Την απουσία τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης την οποία τεκμηριώνει το 252 σελίδων πόρισμα των δικαστικών πραγματογνωμόνων για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη στις 28 Φεβρουαρίου, σχολιάζει με αναρτήσεις του ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενιδούνιας.

Ads

Μεταξύ άλλων, στο πόρισμα επισημαίνεται ότι κατά το χρόνο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, δεν λειτουργούσαν τα συστήματα ελέγχου κατάληψης πεδίων γραμμής και η φωτοσήμανση που τα οριοθετεί. Δεν λειτουργούσε δηλαδή η τηλεδιοίκηση εντός των σταθμών και η φωτοσήμανση που θα απέτρεπαν το συμβάν.

Διαβάστε επίσης: Τσαπανίδου: Καταπέλτης για τον Μητσοτάκη το πόρισμα για τα Τέμπη

«Το νέο πόρισμα ρητά αναφέρει την απουσία των κρίσιμων συστημάτων ασφαλείας, τα οποία – όπως επισημαίνεται σε τουλάχιστον τρία σημεία της έκθεσης – εάν λειτουργούσαν, θα είχαν αποτρέψει το δυστύχημα» αναφέρει ο συνδικαλιστής και προσθέτει:

Ads

«ΕΠΙΣΗΣ Όσον αφορά τον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας IC62, ο οποίος συγκαταλέγεται ανάμεσα στα θύματα του δυστυχήματος, υπογραμμίζεται ότι δεν ενημέρωσε τον σταθμάρχη Λάρισας όταν βρέθηκε στη γραμμή καθόδου συσχετίζοντας όμως απολύτως τη συμπεριφορά του με τη μη λειτουργία των συστημάτων και τονίζοντας ότι ήταν “αναγκασμένος, με εντολή σταθμάρχη, να κινείται κατά παράβαση των κανόνων κυκλοφορίας συρμών”. Και εδώ να πούμε ότι σαν Σωματείο αλλά και εγώ προσωπικά έχω ΠΟΛΛΟΥΣ λόγους να πιστεύω ότι έγινε ΚΑΙ η επίμαχη εκφώνηση από τους συναδέλφους μου, που ακόμα και νεκροί, σκυλευτήκαν από συγκεκριμένους παράγοντες. Εν καιρω έρχονται πολλά. ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ».

Σε προηγούμενες αναρτήσεις, ο ίδιος σχολιάζει:

«21/3/2023. Ο όρος “τοπική Τηλεδιοίκηση” μπαίνει στην ζωη μας από τον ΟΣΕ που επιτίθεται και στον Αλέξη Τσίπρα που έχει επισκεφθεί την περιοχή. Όλοι οι μηχανοδηγοί , Μένουμε άναυδοι με την χυδαία προπαγάνδα. 2 μήνες μετά το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων λέει ότι απλά πρόκειται για τοπικό πίνακα χειρισμού. Με αυτούς θα αναταχθεί ο σιδηρόδρομος; Ποιος τους εμπιστεύεται; Αυτά λέγανε και στους πολιτικά προϊσταμένους τους προφανώς (…)».

«Αυτός που ανακάλυψε και έλεγε παντού τον όρο για “τοπική τηλεδιοίκηση” παραπληροφορώντας και τους πολιτικά προϊσταμένους του (που προφανώς άκουγαν όσα τους άρεσαν), θα παραιτηθεί ή θα συνεχίσει να το παίζει κόκορας. Λίγη τσίπα υπάρχει; Η περιμένει ποτέ θα έρθει η ώρα, να “τελειώνει” μαζί μας; Οι υποστηρικτές και πληροφοριοδότες του, που θα κρυφτούν;».

«Κατά το χρόνο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, δε λειτουργούσαν τα συστήματα ελέγχου κατάληψης πεδίων γραμμής και η φωτοσήμανση που τα οριοθετεί, με αποτέλεσμα:

– να μη λειτουργεί η τηλεδιοίκηση εντός των σταθμών και στην ανοιχτή γραμμή, αφήνοντας τον εν υπηρεσία σταθμάρχη ως μοναδικό εποπτεύοντα της πορείας των συρμών, με τον περιορισμένης εμβέλειας Τοπικό Πίνακα Χειρισμών του σταθμαρχείου.

Η ύπαρξη λειτουργούντων ελεγχόμενων πεδίων γραμμής, η ορθή φωτοσήμανσή τους και η επαρκώς εξοπλισμένη και επανδρωμένη υπηρεσία τηλεδιοίκησης (Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας) θα απέτρεπαν το συμβάν,

– να μη λειτουργεί το εγκατεστημένο επί της γραμμής και των συρμών σύστημα ETCS,που με την παράλληλη λειτουργία των ελεγχόμενων πεδίων γραμμής και της φωτοσήμανσης, θα απέτρεπε με βεβαιότητα το συμβάν και χωρίς την απαίτηση ανθρώπινης παρέμβασης.

Και αλλά πολλά και ενδιαφέροντα. Τελικά δεν υπάρχει(και επίσημα) τοπική τηλεδιοίκηση, αλλά τοπικός πίνακας χειρισμού.».