Θα διερευνήσουμε τα αίτια του τραγικού συμβάντος με απόλυτη σοβαρότητα και απόλυτη διαφάνεια, δήλωσε από τον τόπο της τραγωδιας στη Λάρισα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, μετά από 12 ώρες δημόσιας σιωπής και πρόσθεσε: «Δεν θα αφήσουμε τίποτα κάτω από το χαλί».

Ads

«Σήμερα είναι μια πραγματικά θλιβερή ημέρα όλοι όσοι βρεθήκαμε εδώ εκφράζουμε την οδύνη και τη θλίψη μας. Οι σκέψεις όλων μας βρίσκονται στα θύματα και τις οικογένειές τους» σημείωσε ο κ. Καραμανλής. 

Επίσης, εξέφρασε τα συλλυπητήριά του προς τις οικογένειες που έχασαν δικούς τους ανθρώπους στη σιδηροδρομική τραγωδία.

Ο υπουργός ανέφερε ότι δεν έχει οριστικοποιηθεί ο αριθμός των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους στο δυστύχημα. 

«Δεν παίζουμε με την ασφάλεια»

Μία εβδομάδα πριν από την τραγωδία των Τεμπών, στις 20 Φεβρουαρίου, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, τόνισε με ένταση, ότι η κυβέρνηση «δεν παίζει με την ασφάλεια των επιβατών» στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Ads

Αφορμή για την παραπάνω διαβεβαίωση ήταν η Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, για το τρενάκι του Πηλίου, τον γνωστό «Μουτζούρη», με τον Κώστα Καραμανλή να ισχυρίζεται πως το ιστορικό αυτό τρένο δεν μπορεί να εξαιρεθεί από τη σύμβαση παροχής υποχρέωσης δημόσιας υπηρεσίας διότι:

«Αν βγάλουμε το τρενάκι εκτός από τις προβλέψεις, τότε θα μεταβληθεί ποιοτικά, αν θέλετε, και η ασφάλεια για τους επιβάτες και νομίζω ότι και εσείς θα συμφωνήσετε ότι μία υπεύθυνη πολιτεία δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών. Επομένως, τώρα γίνεται απολύτως κατανοητό το γιατί δεν έχουμε βγάλει την ΚΥΑ για να χαρακτηρίσουμε το τρενάκι του Πηλίου ως ιστορικό».

Μάλιστα, ο υπουργός τόνιζε με στόμφο πως «εμείς δεν αφήνουμε μία ιδιωτική εταιρεία όπως την Hellenic Train να αποφασίζει μόνη της. Διότι όταν της δίνουμε χρήματα και όταν εντάσσουμε το δρομολόγιο σε ΥΔΥ (Υποχρέωση Δημόσιας Υπηρεσίας), όπως έχουμε κάνει και με τον “Οδοντωτό” στα Καλάβρυτα και με το ιστορικό τρένο στην Αρχαία Ολυμπία, ελέγχουμε πλήρως πολλά ζητήματα που αφορούν αυτό το δρομολόγιο.

»Τη δεσμεύουμε δηλαδή ότι θα γίνονται κατ’ ελάχιστον κάποια δρομολόγια, ότι οι τιμές θα διαμορφώνονται σε συνεργασία με το υπουργείο και ότι η εταιρεία θα ελέγχεται από τον ΟΣΕ. Και όλα αυτά χωρίς να θίγεται καθόλου ο ανταγωνισμός, αφού στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε μόνο μία σιδηροδρομική επιχείρηση».

O κ. Μεϊκόπουλος αντέτεινε -μεταξύ άλλων- πως η Hellenic Train δεν συντηρεί το τρένο, καταβάλλει ετησίως στο Δημόσιο το ευτελές ποσό των 40.000 ευρώ την ώρα που τα έσοδα από τη λειτουργία του «φτάνουν παραπάνω από 200.000 ευρώ» και, παράλληλα, εισπράττει κρατική επιδότηση για «εκτέλεση δρομολογίου σε άγονη γραμμή».

«Ντροπή που θέτετε θέματα ασφαλείας»

Ο υπουργός ανταπάντησε πως ντρέπεται για τις αιχμές του συνξαδέλφου του περί ελλείμματος ασφαλείας. Σύμφωνα με τα; επίσημα πρακτικά της Βουλής, ο κ. Καραμανλής ανέφερε: «Ένα-ένα, λοιπόν, να τα πάρουμε με τη σειρά. Είναι ντροπή -και ντρέπομαι- που θέτετε θέματα ασφαλείας και θα ήθελα να ανακαλέσετε αμέσως. Είναι ντροπή όταν σας εξήγησα -και το ξαναλέω- ότι το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν οι ΥΔΥ, διασφαλίζουμε την ασφάλεια».