Τρεις ημέρες απομένουν για τις εκλογές της 12ης Δεκεμβρίου στη Βρετανία, με τα επιτελεία των δύο μεγάλων κομμάτων, των Συντηρητικών του Μπόρις Τζόνσον και των Εργατικών του Τζέρεμι Κόρμπιν, να αναμένουν την ετυμηγορία των Βρετανών, έχοντας σχεδόν ολοκληρώσει την προεκλογική τους εκστρατεία.

Ads

Βάσει των δημοσκοπήσεων οι οποίες έχουν δει το φως της δημοσιότητας μετά την προκήρυξη των εκλογών, δεν είναι εύκολο για τους Εργατικούς να ανατρέψουν το προβάδισμα του κόμματος του Τζόνσον, που σύμφωνα με αρκετά ινστιτούτα έρευνας διατηρεί το διψήφιο προβάδισμά του έναντι του Κόρμπιν. Αντίθετα, το ICM «βλέπει» ότι η διαφορά των δύο κομμάτων είναι μικρότερη και κυμαίνεται στο 6%.

Συγκεκριμένα, οι Συντηρητικοί συγκεντρώνουν το 42% των προτιμήσεων των Βρετανών που απάντησαν στο γκάλοπ του ICM για λογαριασμό του Reuters, με τους Εργατικούς να φτάνουν στο 36%, ενώ η Ένωση Φιλελεύθερων Δημοκρατών βρίσκεται στο 12% και το κόμμα του Brexit στο 3%.

Η δημοσκόπηση έδειξε ότι το 36% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι μια πλειοψηφία στο κοινοβούλιο για το Συντηρητικό Κόμμα θα είναι το καλύτερο αποτέλεσμα για τη χώρα, μεγάλη διαφορά σε σχέση με το 23% που πιστεύει ότι μια πλειοψηφία για το Εργατικό Κόμμα θα ήταν καλύτερη.

Ads

Κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, οι δημοσκοπήσεις που βγήκαν στη δημοσιότητα παρουσίασαν αποτελέσματα που θέλουν τους Συντηρητικούς να προηγούνται από 8 έως 15 μονάδες των Εργατικών. Συγκεκριμένα, το γκάλοπ της BMG δίνει 41% στο κόμμα του Τζόνσον και 32% σε εκείνο του Κόρμπιν, ενώ το ινστιτούτο Survation αναδεικνύει τους Συντηρητικούς πρώτους με διαφορά 14 μονάδων από τους Εργατικούς.

Η ατζέντα του Τζόνσον σε πρώτο πλάνο

Η ενημερωτική ζώνη των τηλεοπτικών δικτύων ήταν περισσότερο ευθυγραμμισμένη με τα θέματα της προεκλογικής ατζέντας του Συντηρητικού Κόμματος, παρά με αυτή του Εργατικού Κόμματος, δίνοντας στον πρωθυπουργό, Μπόρις Τζόνσον, καλύτερες ευκαιρίες ανάδειξης των θεμάτων που ο ίδιος και το κόμμα του επέλεξαν, όπως έδειξε έρευνα δύο πανεπιστημίων για τον τρόπο που καλύφθηκαν από τα μέσα ενημέρωσης οι προεκλογικές καμπάνιες των δύο μεγάλων κομμάτων.

Δύο από τα βασικά θέματα της προεκλογικής εκστρατείας του Συντηρητικού Κόμματος, το Brexit και η φορολογία, καλύφθηκαν σε ποσοστό 24,5% συνολικά από τα μέσα ενημέρωσης (τύπος και τηλεοπτικά δίκτυα) και κατά 29,8% μόνο από τηλεοπτικά δίκτυα, ενώ τα δύο από τα βασικότερα θέματα της καμπάνιας του Εργατικού κόμματος – η υγεία και το περιβάλλον – βρέθηκαν στο επίκεντρο των μέσων ενημέρωσης κατά 14,1% της συνολικής προεκλογικής κάλυψης και στο 13,4% της τηλεοπτικής κάλυψης.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι λόγοι αυτής της «ανισότητας» οφείλονται στο γεγονός, ότι στην ουσία οι εκλογές αυτές προκηρύχθηκαν λόγω του αδιεξόδου όπου βρέθηκε το Κοινοβούλιο σχετικά με την αποχώρηση από την ΕΕ και προκειμένου το κοινοβούλιο να ζητήσει από τους ψηφοφόρους, να δώσουν μία σαφή εντολή για την συμφωνία του Brexit που διαπραγματεύτηκε η κυβέρνηση, όπως αναφέρει το ΑΠΕ – ΜΠΕ.

Την έρευνα πραγματοποίησαν ο καθηγητής Πολιτικής Επικοινωνίας του πανεπιστημίου του Λόουμπρο, Κρίστιαν Βακάρι, και ο λέκτορας ΜΜΕ και Επικοινωνίας του πανεπιστημίου του Λέστερ, Ντέιβιντ Σμιθ.