Ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Παιδείας τα αποτελέσματα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αναλυτικά οι βάσεις στα συνημμένα αρχεία.

Ads

Από το πρωί οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να πληροφορούνται τα αποτελέσματα μέσω του ιστότοπου του Υπουργείου Παιδείας https://www.minedu.gov.gr/ πληκτρολογώντας τον κωδικό τους αριθμό. Επίσης, μπορούν να ενημερώνονται από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών καλώντας τον αριθμό 1500.

Μειωμένες οι βάσεις

Μειωμένες εμφανίζονται οι βάσεις εισαγωγής σε υψηλόβαθμες πανεπιστημιακές σχολές όπως οι πολυτεχνικές. Η μεγάλη πτώση των βάσεων, κυρίως στα ΤΕΙ, λόγω της κατάργησης της βάσης του 10 είχαν ως αποτέλεσμα να εισάγονται στα εκπαιδευτικά ιδρύματα μαθητές με πολύ χαμηλές βαθμολογίες ή μαθητές που είχαν παραδόσει λευκές κόλλες σε μαθήματα. Ακόμη και με μέσον όρο βαθμολογίας 0,9 έχουν εισαχθεί υποψήφιοι σε τμήματα των ΤΕΙ, όπως φαίνεται από τα αποτελέσματα που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας.

Ads

Επίσης χαρακτηριστικό της φετινής χρονιάς είναι η μεταστροφή των υποψηφίων από την προτίμηση των Παιδαγωγικών Τμημάτων. Οι υποψήφιοι στράφηκαν σε σχολές που εξασφαλίζουν ταχεία επαγγελματική αποκατάσταση, όπως οι σχολές των ΤΕΙ για φυσικοθεραπεία, διατροφή, λογοθεραπεία και διοίκηση επιχειρήσεων. Σταθερές εμφανίζονται οι Νομικές Σχολές και με μικρές αυξομειώσεις οι Ιατρικές.

«Και φέτος όπως φαίνεται από τα αποτελέσματα υπήρξε εξαιρετικά υψηλός ανταγωνισμός αριστείας στις σχολές όπου υπάρχει μεγάλη ζήτηση και συγκεντρώνεται η προτίμηση των υποψηφίων. Οι σχολές αυτές είναι και στα πανεπιστήμια, αλλά και στα τεχνολογικά ιδρύματα. Νομίζω έχει ενδιαφέρον να πούμε ότι υπάρχουν τεχνολογικά ιδρύματα και στην Αθήνα, αλλά και στις Σέρρες όπου οι βάσεις ανέβηκαν και 2.000 μονάδες» τόνισε η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου. Το υπουργείο πάντως είναι αρκετά προβληματισμένο από την πτώση που παρατηρείται στα ΤΕΙ της περιφέρειας που έχουν αρκετές κενές θέσεις.

“Το υπουργείο θα λάβει υπόψη και τα φετινά δεδομένα και τη φετινή διαμόρφωση των τμημάτων των πανεπιστήμιων και των ΤΕΙ, ώστε να προχωρήσει στις τελικές επιλογές που αφορούν το νέο θεσμικό πλαίσιο για τα πανεπιστήμια και τα τεχνολογικά ιδρύματα, αλλά και τη νέα χωροταξική αναδιάρθρωσή τους. Θέλω δε να σας υπενθυμίσω ότι όλα τα προηγούμενα χρόνια και σύμφωνα με πολύ σοβαρά στοιχεία που έχουμε, μαθητές οι οποίοι ήταν κάτω από τη βάση, πολύ κάτω από τη βάση και με σχετικά μικρό βαθμό απολυτηρίου, δεν εμποδίζονταν από το να βγαίνουν σε χώρες του εξωτερικού και να γυρίζουν με πτυχία σχολών με πολύ υψηλό βαθμό ανταγωνισμού στην Ελλάδα” τόνισε επιπλέον η κ. Διαμαντοπούλου

Πώς κινήθηκαν οι βάσεις

Συγκεκριμένα, στα ΑΕΙ πτωτικά κινήθηκαν οι βάσεις εισαγωγής σε 122 τμήματα επί συνόλου 345 ενώ υπήρξαν και 209 τμήματα με άνοδο. Στις σχολές όπου οι βάσεις εισαγωγής κινήθηκαν καθοδικά, η πτώση κυμάνθηκε από 4 έως και 9907 μόρια. Η μεγαλύτερη πτώση, καταγράφηκε στο τμήμα ανθυποπυραγών (ειδική κατηγορία) καθώς η βάση διαμορφώθηκε στα 2177 μόρια έναντι 12084 πέρυσι.

Πτωτικά κινήθηκαν όλες οι αρχιτεκτονικές σχολές, ενώ οριακή (της τάξεως των 20-30 μορίων) ήταν η πτώση στις ιατρικές σχολές (συγκεκριμένα κατά 23 μόρια έπεσε η βάση για την ιατρική της Αθήνας και κατά 26 μόρια η ιατρική της Θεσσαλονίκης. Μεγαλύτερη ήταν η πτώση στις οδοντιατρικές σχολές Αθήνας και Θεσσαλονίκης (137 και 103 μόρια αντίστοιχα).

