«Για προφανή πολιτική μεθόδευση που “κρύβεται” πίσω από την πρόσφατη τροπολογία που ψήφισαν οι βουλευτές της συγκυβέρνησης (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ) και η οποία απαλλάσσει τους αιρετούς της Αυτοδιοίκησης από ποινικές ευθύνες που απορρέουν από συμβάσεις έργων του Δημοσίου» κάνει λόγο ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Τριαντάφυλλος Μηταφίδης.

Ads

 
Ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης  «Θεσσαλονίκη – Ανοιχτή Πόλη» χαρακτηρίζει την τροπολογία  «σκανδαλώδη»,  «τροπολογία –πλυντήριο»,  εφάμιλλη των  περιβόητων  τροπολογιών  Πάχτα («PORTO CARRAS», «ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ» για τη μεταβίβαση των Μεταλλείων Κασσάνδρας στους Μπόμπολα – Κούτρα), και ως επιχείρηση  «κουκουλώματος» ενδεχόμενων ποινικών ευθυνών δημοτικών αρχόντων για τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων. 
 
«Οι βουλευτές της συγκυβέρνησης (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ) ψήφισαν τροπολογία η οποία απαλλάσσει τους αιρετούς της Αυτοδιοίκησης από ποινικές ευθύνες που απορρέουν από συμβάσεις έργων του Δημοσίου. Συγκεκριμένα, η τροπολογία αυτή περιγράφει σε ελληνικά που δυσκολεύεται να κατανοήσει κανείς ότι «(…) στις περιπτώσεις συμβάσεων μίσθωσης έργου, που νομίμως έχουν συναφθεί για τις οποίες το παραδοτέο έργο διαφέρει, αλλά είναι παρεμφερές από το περιγραφόμενο στη σύμβαση, αλλά άπτεται της υπηρεσίας του ίδιου φορέα που παρέχει η αναθέτουσα αρχή και η τελευταία το αποδέχεται, δεν δημιουργούνται ποινικές ευθύνες για τους κατά νόμο υπευθύνους για τη σύναψη τους. Οι απαλλασσόμενοι – με τη σκανδαλώδη τροπολογία- από ποινικές ευθύνες για την ομολογούμενη κακοδιαχείριση έχουν ονοματεπώνυμο και τα πλήρη στοιχεία τους βρίσκονται στα κομματικά τεφτέρια του ΠΑΣΟΚ και την ΝΔ. Κάποιοι μάλιστα είναι ήδη (ή προαλείφονται για) υποψήφιοι στις αυτοδιοικητικές εκλογές με τα «ανεξάρτητα» ψηφοδέλτια των εκλεκτών της κυβέρνησης» δήλωσε ο κ. Μηταφίδης.
 
Να θυμίσουμε ότι τον Δεκέμβριο του 2008 η τότε κυβέρνηση της ΝΔ  με «φωτογραφική» διάταξη στο νόμο 3731/20-12-08 (που αφορούσε στην «αναδιοργάνωση της Δημοτικής Αστυνομίας!), νομιμοποίησε αναδρομικά τις παράνομες συμβάσεις για απευθείας αναθέσεις της μεταφοράς μαθητών σε ΚΤΕΛ, τουριστικά λεωφορεία και ταξί. Μάλιστα  στην «αιτιολογική έκθεση» του νόμου αναγνωριζόταν απροκάλυπτα ότι αυτές οι απευθείας συμβάσεις «καταρτίστηκαν από Νομαρχίες της χώρας κατά παρέκκλιση των διατάξεων που ορίζουν τις διαδικασίες ανάθεσης του εν λόγω έργου και χωρίς προσυμβατικό έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο».
 
«Για το σκάνδαλο αυτό παραπέμφθηκε η χώρα μας στην Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης Απάτης (OLAF) με ομόφωνη απόφαση της Επιτροπής Αναφορών του Ευρωκοινοβουλίου, ύστερα από τις καταγγελία του Τριαντάφυλλου Μηταφίδης, ως προέδρου τότε της Γ΄ ΕΛΜΕ-Θ και των μικρολεωφορειούχων. Καταγγελίες που επιβεβαίωσε περίτρανα το πόρισμα  του Σώματος Ελεγκτών Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης» αναφέρει στην ανακοίνωσή της η «ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – Ανοιχτή Πόλη».