Ολοκληρώθηκε σήμερα μετά από αναβολή στο Πρωτοδικείο της Αθήνας η συζήτηση της πρώτης αγωγής συγγενών θύματος της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη.

Ads

Η αγωγή έχει κατατεθεί κατά του ΟΣΕ και της Hellenic Train από τους συγγενείς του ελεγκτή, Ιωάννη Καριώτη, ο οποίος έχασε τη ζωή του στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη πριν από έναν χρόνο, μέσω της οποίας διεκδικείται αποζημίωση ύψους άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ για ψυχική οδύνη,

Κατά τη συζήτηση λοιπόν, οι δυο εναγόμενος εταιρίες υποστήριξαν ότι δεν φέρουν υπαιτιότητα για το δυστύχημα με τους 57 νεκρούς.

«Αρνούμαστε την αγωγή ως προς το μέρος μας που περιγράφεται η υπαιτιότητα ΟΣΕ. Ο σταθμάρχης Λάρισας έσφαλε, δεν προέβη στην αυτόματη χάραξη, όπως όφειλε. Υπάρχει συνυπαιτιότητα των δύο μηχανοδηγών, που δεν έπραξαν όσα έπρεπε να πράξουν για να εμποδίσουν την εξέλιξη» τόνισε ο δικηγόρος του ΟΣΕ.

Ads

Από την πλευρά των εναγόντων, στο δικαστήριο κατέθεσε ο πραγματογνώμονας, Επαμεινώνδας Μπούρας, ο οποίος τόνισε ότι «μέχρι την αποχώρηση από το σταθμό Λάρισας εφαρμόστηκαν οι κανόνες. Από εκεί και πέρα δεν εφαρμόστηκε τίποτα», δηλώνοντας ότι καταληκτικό ρόλο έπαιξε η έκρηξη που προκλήθηκε από τη σύγκρουση. «Είμαι σίγουρος ότι στην εμπορική αμαξοστοιχίας κάποια εύφλεκτη ύλη υπήρξε. Δεν γνωρίζω πια. Πρέπει να συνεχιστούν οι αναλύσεις να δούμε το υλικό».

Ο μάρτυρας υποστήριξε κατά την κατάθεση του, ότι το Ιntercity αναχώρησε από το σταθμό της Λάρισας και «χωρίς να έχει λάβει αλλαγή με τηλεγράφημα, μπήκε στην γραμμή καθόδου. Χωρίς να εφαρμοστεί ο γενικός κανονισμός. Ο μηχανοδηγός είναι υποχρεωμένος να ακινητοποιήσει την αμαξοστοιχία» είπε, εξηγώντας ότι κατά την εκτίμηση του «ο σταθμάρχης είχε ξεχάσει να επαναφέρει το κλειδί στην κανονική του θέση. Από ότι γνωρίζω είχε τοποθετηθεί στη θέση αυτή πριν ένα μήνα».

«Εάν υπήρχε το σύστημα της 717 δε θα γινόταν το ατύχημα»

Πρόεδρος: «Ποιος όφειλε να κάνει αποκατάσταση των βλαβών που υπήρχαν;».

Μάρτυρας: «Ο ΟΣΕ».

Πρόεδρος: «Όταν δεν υπάρχουν αυτοματοποιημένα συστήματα πως εφαρμόζεται ασφάλεια;».

Μάρτυρας: «Χειροκίνητα».

Ο πραγματογνώμονας της οικογένειας πάντως ήταν κατηγορηματικός ότι «εάν υπήρχε το σύστημα της 717 δε θα γινόταν το ατύχημα. Το έχουν πάρει και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αναγνωρίζει τυχόν ανθρώπινα λάθη».

Επιπλέον, ο κ. Μπούρας τόνισε ότι θα έπρεπε από την πρώτη στιγμή να κατασχεθεί το απομαγνητοφωνημένο υλικό, ενώ ανέφερε ότι υπάρχει ένα κενό 10 λεπτών και 30 δευτερολέπτων στις καταγεγραμμένες συνομιλίες, δηλαδή «από τη στιγμή που φεύγει το τρένο και παραβιάζει το φωτόσημο. Εγώ δεν ξέρω ποιος είναι στις απομαγνητοφωνήσεις. Από εκεί δεν υπάρχει καμία απομαγνητοφώνηση. Δεν ξέρω εάν έχει γίνει. Δεν υπάρχει συνομιλία εκεί. Δεν υπάρχει στις απομαγνητοφωνήσεις που έλαβα εγώ γνώση».

Το δικαστήριο θα εκδώσει την απόφασή του, το επόμενο διάστημα.