«11.700 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στη γενική εκπαίδευση για φέτος», ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σύμφωνα με σχετικό δελτίο Τύπου. Όλοι οι διορισμοί, «που είναι οι πρώτοι μετά από δώδεκα χρόνια, θα πραγματοποιηθούν τώρα το καλοκαίρι και είναι υπερδιπλάσιοι από τους 5.250 για τους οποίους είχαμε δεσμευθεί για φέτος», σημείωσε η κ. Κεραμέως.

Ads

Προσθέτει, ότι «σε άριστη συνεργασία με τα υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών, προχωρούμε στην κάλυψη βασικών αναγκών των σχολείων σε ανθρώπινο δυναμικό, που ως σήμερα καλύπτονταν από αναπληρωτές». Πέρυσι, πρόσθεσε η κ. Κεραμέως, έγιναν 4.500 μόνιμοι διορισμοί στην ειδική αγωγή μέσω ΑΣΕΠ, «που δεν είχαν πραγματοποιηθεί ποτέ στο παρελθόν».

«Με καθυστέρηση πλέον του ενός χρόνου, η κυβέρνηση εξήγγειλε το διορισμό εκπαιδευτικών, με τα χρήματα που είχε εξασφαλίσει και το σύστημα επιλογής που είχε θεσπίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ», αναφέρει ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Φίλης και προσθέτει:

«Οι μαζικοί διορισμοί είναι απαραίτητοι, σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που οι αναπληρωτές έχουν φτάσει το 27% του συνόλου των υπηρετούντων εκπαιδευτικών, έναντι 5% στην Ευρώπη».

Ads

Γενικεύοντας την κριτική του υποστηρίζει ότι «η κυβερνητική πολιτική την εποχή της πανδημίας έχει επιδεινώσει την κατάσταση στην εκπαίδευση και έχει εκτοξεύσει τις κοινωνικές ανισότητες. Είναι επείγουσα ανάγκη να ανοίξουν τα σχολεία και τα πανεπιστήμια το Σεπτέμβριο με υγειονομική ασφάλεια μετά από 18 μήνες ασυγχώρητης ολιγωρίας και καθυστερήσεων, που αποτελεί αρνητικό ευρωπαϊκό ρεκόρ».
Κατηγορεί την κυβέρνηση ότι «υπονομεύει το δημόσιο σχολείο, αντιμετωπίζει τους εκπαιδευτικούς με αυταρχισμό και κάνει τη ζωή στους μαθητές πιο δύσκολη, με αλλεπάλληλους εκπαιδευτικούς φραγμούς. Όπως το νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια, που θα αποκλείσει από αυτά χιλιάδες αποφοίτους Λυκείου».

Ο κ. Φίλης καταλήγει: «Χρειαζόμαστε μικρότερες τάξεις, αναδιάρθρωση και μείωση της ύλης, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα σύγχρονα προγράμματα σπουδών, αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων για την ενίσχυση της δια ζώσης εκπαίδευσης και δημοκρατική οργάνωση της σχολικής ζωής. Για ένα σχολείο ποιότητας και ισότητας, όχι ανταγωνισμού και διακρίσεων».