Την ανάγκη «κάθαρσης» προέταξε ο Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας για την πολύνεκρη μετωπική σύγκρουση τρένων στα Τέμπη, με τον πρώην υπουργό Μεταφορών να χαρακτηρίζει τον ΟΣΕ έναν «προβληματικό οργανισμό» και να αποδίδει ευθύνες τόσο στη ΝΔ όσο και στον ΣΥΡΙΖΑ.

Ads

Διαφορετική είναι πλέον η εκτίμηση του βουλευτή της ΝΔ για τον ΟΣΕ συγκριτικά με τον προεκλογικό Ιούλιο του 2019, όταν ο Κωστής Χατζηδάκης πανηγύριζε σε ανάρτησή του για «το σχέδιο εξυγίανσης» που έκανε τον Οργασνισμό κερδοφόρο επί προηγούμενων κυβερνήσεων της ΝΔ, όταν ο ίδιος είχε αναλάβει το υπουργείο Μεταφορών. 

Ο Κωστής Χατζηδάκης, υπουργός Μεταφορών από τον Σεπτέμβριο του 2007 έως τον Δεκέμβριο του 2008 και από τον Ιούνιο του 2012 για έναν χρόνο, σημείωσε -μιλώντας στον ΣΚΑΪ- πως το πρόγραμμα του ΟΣΕ ήταν «2-3 φορές χειρότερο» από εκείνο με την Ολυμπιακή και έκανε λόγο για ζητήματα «σκανδάλων και διαφάνειας». 

«Στο υπουργείο είδα ότι ο ΟΣΕ είναι δύο – τρεις φορές χειρότερο πρόβλημα από την Ολυμπιακή, και από πλευράς οικονομικής- χάναμε πολύ περισσότερα στον ΟΣΕ ετησίως από ότι στην Ολυμπιακή- αλλά και από πλευράς άλλων παραμέτρων. Υπήρχαν θέματα σκανδάλων, διαφάνειας, θέματα που είχαν να κάνουν με τη διοικητική και εργασιακή κουλτούρα», δήλωσε στον ΣΚΑΪ ο Κωστής Χατζηδάκης.

Ads

Ο νυν υπουργός Εργασίας, ανέφερε ότι τον Σεπτέμβριο του 2008 εγκαινίασε την τηλεδιοίκηση στη διαδρομή Θεσσαλονίκη- Λάρισα, που μέχρι τον Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς επεκτάθηκε μέχρι τον Δομοκό. 

«Όταν γύρισα μετά από 3,5 χρόνια στο υπουργείο, δεν υπήρχε. Υπήρχε σε κάποιο βαθμό βανδαλισμένο δίκτυο από συμμορίες που είχαν αφαιρέσει τον χαλκό, έκαναν λαθρεμπόριο», δήλωσε, ενώ σε άλλο σημείο ανέφερε ότι τον Σεπτέμβριο του 2014 υπεγράφη η σύμβαση ανάταξης του δικτύου, «η οποία έλεγε ότι μέχρι το τέλος του 2016 πρέπει να γίνει το έργο. Το έργο δεν έγινε».

Ο ΟΣΕ «είναι ένας προβληματικός οργανισμός με πανελλήνια δικτύωση», σημείωσε

τον Ιούλιο του 2019, λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές, ο Κωστής Χατζηδάκης πανηγύριζε σε ανάρτησή του για «το σχέδιο εξυγίανσης» που έκανε τον ΟΣΕ κερδοφόρο επί προηγούμενων κυβερνήσεων της ΝΔ, όταν ο ίδιος είχε αναλάβει το υπουργείο Μεταφορών. 

«Σε αυτήν την ιστορία υπάρχουν, λιγότερο ή περισσότερο, ευθύνες όλων. Και δικές μας και φυσικά του ΣΥΡΙΖΑ. Εμείς, ως κόμμα, έχουμε υποχρέωση να αναλάβουμε τις ευθύνες που μας αναλογούν. Εκείνο που με εντυπωσιάζει είναι ότι δύο στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, ο καθ’ ύλην αρμόδιος υπουργός και η γενική γραμματέας πρωτύτερα και λένε ότι όλα πήγαν στραβά πριν το 2015 και μετά το 2019, εκτός της δικής τους περιόδου. Είναι απαράδεκτο και ελπίζω ότι και οι ίδιοι θα καταλάβουν», τόνισε.

«Πρέπει να ελεγχθούμε όλοι, αν φταίω εγώ να ελεγχθώ κι εγώ. υπάρχει κόσμος πονεμένος. Δεν γίνεται να συζητάμε σαν να μη συμβαίνει τίποτα», συμπλήρωσε ο κ. Χατζηδάκης. 

Αναφερόμενος στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έκανε λόγο για μια «βαθιά προβληματική κατάσταση».

«Είχε 340 εκατ. ευρώ έξοδα και περίπου 80 εκατ. ευρώ έσοδα. Κάναμε μία μεγάλη προσπάθεια χωρίς να υπάρξουν θέματα στην ασφάλεια και το 2014 έγινε κερδοφόρα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, επειδή είχε βρει ότι είχαν γίνει παράνομες κρατικές ενισχύσεις στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ζητούσε να δώσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ 700 εκατ. ευρώ πίσω στο δημόσιο, που δεν τα είχε και θα έκλειναν τα τρένα, δεν θα υπήρχε τίποτα. Για να αποφευχθεί αυτό είπε κάντε την κερδοφόρα και στη συνέχεια ιδιωτικοποιήστε την», ανέφερε μεταξύ άλλων.