Επείγουσα επιστολή προς τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, και την υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, έστειλαν οι διοργανωτές συναυλιών, οι οποίες βρίσκονται στον αέρα συμπαρασύροντας τις εργασίες τεχνικών, εποχικών υπαλλήλων και άλλων εργαζομένων που έρχονται να προστεθούν στους χιλιάδες καλλιτέχνες που δέχονται το τεράστιο πλήγμα των συνεπειών της πανδημίας στο χώρο του πολιτισμού.

Ads

Ειδικότερα, θέτουν εννέα καίρια ερωτήματα:

  1. Η εξαγγελία της Υπουργού Πολιτισμού για 40% χωρητικότητα στους χώρους πολιτιστικών δράσεων μετά τις 15/7, στην πράξη είναι 10- 20% γιατί σε όλα τα θέατρα και σε όλους τους συναυλιακούς χώρους η τήρηση του 1,5 μέτρου απόσταση μεταξύ των θεατών, δεν αφήνει περιθώριο για το 40% και γενικότερα δεν αφήνει κανένα περιθώριο για να πραγματοποιηθούν ιδιωτικές παραγωγές. Ως παραδείγματα σας αναφέρουμε το Θέατρο Ηρώδου του Αττικού το οποίο δίνει χωρητικότητα 850 θέσεις (το 40% είναι 1800 θέσεις, άρα ισχύει το 20% και όχι το 40%), η Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων που ανακοίνωσε περίπου 600 θέσεις, άρα το 20% της χωρητικότητας και το φεστιβάλ Αισχυλείων που ανακοίνωσε 375 θέσεις, άρα το 20% της χωρητικότητας του και πολλά άλλα. Όπως αντιλαμβάνεσθε καθίσταται αδύνατη η οποιαδήποτε παραγωγή. Τι μπορεί να γίνει σε σχέση με το θέμα αυτό των συναυλιών;
  2. Θα υπάρχει ανώτερο όριο θεατών στους μεγάλους συναυλιακούς χώρους ή θα είναι παντού με ποσοστό επί της χωρητικότητας;
  3. Πότε θα θεσμοθετηθεί το voucher που εξήγγειλε η Υπουργός ως μέτρο ανακούφισης των παραγωγών για την αντικατάσταση εισιτηρίου της ακυρωθείσας ή αναβληθείσας συναυλίας; Δεν μπορούμε να διευκολύνουμε το καταναλωτικό κοινό αν δεν γίνει άμεσα νομοθετική πράξη η εξαγγελία.
  4. Ο ΠΣΔΠΕ δηλώνει ότι τα μέλη του (διοργανωτές συναυλιών Ελλήνων και μετακαλούμενων καλλιτεχνών) αδυνατούν να πάρουν την ανάληψη της ευθύνης της υγείας των πολιτών και ζητούν τη βοήθεια της πολιτείας σε αυτό το τόσο σοβαρό θέμα: για την εφαρμογή του υγειονομικού πρωτοκόλλου (το οποίο ακόμα δεν γνωρίζουμε), την απολύμανση, τη θερμομέτρηση, την επίβλεψη της τήρησης των αποστάσεων, την ανάληψη της αστικής ευθύνης. Θα αναλάβετε ως πολιτεία αυτή την ευθύνη;
  5. Αναφέρατε ότι η ΚΕΔΕ θα προσφέρει Δημοτικούς χώρους ατελώς για πολιτιστικές δράσεις. Αυτό αφορά και στους Δημοτικούς χώρους που έχουν περάσει στην διαχείριση Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου ή άλλων φορέων (πχ ΚΘΒΕ) ή έχουν συσταθεί ΑΕ διαχείρισης; Δεν διευκρινίστηκε αν θα ισχύσει η ατέλεια για τους λοιπούς χώρους του Δημοσίου, όπως π.χ. Στάδια και ακίνητα που υπάγονται στη διαχείριση του ΤΑΙΠΕΔ (πρώην Ολυμπιακά ακίνητα), Αρχαία Θέατρα (π.χ. Φιλίππων, Άργους, Δίον κ.ά.) το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, το Παναθηναϊκό Στάδιο (Καλλιμάρμαρο);
  6. Από πότε θα μπορούν οι διοργανωτές να καταθέσουν τις προτάσεις τους για την επιλογή των 200 πολιτιστικών δράσεων στους αρχαιολογικούς χώρους ώστε να ενημερώσουμε τα μέλη μας; Οι εταιρείες μας, που εκπροσωπούν όλους τους Έλληνες καλλιτέχνες, έχουν την εμπειρία για να πραγματοποιήσουν τις εκδηλώσεις αυτές και δεν μας έχει γνωστοποιηθεί ακόμα τίποτε σχετικό.
  7. Θα δημιουργηθεί ΜΗΤΡΩΟ στο ΥΠΠΟ και για τις εμπορικές επιχειρήσεις θεαμάτων όπως δημιουργήθηκε για τους καλλιτέχνες και της ΑΜΚΕ;
  8. Οι εταιρείες που ασχολούνται μόνο με μετακαλούμενους καλλιτέχνες από το εξωτερικό είναι χωρίς εργασιακό αντικείμενο. Θα υπάρξει κάποια ειδική πρόβλεψη γι’ αυτές;
  9. Θα χρηματοδοτήσετε τους επαγγελματίες των διοργανωτών συναυλιών για την πραγματοποίηση μουσικών παραγωγών όπως έγινε και για το ΕΚΚ το βιβλίο, το θέατρο και το χορό; Αναφέρατε ότι από το ποσό των 15 εκατομμυρίων για τον πολιτισμό θα ενισχυθούν και οι μουσικές εκδηλώσεις. Πώς και πότε θα ενισχυθούν;