Νέα σημαντικά στοιχεία έρχονται στο «φως» αναφορικά με τα κενά στην ασφάλεια της σιδηροδρομικής γραμμής, στον απόηχο της τραγωδίας των Τεμπών. Μάλιστα, όπως αποκαλύπτεται, οι εργαζόμενοι είχαν απευθύνει αγωνιώδεις προειδοποιήσεις αρκετό καιρό πριν το δυστύχημα.

Ads

Ειδικότερα, οι μαρτυρίες των εργαζομένων στον ΟΣΕ, αλλά και οι πληροφορίες από τα έγγραφα που δημοσιοποιούνται, δείχνουν την ανησυχία που επικρατούσε για τα συστήματα που δεν λειτουργούσαν. Μάλιστα η σηματοδότηση στις γραμμές των τρένων ανησυχούσαν τους μηχανοδηγούς οι οποίοι είχαν κάνει αναφορά μήνες νωρίτερα.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ρεπορτάζ της ΕΡΤ, οι μηχανοδηγοί από τον Οκτώβριο, τα κενά ασφαλείας που υπήρχαν και μάλιστα συγκεκριμένος σταθμάρχης, είχε συντάξει δύο τηλεγραφήματα, ένα τον Οκτώβριο και ένα τον Νοέμβριο, στα οποία έκανε τις συγκεκριμένες αναφορές και ζητούσε να δοθεί λύση στα προβλήματα τα οποία υπήρχαν.

Ειδικότερα, το πρώτο τηλεγράφημα ήταν στις 31 Οκτωβρίου του 2022 και σε αυτό είχε συνταχθεί το εξής κείμενο:

Ads

«Σας γνωρίζουμε ότι όλα τα φωτοσήματα (είσοδος έξοδος) στους νέους πόρους είναι τελείως σβηστά, με αποτέλεσμα την έντονη διαμαρτυρία των μηχανοδηγών».

Και συνέχιζε στο συγκεκριμένο τηλεγράφημα με αριθμό 26: «Με δεδομένο ότι όλοι οι συρμοί διέρχονται από τις τροχιές του σταθμού των Νέων Πόρων, παρακαλούμε τον άμεσο φωτισμό τους (ερυθρό φως) για την έγκαιρη προειδοποίηση στους μηχανοδηγούς ότι προσεγγίζουν στην περιοχή του σταθμού».

Ακολούθησε ίδιο τηλεγράφημα στις 16 Νοεμβρίου με αριθμό 90 στο οποίο ο σταθμάρχης που το είχε συντάξει έλεγε ακριβώς τα ίδια πράγματα και ενημέρωνε και πάλι τους υπευθύνους για τη μη λειτουργία των φωτοσημάτων.