Πριν από λίγες μέρες το Ηρώδειο χρησιμοποιήθηκε ως φόντο για μια διαφήμιση της Mercedes με πρωταγωνιστή το Σάκη Ρουβά. Ο γνωστός τραγουδιστής εμφανίστηκε σε “γκρίζα” ανάρτηση στα social media ενός νέου μοντέλου της εταιρείας που ανέφερε “έτοιμος για βόλτα” και check in στην τοποθεσία “Odeon of Herodes Atticus”

Ads

Ο Σάκης Ρουβάς και οι εν ελλάδι αντιπρόσωποι της εταιρείας φαίνεται ότι έχουν την άνεση να φτάνουν στην είσοδο του Ηρώδειου, όπου οι “κοινοί θνητοί” δεν φτάνουν ούτε με πατίνι. Μετά την κατακραυγή και μέσα σε λίγες ώρες η σχετική ανάρτηση “κατέβηκε” αλλά δεν ακούστηκε ούτε ένα “συγνώμη”.  Δεν είναι ούτε το πρώτο ούτε το τελευταίο περιστατικό που δείχνει ότι επί των ημερών της συγκεκριμένης πολιτικής ηγεσίας στο Υπουργείο Πολιτισμού, η πολιτιστική κληρονομιά έχει μεταβληθεί σε φόντο για κοσμικές επιδείξεις πλούτου και εξουσίας και έχει γίνει περιουσία των «νόμιμων ιδιοκτητών της χώρας». 

Δεν είναι περίεργο πως η εν λόγω ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, που έχει εξοργίσει το σύνολο του κόσμου της τέχνης και του πολιτισμού με τις παλινωδίες της, που αμνηστεύει σκάνδαλα εκατομμυρίων, που προκαλεί σφοδρές αντιδράσεις με απίστευτες δηλώσεις όπως για την πυρκαγιά στις Μυκήνες και μιλά με ασέβεια κορυφαία πρόσωπα της τέχνης επειδή εκφράζουν τις διαφωνίες με τις πολιτικές της, να παραχωρεί το Ηρώδειο για «γκρίζα διαφήμιση» πολυτελούς οχήματος.

Εξάλλου, η Νέα Δημοκρατία είναι το κόμμα που μπορεί να βάζει μπουλντόζες στην Αμφίπολη για να πουλήσει κενά εθνικιστικά αφηγήματα περί Μακεδονίας και ταυτόχρονα να τεμαχίζει τις αρχαιότητες του μετρό Θεσσαλονίκης και να μεταχειρίζεται την πολιτιστική κληρονομιά ως εμπόρευμα και ως φέουδο για την εξυπηρέτηση ημετέρων για εμπορικούς σκοπούς. Και επίσης δεν είναι τυχαίο πως συνδετικός κρίκος όλων αυτών είναι φυσικά η Λίνα Μενδώνη που στηρίζεται σθεναρά από το Μαξίμου.

Ads

Δεν έχει σημασία να αποκαλυφθεί ποιος είναι αυτός που έδωσε την άδεια για να φτάσει η Mercedes στην είσοδο του Ηρώδειου και να γίνει διαφημιστική προβολή. Είναι απλώς μια ακόμη απόδειξη της κατάπτωσης και αξιακής παρακμής που σηματοδοτεί η επάνοδος της Νέας Δημοκρατίας, η οποία αντιλαμβάνεται ακόμη και την πολιτιστική κληρονομιά με όρους ΙΧ και αποθεώνει την υποκουλτούρα και το lifestyle σε κάθε επίπεδο.