Στα ΤΕΙ, πτώση από 17 έως και 10105 μόρια, παρατηρήθηκε σε 97 τμήματα επί συνόλου 213. Η μεγαλύτερη πτώση, παρατηρήθηκε στο τμήμα ζωικής παραγωγής Ηπείρου με έδρα στην Άρτα καθώς η βάση διαμορφώθηκε στα 1374 μόρια από 11479 μόρια που ήταν το 2009.

Σημαντική πτώση, παρατηρήθηκε στα περισσότερα ΤΕΙ της επαρχίας. Για παράδειγμα, στο τμήμα Γεωτεχνολογίας και Περιβάλλοντος στην Κοζάνη η εισαγωγή γίνεται με λιγότερα από 1000 μόρια, συγκεκριμένα με 868. Η μεγαλύτερη άνοδος φέτος, παρουσιάστηκε στο τμήμα συντήρησης αρχαιοτήτων και έργων τέχνης (2152 μόρια), στο τμήμα εσωτερικής αρχιτεκτονικής και διακόσμησης στις Σέρρες (1922 μόρια) και στο τμήμα αυτοματισμού στο Μεσολόγγι (1086 μόρια).

Ο συνολικός αριθμός των υποψηφίων ήταν φέτος 106.189, ενώ πέρυσι ήταν 92.426 και συνολικά εισάγονται 84.368, ενώ το 2009 είχαν εισαχθεί 68.794 υποψήφιοι. Οι εγγραφές των επιτυχόντων θα γίνουν από 13 έως 30 Σεπτεμβρίου.

Μεγάλη η επιτυχία των Κυπρίων στα ελληνική ΑΕΙ

Η υπηρεσία εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου ανακοίνωσε ότι θέση στα ΑΕΙ εξασφάλισαν 3.443 από τους 3.600 υποψηφίους.Ένας φοιτητής κέρδισε θέση στη σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του ΕΜΠ με βαθμό 20, ενώ άλλοι μπήκαν στην Ιατρική Αθηνών, Ιατρική Θεσσαλονίκης, Οδοντιατρική Αθήνας, Αρχιτεκτόνων Μηχανικών ΕΜΠ και Οδοντιατρικής Θεσσαλονίκης με βαθμό που ελάχιστα υπολείπεται του 20.

Στο Τμήμα Ιατρικής Αθηνών εισάγονται 13 Κύπριοι φοιτητές με βαθμό που κυμαίνεται από 19,509 μέχρι 19,830. Οι Κύπριοι φοιτητές εμπίπτουν στην ειδική κατηγορία των αλλοδαπών-αλλογενών και αποφοίτων λυκείων ή αντίστοιχων σχολείων κρατών-μελών της ΕΕ με ποσοστό εισδοχής 8% επί του αριθμού εισακτέων από την Ελλάδα.

Από τις 13 Σεπτεμβρίου οι εγγραφές

Από τις 13 μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου θα μπορούν να εγγράφονται οι επιτυχόντες στα Πανεπιστήμια, τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΤΕΙ), τις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες και στην ΑΣΠΑΙΤΕ. Τη φετινή χρονιά όλοι οι επιτυχόντες στα ΤΕΙ θα εισαχθούν στο Α΄ εξάμηνο και δεν θα υπάρξει το φαινόμενο των προηγούμενων ετών, όπου υπήρχαν φοιτητές που ξεκινούσαν τη χρονιά από το Β’ εξάμηνο.

Όσον αφορά στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, στη Σχολή Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού καθώς στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου και Αγίου Νικολάου Κρήτης, η προθεσμία και η διαδικασία εγγραφής των επιτυχόντων θα ορισθεί και θα ανακοινωθεί από τις ίδιες τις σχολές.

Επίσης, το υπουργείο έδωσε στη δημοσιότητα τα ονόματα των εισαγόμενων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με τις ειδικές κατηγορίες των αλλοδαπών-αλλογενών και των αποφοίτων Λυκείων ή αντίστοιχων σχολείων Κρατών-Μελών της Ε.Ε. μη ελληνικής καταγωγής. Τα αποτελέσματα είναι διαθέσιμα στους ενδιαφερόμενους από την αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΔΒΜΘ κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες, καθώς και από το ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ πληκτρολογώντας τον εντεκαψήφιο κωδικό τους αριθμό και τους τέσσερις αρχικούς χαρακτήρες (Επώνυμο, Όνομα, Πατρώνυμο, Μητρώνυμο).

Διορθωτικές παρεμβάσεις στο σύστημα των πανελλήνιων εξετάσεων

Για διορθωτικές παρεμβάσεις στο ισχύον σύστημα πανελλήνιων εξετάσεων έκαναν λόγο σήμερα σε συνέντευξη Τύπου, η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου και ο υφυπουργός Γιάννης Πανάρετος. Οι εν λόγω παρεμβάσεις θα ανακοινωθούν τον Οκτώβριο, ενώ το νέο σύστημα εξετάσεων προβλέπεται να εφαρμοστεί το 2013-2014, αφορά δηλαδή τους μαθητές που θα φοιτήσουν του χρόνου στην πρώτη τάξη του Λυκείου.

