Ως ύποπτοι καλούνται από το ελληνικό τμήμα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, 25 μη πολιτικά πρόσωπα για την περίφημη σύμβαση 717 του ΟΣΕ, στον απόηχο της τραγωδίας στα Τέμπη.

Ads

Πρόκειται για τη σύμβαση που υπογράφηκε το 2014, αφορούσε την συνολική αναβάθμιση των υποδομών με σηματοδότηση σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο (Αθήνα Θεσσαλονίκη Προμαχώνας) και λειτουργία της τηλεδιοίκησης για παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο των δρομολογίων.

Ο χρόνος υλοποίησης της σύμβασης ήταν δύο χρόνια. Δεν υλοποιήθηκε ποτέ.

Οι 25 θα δώσουν ανωμοτί κατάθεση για το αδίκημα της ευρωαπάτης, καθώς φέρονται ότι με πράξεις και παραλείψεις τους έχουν ζημιώσει με εκατομμύρια ευρώ το ελληνικό δημόσιο  και το ταμείο της ευρωπαϊκής ένωσης.

Ads

Ανάμεσα στους 25 βρίσκονται και τα μέλη της Διαχειριστικής Αρχής του Υπουργείου Μεταφορών, καθώς επίσης στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ και της Alstom-ΤΟΜΗ.

Η υπόθεση μπήκε στο μικροσκόπιο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας αρκετούς μήνες πριν από την τραγωδία στα Τέμπη και άμεσα ξεκίνησε έρευνα προκειμένου να διαπιστωθεί αν έχει διαπραχθεί κακοδιαχείριση σε βάρος των συμφερόντων της ευρωπαϊκής Ένωσης, αφού το έργο είναι συγχρηματοδοτούμενο από το ελληνικό δημόσιο και την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Το 2013 προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την εν λόγω σύμβαση 717 που περιλαμβάνει τη σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση.

Το 2014 υπεγράφη η σύμβαση με την κοινοπραξία ALSTOM & ΤΟΜΗ, ενώ την περίοδο 2015-2016 υπήρξε σύγκρουση ανάμεσα στην Alstom και την ΤΟΜΗ, θυγατρική εταιρεία του Άκτωρα.

Το 2017-2018 ενεπλάκη η Κομισιόν και η ΕΔΕΛ για τις καθυστερήσεις, το 2021 διασπάστηκε η κοινοπραξία και παραχωρήθηκε το έργο της ΤΟΜΗ στην Alstom, ενώ από το 2022 διεξάγεται έρευνα από την ελληνική και την ευρωπαϊκή εισαγγελία έπειτα από καταγγελίες.