Τον πρώην διοικητή της Τροχαίας, Βασίλη Βλαχογιάννη, κάλεσε εκ νέου σε κατάθεση την προηγούμενη Παρασκευή (07/03) ο εφέτης ανακριτής κ. Μπακαΐμης, προκειμένου να προσφέρει επιπλέον διευκρινίσεις για το μπάζωμα στο σημείο της σιδηροδρομικής σύγκρουσης των Τεμπών, όπως ανέφερε ρεπορτάζ του MEGA την Τετάρτη (13/3).
Σύμφωνα με την κατάθεση του πρώην διοικητή, ο οποίος ήταν από τους πρώτους που έφθασε στο χώρο του συμβάντος, ο ίδιος ανέφερε στον πρώην πλέον περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστό, μετά τις πιέσεις του πρώτου για «έγκριση» μπαζώματος ότι αρμόδια είναι η ανακριτική αρχή να αποφασίσει αν θα γίνει μπάζωμα ή όχι.
Σύμφωνα με το Mega, ο Βασίλης Βλαχογιάννης εξήγησε ότι όχι μόνον είπε στον κ. Αγοραστό για τον ανακριτή, αλλά του έδειξε και συγκεκριμένο νόμο περί αυτού.
Επιπλέον, σύμφωνα με τα όσα φέρεται να κατέθεσε ο Βασίλης Βλαχογιάννης, ο κ. Ξιφαράς – Γ.Γ. του Υπουργείου Μεταφορών – τον διαβεβαίωσε ότι ο ΕΔΟΑΣΑΑΜ δεν θα έκανε καμία έρευνα στο σημείο αλλά θα ασχολούντο με συμβάσεις.
- Διαβάστε επίσης: Προανακριτική για Τριαντόπουλο / Οι βουλευτές που θα συμμετέχουν
Η κατάθεση του αξιωματικού στον ανακριτή
Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδόθηκαν στο Mega, ο πρώην διοικητής Τροχαίας Λάρισας ανέφερε: «Το απόγευμα προς βράδυ 3 Μαρτίου 2023, μου τηλεφώνησε ο τότε περιφερειάρχης Θεσσαλίας κύριος Αγοραστός καλώντας με να πάω να τον βρω στο σημείο του δυστυχήματος. Πράγματι πήγα εκεί και είδα ότι εκτός από εμένα στη συνάντηση ήταν κι άλλοι εκπρόσωποι εμπλεκομένων με το δυστύχημα φορέων.
Ο κύριος Αγοραστός μας είπε ότι μας κάλεσε ώστε να μας ανακοινώσει ότι έπρεπε να αρχίσουν άμεσα στο σημείο του δυστυχήματος οι εργασίες αποκατάστασης της κυκλοφορίας των τρένων, να επισκευαστούν δηλαδή οι γραμμές και οποιαδήποτε άλλη ζημιά είχε υποστεί το δίκτυο. Όταν ρώτησε εμένα, κατηγορηματικά του τόνισα ότι είμαι αναρμόδιος να συναινέσω σε αυτήν την ενέργεια, καθώς και ότι θα πρέπει να απευθυνθεί και να ζητήσει την έγκριση των ανακριτικών αρχών.
Επιπλέον υπέμνησα ότι σύμφωνα με νόμο του 2023 ο οποίος είχε τεθεί σε ισχύ από τον Ιανουάριο προβλέπεται και επιβάλλεται η διερεύνηση του χώρου του δυστυχήματος από τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Επιπλέον εκείνο το πρωί είχε ανακοινωθεί από το υπουργείο Μεταφορών η σύσταση Ειδικής Επιτροπής για την διερεύνηση του σιδηροδρομικού δυστυχήματος. Επειδή είχα την σχετική νομοθεσία κατεβασμένη στη μνήμη του κινητού μου, την έδειξα και την διάβασα στον κύριο Αγοραστό».
