«Eίναι κακή αυτή η συμφωνία για μας γιατί τόσα χρόνια έχουμε αυτό το όνομα και δεν θέλουμε να μας το πάρουνε, γιατί ήδη παίρνουνε πολλά πολλοί και από άλλα κράτη και χώρες, πράγματα ελληνικά»…

Ads

Η δήλωση μαθητή σε τηλεοπτική εκπομπή αντικατοπτρίζει τη ρηχή προσέγγιση και την άγνοια επί του Μακεδονικού ζητήματος όσων επέλεξαν να κινητοποιηθούν. Ωστόσο δεν διαφέρει σε κάτι από την γενικότερη επιχειρηματολογία απέναντι στη συμφωνία των Πρεσπών. Στην ουσία διαφωνούν για κάποιο απροσδιόριστο λόγο. Αντιδρούν στη Συμφωνία χωρίς να γνωρίζουν βασικά σημεία της, χωρίς να τεκμηριώνουν τη διαφωνία με ιστορικά ή πολιτικά επιχειρήματα, παρά μόνο με έναν αστήρικτο βαλκανικό εθνικισμό που εφευρέθηκε πριν 25 χρόνια για να καλύψει πολιτικές ανεπάρκειες και αναθερμάνθηκε πρόσφατα για μικροκομματικές σκοπιμότητες.

Η συγκρότηση της σκέψης και του λόγου του μαθητή όπως και η επιχειρηματολογία δείχνει ότι υπήρξε εύκολη λεία για την ακροδεξιά και όσους υποκίνησαν και συντόνισαν τις καταλήψεις. Σε μεγάλη μερίδα των μαθητών είναι προφανές ότι κυριάρχησε η επιθυμία να χαθεί μάθημα και όχι κάποιος προβληματισμός ή επίπονη σκέψη για το ζήτημα. Ωστόσο δόθηκε η ευκαιρία ση Χρυσή Αυγή και σε άλλες νεοναζιστικές ομάδες να τρυπώσουν. Το ακροδεξιό δηλητήριο που χύνεται στα σχολεία δεν επιτρέπει αδιαφορία και θα πρέπει να αφυπνίσει τους πάντες.

Σοβαρά θα πρέπει να προβληματιστούν και οι εκπαιδευτικοί: Για την αδιαφορία τους στο χειρισμό της υπόθεσης, για την παντελή έλλειψη ιστορικής γνώσης και, κυρίως, για τη δημόσια εκφορά του λόγου, που μας κάνει να ντρεπόμαστε.