Σαφείς αιχμές για το επίπεδο ασφαλείας των ελληνικών σιδηροδρομικών υποδομών αφήνει σε ανακοίνωσή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη, που μέχρι στιγμής έχει κοστίσει τη ζωή σε τουλάχιστον 43 ανθρώπους, οι περισσότεροι ηλικίας 20-30 ετών. 

Ads

Μάλιστα, επικαλούμενη τη δήλωση του παραιτηθέντα υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, η Κομισιόν κάνει λόγο για ξεπερασμένη υποδομή και καλεί τις ελληνικές αρχές να συνεκτιμήσουν τα συμπεράσματα των ερευνών σε σχέση με τα υφιστάμενα συστήματα εποπτείας, «ιδίως όταν πρόκειται για τα ιδιωτικοποιημένα σιδηροδρομικά δίκτυα».

Παράλληλα, επισημαίνει την ανάγκη σύναψης μιας Νέας Ευρωπαϊκής Συμφωνίας για τους σιδηροδρόμους και για μαζικές επενδύσεις σε υποδομές,

Η ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής: 

Aν και ο οριστικός απολογισμός του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στη Λάρισα, δεν είναι ακόμη γνωστός, αποτίουμε φόρο τιμής σε όλα τα θύματα της καταστροφής.

Ads

Αυτό το ατύχημα δείχνει πόσο σημαντικοί και κρίσιμοι είναι οι κανόνες ασφαλείας στον τομέα μεταφορών. Η έρευνα θα αποκαλύψει τα αίτια της συντριβής. Η δήλωση του απερχόμενου Έλληνα υπουργού αρμόδιου για τις Μεταφορές είναι ωστόσο ξεκάθαρη για την ελληνική σιδηροδρομική υποδομή.

Μάλιστα, ο ίδιος αναγνωρίζει ότι πράγματι αυτή η υποδομή είναι ξεπερασμένη. Σύμφωνα με ορισμένες πηγές από τις συνδικαλιστικές οργανώσεις, η σηματοδότηση εξακολουθούσε να λειτουργεί χειροκίνητα σε ορισμένα σημεία μεταγωγής.

Ζητούμε τη σύναψη μιας Νέας Ευρωπαϊκής Συμφωνίας για τους σιδηροδρόμους και για μαζικές επενδύσεις σε υποδομές, ώστε να προχωρήσουμε πραγματικά, μετά από δεκαετίες αποεπενδύσεων. Το ζητούμενο είναι να κάνουμε το σιδηροδρομικό δίκτυο απολύτως ασφαλές

Τα συμπεράσματα των ερευνών θα πρέπει να συνεκτιμηθούν και σε σχέση με τα υφιστάμενα συστήματα εποπτείας, ιδίως όταν πρόκειται για τα ιδιωτικοποιημένα σιδηροδρομικά δίκτυα.