Τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας των μελλοντικών αυτοκινήτων με περιβαλλοντικά κριτήρια ανακοίνωσε χθες η Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Τίνα Μπιρμπίλη. Την ίδια στιγμή η υπουργός με ανακοίνωσή της έβαλε τέλος στα σενάρια επαναφοράς του μέτρου της απόσυρσης.
Οι 3 κατηγορίες των τελών κυκλοφορίας
Σύμφωνα με κυβερνητικούς σχεδιασμούς προσδιορίζονται τρεις κατηγορίες τελών κυκλοφορίας, οι οποίες θα είναι τέτοιου εύρους, ώστε να εξασφαλίζεται δίκαιη κατηγοριοποίηση χωρίς στρεβλώσεις και επικαλύψεις.
Η πρώτη κατηγορία αφορά τα ΙΧ από το 2008 και μετά, για τα οποία και υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα αυτά θα προκύπτει από συνδυασμό τεχνολογίας και κυβισμού.
Για τη δεύτερη κατηγορία, τα οχήματα πριν το 2008 δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία στις βάσεις δεδομένων. Για τα οχήματα αυτά, λοιπόν, το υπουργείο Περιβάλλοντος θα στηριχτεί σε ένα σύστημα υπολογισμού τελών κυκλοφορίας που θα στηρίζεται στον κυβισμό και σε ένα συμβολικό ποσοστό που θα αναφέρεται στην ηλικία και την τεχνολογία.
Τέλος, «από το 2011 τα οχήματα που θα ταξινομούνται θα έχουν στοιχεία των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και ο προσδιορισμός των τελών κυκλοφορίας θα γίνεται πλέον στηριζόμενος σε αυτό το καθαρά περιβαλλοντικό κριτήριο» δήλωσε η κα Μπιρμπίλη.
Επίσης, το Υπουργείο Περιβάλλοντος δεν αποκλείει την κατάργηση των τελών κυκλοφορίας για τα «μηδενικών ρύπων» ή υβριδικά αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος η κ. Μπιρμπίλη αναμένεται να καταθέσει την τελική πρότασή της για τα νέα τέλη κυκλοφορίας που θα ισχύσουν από το 2011 μέσα στο επόμενο δίμηνο.
Τέλος στα σενάρια για επαναφορά της απόσυρσης
Το θέμα της απόσυρσης των αυτοκινήτων ξαναέφερε στο προσκήνιο πρόσφατη δήλωση της υπουργού, η οποία αναφέρθηκε σε «κίνητρα για την αντικατάσταση ενεργοβόρων και ρυπογόνων οχημάτων με οχήματα βελτιωμένων αποδόσεων ως προς τις εκπομπές ρύπων».
Και ενώ η δήλωση αυτή ερμηνεύτηκε ως προάγγελος επαναφοράς του μέτρου της απόσυρσης, το απόγευμα της Πέμπτης το υπουργείο έσπευσε να διευκρινίσει «τα κίνητρα αυτά δεν συνδέονται με την απόσυρση των αυτοκινήτων αλλά με οικονομικές πολιτικές που θα αποθαρρύνουν την κατοχή παλιάς τεχνολογίας οχημάτων».
Η υπουργός, δηλαδή, θεωρεί ότι «τα τέλη κυκλοφορίας αποτελούν έναν τρόπο οικονομικής πολιτικής ως αντικίνητρο για την κατοχή ενεργοβόρων οχημάτων ή ως κίνητρο μέσω μιας αντίστοιχης πολιτικής για την αγορά αντιρρυπαντικού αυτοκινήτου.» Στόχος παραμένει η «αντικατάσταση ενεργοβόρων και ρυπογόνων οχημάτων με οχήματα βελτιωμένων αποδόσεων ως προς τις εκπομπές ρύπων.»
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >