«To πολυνομοσχέδιο για την παιδεία ουδόλως αγγίζει ή μεταβάλλει, πόσο μάλλον καταργεί το Ευρωπαϊκό Σύστημα Μεταφοράς και Συσσώρευσης Πιστωτικών Μονάδων (ECTS)», τονίζει το υπ. Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε ανακοίνωσή του απαντώντας σε δημοσιεύματα περί «Grexit των πτυχίων των ελληνικών Πανεπιστημίων».

Ads

Ειδικότερα, η Καθημερινή σε δημοσίευμά της ανέφερε πως οι αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Παιδείας στο σύστημα μέτρησης των πιστωτικών μονάδων για την απονομή ενός πτυχίου ΑΕΙ δημιουργούν συνθήκες Grexit των ελληνικών πτυχίων από το ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό οικοδόμημα, καθώς «κλονίζουν το σύστημα αναγνώρισης των ελληνικών πτυχίων από την Ευρώπη».

Όπως αναφερόταν στο δημοσίευμα το υπουργείο Παιδείας αλλάζει το σύστημα μέτρησης  των πιστωτικών μονάδων που ισχύει σήμερα για την απονομή ενός πτυχίου από ελληνικό ΑΕΙ, καθιερώνοντας όχι πιστωτικές, αλλά διδακτικές μονάδες. Με την αλλαγή αυτή κλονίζεται το σύστημα αναγνώρισης των ελληνικών πτυχίων από την Ευρώπη και οι όροι κινητικότητας των Ελλήνων φοιτητών προς τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, κυρίως μέσω του προγράμματος Erasmus που συγκεντρώνει κάθε χρόνο υψηλότατο ενδιαφέρον από τους Έλληνες φοιτητές.

«To πολυνομοσχέδιο για την παιδεία ουδόλως αγγίζει ή μεταβάλλει, πόσο μάλλον καταργεί το Ευρωπαϊκό Σύστημα Μεταφοράς και Συσσώρευσης Πιστωτικών Μονάδων (ECTS)», ανέφερε το υπουργείο Παιδείας και πρόσθεσε: «Απλώς ορίζει πως ο αριθμός των Διδακτικών Μονάδων που αντιστοιχεί σε ένα ακαδημαϊκό εξάμηνο, ισοδυναμεί με τις Πιστωτικές Μονάδες». «Άρα τα περί Grexit των πτυχίων των ελληνικών Πανεπιστημίων μάλλον είναι προϊόν exit από την πληροφόρηση και την καλόπιστη κριτική των εμπνευστών τους», καταλήγει. 

Ads