Νέος πολιτικός πόλεμος, με σκιές και εκατέρωθεν βαριές αιχμές, ανοίγει γύρω από δύο θερμά επενδυτικά μέτωπα, εκείνα της Beat (πρώην Taxibeat) και της Fraport.

Ads

Ο “ξαφνικός πόλεμος” για την Beat, την δημοφιλή ηλεκτρονική πλατφόρμα διαμεσολάβησης για τους πελάτες ταξί, ξεκίνησε μετά από δημοσίευμα που έφερε το υπουργείο Μεταφορών να προωθεί νομοσχέδιο που ουσιαστικά καταργεί την εταιρία, και κορυφώθηκε σήμερα με αμοιβαία πυρά, περί πολιτικών σκοπιμοτήτων, από κυβέρνηση και ΝΔ.

Το θέμα της Fraport άνοιξε ανταπόκριση του περιοδικού Spiegel από την Αθήνα, σύμφωνα με την οποία η γερμανική εταιρία έχει απαιτήσεις 74 εκατομμυρίων ευρώ από την ελληνική κυβέρνηση για προβλήματα ου εντόπισε στα περιφερειακά αεροδρόμια.

Τις δύο περιπτώσεις συνέδεσε πρώτος ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, δηλώνοντας σε συνέντευξή του στον Real FM ότι πίσω και από τα δόο θέματα βρισκεται “η Νέα Δημοκρατία με σχέδιο να πλήξει την κυβέρνηση” και να την εμφανίσει ως διώκτη των επενδύσεων και της καινοτομίας.

Ads

Η σύγκρουση για την Beat

Ειδικά για την περίπτωση της Beat, ο Χρήστος Σπίρτζης είπε ότι δεν υπάρχει έτοιμο νομοσχέδιο και πως οι παρεμβάσεις που σχεδιάζονται δεν κλείνουν την εταιρία αλλά βάζουν σε τάξη το πλαίσιο λειτουργίας της. Είχε προηγηθεί ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών, με αιχμές για «συγκεκριμένα συμφέροντα». «Είτε θέλουν είτε δεν θέλουν ορισμένοι» αναφέρεται στην ανακοίνωση, «θα μπει τάξη οριστικά, σε ένα χώρο που σκόπιμα άφησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις χωρίς έλεγχο για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων. Οποιοσδήποτε επιθυμεί, επενδυτής, εταιρεία ή ιδιώτης, να δραστηριοποιείται στον χώρο των εταιρειών διαμεσολάβησης, δεν έχει να φοβηθεί απολύτως τίποτα, εφόσον ακολουθεί την εθνική και την ευρωπαϊκή νομοθεσία».

Σύμπλευση με συμφέροντα, όμως, καταλόγισε στην κυβέρνηση και ο αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης, παρεμβαίνοντας στο θέμα της Beat και υπονοώντας συντεχνιακή και ψηφοθηρική συμμαχία του υπουργείου Υποδομών με τον πρόεδρο του ΣΑΤΑ Θύμιο Λυμπερόπουλο.

«Η κυβέρνηση», δήλωσε, «επιχειρεί να καταργήσει επί της ουσίας το taxi beat, μια πλατφόρμα που έχει αγκαλιαστεί από τους πολίτες και με την οποία συνεργάζονται οι μισοί οδηγοί ταξί. Η κυβέρνηση απεχθάνεται την αξιολόγηση, τις ελεύθερες επιλογές, ταυτίζεται με στενά συντεχνιακά συμφέροντα μιας μειοψηφίας συνδικαλιστών που μας γυρνούν στο χθες”.

