Εγκρίθηκε από το σημερινό υπουργικό συμβούλιο το νομοσχέδιο για την άρση του καμποτάζ που προωθεί το υπουργείο Οικονομίας, με το οποίο ανοίγουν ουσιαστικά τα ελληνικά λιμάνια στα κρουαζιερόπλοια με σημαία χωρών εκτός της Ε.Ε.

Ads

Τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου προβλέπουν, όπως σημειώνει η εφημερίδα «Ελευθεροτυπία», ότι τα κρουαζιαερόπλοια πρέπει να μεταφέρουν περισσότερους από 49 επιβάτες, η διάρκεια της κρουαζιέρας πρέπει να είναι τουλάχιστον 48 ώρες και το πλοίο θα πρέπει να παραμένει στο ελληνικό λιμάνι από το οποίο ξεκινά το ταξίδι του, για τουλάχιστον 12 ώρες.

Παράλληλα, οι εταιρείες θα υπογράφουν σύμβαση με το ελληνικό Δημόσιο, στην οποία θα ρυθμίζονται θέματα όπως η απασχόληση και ασφάλιση των Ελλήνων ναυτικών και η εισφορά που θα διατίθεται στο Κεφάλαιο Ανεργίας και Ασθενείας Ναυτικών.

Σπασμωδικές, πρόχειρες και νεφελώδεις κινήσεις, χαρακτηρίζει η Ν.Δ. όσα περιλαμβάνονται για την άρση του καμποτάζ και την στήριξη της κρουαζιέρας στο προτεινόμενο νομοσχέδιο. Η υπεύθυνη του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Τουριστικής Ανάπτυξης της ΝΔ Όλγα Κεφαλογιάννη και ο υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εμπορικής Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης δήλωσαν πως «Η Ναυτιλία και ο Τουρισμός, οι πυλώνες της εθνικής μας οικονομίας, χρειάζονται μέτρα και όχι ημίμετρα. Χρειάζονται όραμα και συγκεκριμένες τομές και όχι γεμάτα στρεβλώσεις σχέδια νόμου ή άστοχες επιλογές και, μάλιστα, με αμφισβητήσιμα αποτελέσματα. Πρέπει, επιτέλους, η Κυβέρνηση να πάρει ξεκάθαρη θέση και να καταλάβει ότι, με τακτικές Ποντίου Πιλάτου ή πειραματισμούς σε τόσο ζωτικής σημασίας πεδία, δεν πρόκειται να βγούμε από την κρίση».

Ads

«Η άρση του καμποτάζ στα κρουαζιερόπλοια δεν θα επιφέρει μόνο μεγαλύτερη ανεργία στους ναυτεργάτες, ακόμα χειρότερες εργασιακές συνθήκες και μισθούς, αλλά θα έχει και αρνητικές συνέπειες για τους μικρούς και μεσαίους επιχειρηματίες στον τουρισμό και τους εργαζόμενους στον κλάδο» υπογραμμίζει το ΚΚΕ.