Οι διορθωτικές παρεμβάσεις θα αναφέρονται στη σύμπτυξη των εμπλεκομένων στη διαδικασία των εξετάσεων και στον περιορισμό της χρονικής διάρκειάς τους, δεδομένου ότι σήμερα πάνω από 30.000 άτομα απασχολούνται σε διάφορες επιτροπές εξετάσεων, ενώ επί δύο μήνες ο μηχανισμός του υπουργείου Παιδείας διατίθεται για τη διεξαγωγή εξετάσεων.

Η κ. Διαμαντοπούλου σημείωσε ότι το υπουργείο προχωρεί σε αλλαγές σε βάθος, ενώ υπενθύμισε ότι το θέμα ετέθη χθες και στο Άτυπο Υπουργικό Συμβούλιο, ενώ τέλη Σεπτεμβρίου θα υπάρχει και το σχετικό κείμενο διαβούλευσης που θα δοθεί στη δημοσιότητα.

Ο κ. Πανάρετος δήλωσε για τη βάση του δέκα, ότι παρά την κατάργησή της έμειναν 4.000 κενές θέσεις, ενώ πέρυσι ήταν 20.630. Όσον αφορά τη μεγάλη πτώση των βάσεων, που είχε αποτέλεσμα να εισάγονται υποψήφιοι με πολύ χαμηλές βαθμολογίες, τόνισε ότι περίπου το 90% των παιδιών έχουν μια θέση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και απομένει πλέον στα ιδρύματα, να τους δώσουν τα εφόδια που χρειάζονται. Σημείωσε όμως ότι το φαινόμενο αυτό οφείλεται και στο γεγονός, ότι λείπει μια ενδιάμεση μεταλυκειακή βαθμίδα στον τόπο μας.

Στο μεταξύ, η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, απάντησε άμεσα στο αίτημα του Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας που ζήτησε να συναντηθούν κατεπειγόντως. Η υπουργός θα συναντηθεί με τους δασκάλους σήμερα το μεσημέρι και θα συζητήσει μαζί τους τα προβλήματα των σχολείων που ανοίγουν σε λίγες ημέρες.

ΝΔ: «Η κατάργηση της βάσης του 10 απαξιώνει την τριτοβάθμια εκπαίδευση»

«Η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με την πολιτική της υποβαθμίζει δραματικά την παιδεία στην χώρα μας. Η κατάργηση της βάσης του 10, αποδεικνύεται -από τα σημερινά αποτελέσματα- ότι απαξιώνει πλήρως την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η εικόνα των φετινών αποτελεσμάτων, με υποψηφίους να εισάγονται σε ανώτατες σχολές με λευκές κόλλες, συνιστά το χαμηλότερο ρεκόρ από καταβολής του θεσμού των πανελλαδικών εξετάσεων» δήλωσε από την πλευρά της Υπεύθυνη του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, Ελίζα Βόζεμπεργκ.

Από την πλευρά του το ΚΚΕ τονίζει πως την ώρα που η καπιταλιστική κρίση δοκιμάζει ακόμη πιο βαθειά τη ζωή της λαϊκής οικογένειας, «είναι ζήτημα μεγάλης προτεραιότητας και πρέπει να γίνει υπόθεση όλων των εργαζομένων και των άλλων λαϊκών στρωμάτων το να παρθούν τώρα άμεσα μέτρα για τους φοιτητές και σπουδαστές, παιδιά ανέργων και φτωχών οικογενειών, ώστε να εξασφαλιστεί η δωρεάν στέγαση, σίτιση και μετακίνηση των παιδιών τους, ώστε να μπορούν να σπουδάσουν».

Αισιόδοξη η Χριστοφιλοπούλου για τη νέα σχολική χρονιά

Την αισιοδοξία της για την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς εξέφρασε από την πλευρά της, η υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, μετά τη συνάντησή της με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία. Όπως είπε, «αποτελεί κλειδί η ορθολογική κατανομή του διδακτικού προσωπικού».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΔΟΕ, Δημήτρης Μπράτης, εκτίμησε ότι στην παρούσα φάση τα κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση κυμαίνονται στις 7.000, ενώ εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις εξαγγελίες της υπουργού Παιδείας ότι φέτος θα προσληφθούν 15.500 αναπληρωτές πλήρους ωραρίου.

Από την πλευρά του το τμήμα Παιδείας του ΣΥΝ επισημαίνει ότι «οφείλουμε όλοι να συμβάλουμε με κάθε τρόπο στην αλλαγή του ισχύοντος εξεταστικού συστήματος, που επιτρέπει να μοιράζονται άνισα οι μορφωτικές ευκαιρίες στους νέους, σε βάρος των παιδιών που προέρχονται από τα οικονομικά ασθενέστερα κοινωνικά στρώματα». Επιπλέον σημειώνεται ότι ο ΣΥΝ επανακαταθέτει σε δημόσιο διάλογο την πρότασή του για ένα σύστημα ελεύθερης πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στο πλαίσιο μιας συνολικής, ριζικής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.