Τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας των ναυτεργατών, οι οποίες προβλέπουν αυξήσεις 1,5% για το 2010 και 1% για το 2011, υπέγραψε ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας Γιάννης Διαμαντίδης.

Ads

Σημειώνεται ότι στα τέλη Μαρτίου η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας(ΣΕΕΝ),-ο οποίος είχε πάρει εντολή από τον υπουργό λόγω πλειοψηφικής παρουσίας έως τότε στον ακτοπλοϊκό στόλο να προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις – συμφώνησαν σε ένα μνημόνιο, η επικύρωση του οποίου εκκρεμούσε από τον υπουργό.

Η κατάσταση όμως περιπλέχτηκε όταν από το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) αποχώρησε η ακτοπλοϊκή εταιρεία Aegean Speed Lines, ενώ ΑΝΕΚ και Hellenic Seaways, επέστρεψαν στην άλλη ένωση των ακτοπλόων από την οποία είχα αποχωρήσει το Δεκέμβριο, την Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ).

Αποτέλεσμα ήταν να αλλάξει ο συσχετισμός δυνάμεων ανάμεσα στις δύο ενώσεις και στο ποιος θα πάρει εντολή να προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις με τους ναυτεργάτες.

Ads

Η πολιτική ηγεσία του είχε ζητήσει για το θέμα την άποψη νομικών συμβούλων και σύμφωνα με πληροφορίες η απόφαση του υπουργού να προχωρήσει στην υπογραφή των συμβάσεων στηρίχθηκε στο σκεπτικό, ότι όταν αυτές συμφωνήθηκαν, ο ΣΕΕΝ είχε την πλειοψηφία της ακτοπλοϊκής αγοράς.

Αυτό που αναμένεται τώρα είναι τη στάση θα κρατήσει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, η οποία έχει εξαγγείλει απεργιακές κινητοποιήσεις μέσα στο Μάιο. Βέβαια οι ναυτεργάτες εκτός της υπογραφής των ΣΣΕ διεκδικούν και άλλα αιτήματα, όπως η απορρόφηση όλων των ανέργων ναυτικών, η προστασία των θέσεων εργασίας και η ανάκληση της πολιτικής επιστράτευσής τους.