Η παρέμβαση Ξιφαρά
Ο πρώην διοικητής Τροχαίας Λάρισας αναφέρει ότι στην συζήτηση παρενέβη ο κ. Ξιφαράς: «Η δική μου θέση στη συνάντηση ήταν ότι ο χώρος έπρεπε να διαφυλαχτεί ακέραιος. Στο σημείο αυτό παρενέβη ο κ. Ξιφαράς Γ.Γ του Υπουργείου Μεταφορών και απευθυνόμενος σε εμένα μου διευκρίνισε ότι η Επιτροπή που διορίστηκε δεν θα ασχολούνταν καθόλου με οποιαδήποτε έρευνα στο σημείο του δυστυχήματος, αλλά με κάποιες συμβάσεις στον ΟΣΕ.
Επέμενα ότι πρέπει να εφαρμοστούν όσα προβλέπει ο νόμος. Απευθύνθηκα στον κύριο Αγοραστό και επανέλαβα τη θέση μου ότι για οτιδήποτε σχετικά με τον τόπο του δυστυχήματος πρέπει να συνεννοηθεί με την ανακρίτρια που έχει αναλάβει την ανάκριση. Όμως ο κ. Αγοραστός διαφώνησε και άρχισε να συνομιλεί με κάποιο κύριο με κίτρινο γιλέκο και τον κ. Καραλή ρωτώντας τον κύριο με τον κίτρινο γιλέκο ποιες εργασίες θα απαιτούνταν για την αποκατάσταση των γραμμών. Στη συνέχεια όπως ανέφερα και στην αρχική μου κατάθεση αποχώρησα πριν τη λήξη της συνάντησης».
Η κατάθεση του εκπροσώπου της Hellenic Train
Σε κατάθεση από τον εφέτη ανακριτή κλήθηκε την Παρασκευή (07/03) και ο Αντώνης Μοσχόπουλος, εκπρόσωπος της Hellenic Train, όπου ανέφερε: «Έφτασα στον τόπο του δυστυχήματος στις 3:30 τα ξημερώματα στις 1 Μαρτίου και παρέμεινα στον τόπο του δυστυχήματος μέχρι το απόγευμα της Κυριακής 5 Μαρτίου όπου παραδώσαμε την γραμμή καθόδου στον ΟΣΕ».
Στη συνέχεια ο εφέτης ανακριτής τον ρώτησε: «Επιβεβαιώνετε όσα αναφέρετε στο ημερολόγιο εργασιών ομάδων βοήθειας του συμβάντος, ότι δηλαδή το μεσημέρι στις 3 Μαρτίου ο κ. Ξιφαράς σας ενημέρωσε ότι θα πρέπει να απομακρυνθούν το γρηγορότερο, μέσα στο Σαββατοκύριακο όλα τα εξαρτήματα του τροχαίου υλικού και να μπορεί να δοθεί τουλάχιστον η άνοδος από τον ΟΣΕ για τη Δευτέρα το πρωί;».
Ο εκπρόσωπος της Hellenic Train απάντησε: «Ναι το επιβεβαιώνω. Του απάντησα ότι θα γίνει προσπάθεια να γίνει η αποκομιδή όσο πιο γρήγορα. Αυτό που με ενδιέφερε ήταν να γίνει όλη προσπάθεια με ασφάλεια για το εμπλεκόμενο προσωπικό. Απ’ όσο θυμάμαι δεν μου ζήτησε κάτι επιπρόσθετο. Ήμουν βραδινές ώρες τις 3 Μαρτίου στο χώρο του δυστυχήματος επάνω στην ΠΕΟ Λάρισας- Θεσσαλονίκης στην αρχή της γέφυρας αλλά δεν συμμετείχα σε τέτοια συνάντηση με όλους αυτούς που αναφέρονται.
Με τον κύριο Αγοραστό συνομιλήσαμε και μου είπε ότι θα γίνει η περίφραξη στο χώρο που μεταφέρονταν τα βαγόνια και θα ξεκινούσε ο χώρος να φυλάσσεται από την αστυνομία. Δεν είχα κάποια συνομιλία με τον κύριο Τριαντόπουλο δεν θυμάμαι κάτι τέτοιο. Απ’ όσο θυμάμαι κάποια στιγμή ο κ. Ξιφαράς με ρώτησε για την πρόοδο των εργασιών στο σημείο. Επίσης, ο κ. Αγοραστός απ’ όσο θυμάμαι με ρώτησε κάποια στιγμή για την πρόοδο των εργασιών και για την απελευθέρωση της επαρχιακής οδού, επειδή είχε καταληφθεί από τον γερανό».
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >