Ογδόντα δύο τεχνικά προβλήματα έχουν καταγραφεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Γενικού Επιτελείου Στρατού στα ελικόπτερα Apache, σύμφωνα με έγγραφο του περασμένου μήνα, που επικαλείται η «Ελευθεροτυπία». Σύμφωνα με το δημοσίευμα πρόκειται για βλάβες για τις οποίες έχει ενημερωθεί η κατασκευάστρια εταιρεία «Boeing».

Ads

Παρά το μεγάλο αριθμό προβλημάτων στα 10 πλέον νέα ελικόπτερα του Στρατού Ξηράς, καθώς τα δύο έπεσαν μέσα σε εννέα μήνες και στη μια περίπτωση το αποτέλεσμα ήταν να σκοτωθούν δυο αξιωματικοί, κύκλοι του υπουργείου Άμυνας υποστηρίζουν ότι η συνεργασία μεταξύ της κατασκευάστριας εταιρείας και των υπηρεσιών του επιτελείου είναι προβληματική. Τα τελευταία δυόμισι χρόνια, όπως αναφέρει το δημοσίευμα δεν έχει γίνει συνάντηση μεταξύ των αρμόδιων της κατασκευάστριας εταιρείας και επιτροπής αξιωματικών του Στρατού για να συζητηθούν τα προβλήματα και η ανασκόπηση προόδου της σύμβασης.

Την ίδια ώρα, οι επισκέψεις των αρμοδίων της εταιρείας στα επιτελικά γραφεία είχαν αυξηθεί το τελευταίο διάστημα. Μία από τις τελευταίες συναντήσεις ήταν στις 5 Απριλίου, του επικεφαλής της Boeing Ευρώπης Ρομπέρτο Βάλα με τον β’ υπαρχηγό, όπου ανέλυσαν την κατάσταση των προβλημάτων για όλα τα ελικόπτερα της εταιρείας που διαθέτουν οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις. Ωστόσο πηγές του υπουργείο αναφέρουν ότι μετά τις επαφές ο κ. Βάλα είχε στα χέρια του ένα άτυπο έγγραφο με 13 σημεία προβλημάτων στις σχέσεις της εταιρείας με το Γενικό Επιτελείο. Σε αυτό αναφέρονται καθυστερήσεις της εταιρείας για την παράδοση ανταλλακτικών, μεγάλος χρόνος επισκευής των κινητήρων από την εταιρεία αλλά και την ανάγκη για αναβάθμιση των ελικοπτέρων.

Σε ό,τι αφορά τα τεχνικά προβλήματα, στις 7 Απριλίου του 2011 η αρμόδια διεύθυνση του Γενικού Επιτελείου Στρατού ενημέρωσε την εταιρεία ότι βλάβες παρουσιάζονται συχνότερα από τα προβλεπόμενα και ζητάει να βρεθεί λύση. Στο ίδιο έγγραφο αναλυτικά αναγράφονται 82 βλάβες που έχουν καταγραφεί, οι πιο σοβαρές από τις οποίες είναι διαρροές υγρών, προβλήματα στο σύστημα ταχυτήτων, πολλά ηλεκτρολογικά και ηλεκτρονικά προβλήματα, προβλήματα στη ροή καύσιμων και πολλά προβλήματα σε ειδικές βαλβίδες. Αναγράφονται επιπλέον προβλήματα στην απεικόνιση των ενδείξεων στο κράνος του χειριστή, στο σύστημα πλοήγησης, στις γεννήτριες, στον επεξεργαστή όπλων, στους ανιχνευτές διεύθυνσης ανέμου κλπ.

Ads

Σύμφωνα με δηλώσεις μηχανικών ελικοπτέρων στην «Ελευθεροτυπία» οι βλάβες αυτές μεμονωμένα δεν μπορούν να ρίξουν ένα ελικόπτερο. Αυτό που μπορεί να καταστήσει ένα εναέριο μέσο μη ικανό για πτήση, είναι ένας συνδυασμός βλαβών που θα οδηγήσει ή σε απώλεια στήριξης του ελικοπτέρου λόγω μειωμένης ισχύος του κινητήρα ή σε φωτιά ή σε άλλο μεγάλο πρόβλημα.