Μέχρι το τέλος του μήνα αναμένεται να ξεκαθαρίσει το τοπίο γύρω από το κατά πόσο η κυβέρνηση θα προχωρήσει εκ νέου στην επιδότηση του πετρελαίου κίνησης, αρχής γενομένης από το Νοέμβριο.

Ads

Ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο, ωστόσο έθεσε τρεις παραμέτρους βάση των οποίων θα ληφθούν οι σχετικές αποφάσεις:

  • Οι παρεμβάσεις που θα αποφασιστούν σε επίπεδο ηγετών της Ε.Ε., σήμερα και αύριο στις Βρυξέλλες, για την καταπολέμηση των υψηλών τιμών στην ενέργεια.
  • Η πορεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού και πιο συγκεκριμένα των εσόδων έως το τέλος του Οκτωβρίου προκειμένου να διαπιστωθεί αν υπάρχει δημοσιονομικός χώρος.
  • Η πορεία των διεθνών τιμών το επόμενο χρονικό διάστημα και οι ανάγκες της αγοράς.

Άλλωστε σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, όπως αναφέρει η Ναυτεμπορική, το κόστος μιας τέτοιας παρέμβασης δεν είναι μεγάλο, εκτιμάται σε περίπου 30 εκατ. ευρώ το μήνα.

Μπορεί η πτωτική πορεία της διεθνούς τιμής του φυσικού αερίου να βοηθά στη λήψη μέτρων καθώς μειώνεται η επιβάρυνση στον κρατικό προϋπολογισμό από την επιδότηση που καταβάλλεται για το ηλεκτρικό ρεύμα, όμως η αβεβαιότητα παραμένει υψηλή για το μέλλον και τη διακύμανση της τιμής του.

Ads

Ωστόσο, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Οικονομικών, αν διατηρηθεί η πτώση της τιμής του φυσικού αερίου, τότε αυτό θα δημιουργήσει δημοσιονομικό χώρο για το 2023 και θα οδηγήσει και πάλι τότε σε αλλαγή πολιτικής.