Οι απαιτήσεις της Fraport

Σε ό,τι αφορά την Fraport , ο Χρήστος Σπίρτζης άφησε επίσης αιχμές για εμπλοκή της Νέας Δημοκρατίας, επικαλούμενος το γεγονός ότι το ρεπορτάζ του Spiegel προήλθε από ανταποκριτή στην Ελλάδα. Είπε επίσης ότι το θέμα έχει ήδη απαντηθεί από το υπουργείο από τον Αύγουστο και ότι «μια εταιρεία είναι φυσικό να διεκδικεί», ενώ πρόσθεσε ότι το ποσό των απαιτήσεων της Fraport  δεν είναι 74 εκατ. ευρώ, αλλά μόλις μερικές χιλιάδες ευρώ.

Tην ίδια ώρα, πληροφορίες του Αθηναϊκού Πρακτορείου, ανέφεραν ότι τον Αύγουστο η FRAPORT προσέφυγε σε διαδικασία επίλυσης τεχνικών διαφορών προκειμένου να της καταβληθεί το ποσό των 70 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση, υποστηρίζοντας ότι οι καταστροφές που υπάρχουν στα 14 αεροδρόμια υπολογίζονται σε αυτό το ύψος.

Σύμφωνα, δε, με πηγές της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας που επικαλείται το Αθηναϊκό Πρακτορείο, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συγκρότησε άμεσα επιτροπή η οποία πραγματοποίησε επιτόπια έρευνα και στα 14 αεροδρόμια και αποδείχθηκε ότι οι καταστροφές οι οποίες, μεταξύ άλλων, αφορούσαν καμένες λάμπες και πυροσβεστήρες, υπολογίζονται στο ποσό των 40.000 ευρώ. Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Οικονομίας Στέργιος Πιτσιώρλας, χαρακτήρισε ως «θόρυβο χωρίς λόγο» το δημοσίευμα του Spiegel προσθέτοντας: «Είναι σε εξέλιξη η διαδικασία επίλυσης των τεχνικών διαφορών και νομίζω πως πρέπει να έχουμε την εμπιστοσύνη ότι από αυτή τη διαδικασία τελικώς θα διευκρινιστούν τα πράγματα».

FRAPORT: Επιτυχημένη η συνεργασία μας με το ελληνικό Δημόσιο

Η FRAPORT, με ανακοίνωσή της μετά το θόρυβο που προκλήθηκε, επισήμανε πως η εταιρεία κα το ελληνικό Δημόσιο «συνεργάζονται με επιτυχία για την ομαλή λειτουργία του έργου της παραχώρησης των περιφεριακών αεροδρομίων και η εποικοδομητική αυτή συνεργασία συνεχίζεται απρόσκοπτα».

«Η πραγματοποίηση της μεγαλύτερης παραχώρησης στην ιστορία της Ελλάδας αποτελεί ένα σύνθετο και πολύπλοκο, τεχνικά και λειτουργικά, έργο. Από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης έως σήμερα, η Fraport Greece και το Ελληνικό Δημόσιο συνεργάζονται με επιτυχία για την ομαλή λειτουργία του έργου αυτού. Τυχόν συμβατικές διαφορές που ανακύπτουν στο πλαίσιο εκτέλεσης της Σύμβασης δεν αναιρούν την ποιότητα αυτής της συνεργασίας και σε καμία περίπτωση δεν παρεμποδίζουν την ταχεία εκτέλεση των έργων», αναφέρει και συνεχίζει:

«Η διαδικασία της Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών, η οποία προβλέπεται ρητώς στη σύμβαση παραχώρησης, αποτελεί πάγια διεθνή πρακτική για τέτοιου μεγέθους έργα και εντάσσεται στο πλαίσιο της ταχείας επίλυσης των διαφορών και της ομαλής εκτέλεσης των συμβάσεων, ώστε να προωθείται η υλοποίηση των έργων χωρίς αμφισβητήσεις και εμπόδια. Η Fraport Greece ύστερα από την έγκριση των 14 master plans από το Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων είναι έτοιμη να προχωρήσει τις επόμενες εβδομάδες στην υλοποίηση των έργων ανάπτυξης και αναβάθμισης στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, η εποικοδομητική αυτή συνεργασία συνεχίζεται απρόσκοπτα».