυσμενών αλλαγών που επιφέρει στη χρηματοδότηση των ΑΕΙ ή  την κατάργηση της ανεξάρτητης αρχής ΑΔΙΠ, εξισώνει τα πτυχία των κολεγίων με αυτά των πανεπιστημίων για την πρόσληψη στη δημόσια εκπαίδευση, παρακάμπτοντας ευθέως το άρθρο 16 του Συντάγματος.

Η υπουργός, ισχυρίστηκε ψευδώς στην αιτιολογική έκθεση, ότι η διάταξη αποτελεί συμμόρφωση με σχετική απαίτηση της Κομισιόν που εντοπίζει παρέκκλιση από Οδηγία. Όμως, όπως αποκάλυψε το tvxs.gr, η σχετική επιστολή καμία σχέση δεν έχει με τις διατάξεις που πέρασαν. Αυτό επιβεβαιώνει και η άρνηση της Υπουργού να προσκομίσει στη Βουλή το επίμαχο έγγραφο, εξαπατώντας το κοινοβούλιο και επικαλούμενη λόγους «εμπιστευτικότητας» και «δημόσιου συμφέροντος».

Τη διαψεύδει όμως και ο ΔΟΑΤΑΠ, ο οποίος σε απαντητικό του έγγραφο, το οποίο και «έθαψε» η υπουργός, επισημαίνει ότι τα κολέγια των οποίων τα πτυχία εξισώνει η κυβέρνηση, συνιστούν φορείς μη τυπικής εκπαίδευσης. Προκλητικά, επίσης, η Νίκη Κεραμέως ισχυρίστηκε ότι η διάταξη βρίσκει σύμφωνη την ακαδημαϊκή κοινότητα, παραγνωρίζοντας ότι το σύνολο των ΑΕΙ της χώρας αλλά και όλη η εκπαιδευτική κοινότητα,  αντιδρούν ανοιχτά εναντίον της συγκεκριμένης διάταξης.

Ads

Όμως εκεί ακριβώς βρίσκεται ο πυρήνας της πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας, δηλαδή στην υπονόμευση του δημόσιου πανεπιστημίου. Η ίδια κυβέρνηση που απαγορεύει την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για υποψήφιους με βαθμό κάτω του 10, θεωρεί ότι οι ίδιοι μαθητές είναι κατάλληλοι για να φοιτήσουν στα ιδιωτικά κολέγια, αρκεί να πληρώσουν. Και τώρα έρχεται να εξισώσει τα πτυχία τους από την «πίσω πόρτα».

Αυτή είναι η «αριστεία» της ΝΔ: Οι μαθητές των λαϊκών οικογενειών που εισάγονται στα δημόσια πανεπιστήμια με τις επιδόσεις τους και σπουδάζουν με στερήσεις, να έχουν την ίδια τύχη με όσους μπορούν να «αγοράσουν» το πτυχίο χωρίς να κοπιάσουν το ίδιο. Αυτό που επιδεικνύει η Νέα Δημοκρατία είναι η ταξική αντίληψη για την παιδεία, το μένος εναντίον της δημόσιας παιδείας και η εμμονή με την αναξιοκρατία.