Στις Βρυξέλλες βρίσκεται αντιπροσωπεία του Πανελλαδικού Συντονιστικού Επιτροπών Αγώνα κατά των διοδίων, όπου θα συναντηθεί με αρμόδιους και αναμένεται να καταθέσει υπόμνημα, στο οποίο θα επισημαίνεται ότι στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη των 450 χλμ λειτουργούν 10 μετωπικοί σταθμοί και δεκάδες πλευρικοί.

Ads

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της «Ελευθεροτυπίας», το συντονιστικό επιτίθεται στις πολυεθνικές κοινοπραξίες των έργων, αλλά και στις συμβάσεις παραχώρησης που ψηφίστηκαν το 2007 από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ και τις χαρακτηρίζουν «παράδεισο των εργολάβων».

Ακόμα, υπογραμμίζει ότι το σχέδιο ανάπτυξης των αυτοκινητόδρομων συνδέθηκε με την υποβάθμιση του σιδηρόδρομου και κατάργηση δρομολογίων. Αναφέρεται ενδεικτικά ότι στην ηπειρωτική Ελλάδα αντιστοιχούν 24χλμ αυτοκινητόδρομων για κάθε 100.000 κατοίκους, όταν στην Ελβετία είναι 18χλμ, στη Γαλλία 17χλμ και στη Γερμανία 15χλμ.

«Δεν τους πληρώνουμε ούτε ένα ευρώ», τονίζουν, προσθέτοντας ότι «όταν η αδικία γίνεται νόμος του κράτους, τότε η ανυπακοή σε αυτούς δεν είναι απλά δικαιολογημένη, αλλά αποτελεί υποχρέωση των πολιτών».

Ads

Ο Νίκος Χουντής καλωσορίζοντας τους αντιπροσώπους του πανελλαδικού συντονιστικού στις Βρυξέλλες δήλωσε ότι «η πληρωμή διοδίων σε ανύπαρκτους δρόμους, σε μη ασφαλείς δρόμους, σε δρόμους χωρίς δυνατότητα εναλλακτικής διαδρομής, αποτελούν χαράτσια που είναι άδικα και παράνομα».

«Η ελληνική κυβέρνηση οφείλει να πάψει να προσβάλλει, αποκαλώντας τζαμπατζήδες, πολίτες με ευθύνη και κοινωνική ευαισθησία, που έχουν το κουράγιο να ανθίστανται στις απαιτήσεις των εργολάβων. Η κυβέρνηση οφείλει επιτέλους να προστατεύσει το δημόσιο συμφέρον και το συμφέρον των πολιτών και να βάλει φρένο στις παράλογες αξιώσεις των εργολάβων», δήλωσε ο κ. Χουντής και πρόσθεσε πως «για άλλη μια φορά εκφράζω την αλληλεγγύη μας και τη συμπαράστασή μας στον αγώνα τους».