Σε πλήρη εξέλιξη είναι οι έρευνες για τον εντοπισμό του κυβερνήτη Ευστάθιου Τσιτλακίδη του F-4 Phantom της Πολεμικής Αεροπορίας που συνετρίβη το πρωί της Δευτέρας (30/1) ενώ εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση πάνω από την Ανδραβίδα.

Ads

Οι Ένοπλες Δυνάμεις βρίσκονται σε τριήμερο πένθος έως τις 2 Φεβρουαρίου καθώς εντοπίστηκε νεκρός ο 29χρονος συγκυβερνήτης, υποσμηναγός Μάριος – Μιχαήλ Τουρούτσικας. Τα συλλυπητήριά τους για την απώλεια του υποσμηναγού εξέφρασαν η πολιτειακή και πολιτική ηγεσία.

Οι έρευνες για τον εντοπισμό του 31χρονου κυβερνήτη συνεχίστηκαν κατά τη διάρκεια της νύχτας. Ένα αεροπλάνο C-130 βρισκόταν στην περιοχή, ρίχνοντας «φωτιστικές βόμβες» που επέτρεπαν τη συνέχεια των ερευνών με εναέρια και πλωτά μέσα.

Στις έρευνες μετέχουν ένα Ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού και ένα SUPER PUMA της Πολεμικής Αεροπορίας που συνεχίζουν τις έρευνες εναλλάξ.

Ads

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, το σημείο στο οποίο κατέπεσε το αεροσκάφος από την 338 Μοίρα Δίωξης Βομβαρδισμού που εδρεύει στην 117 Πτέρυγα Μάχης στην αεροπορική βάση της Ανδραβίδας, έχει βάθος 1.000 μέτρα. 

Το χρονικό της συντριβής

Τα δυο F-4 Phantom απογειώθηκαν στις 10:15 το πρωί, για την εκπαίδευση των ιπταμένων στη ναυτιλία σε χαμηλό ύψος μέχρι τα 300 πόδια, δηλαδή περίπου 100 μέτρα πάνω από ξηρά και θάλασσα. Σημειώνεται ότι τα F-4 Phantom ανήκουν στην 2η γενιά αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας, επιχειρούν από την 117 πτέρυγα μάχης και ανήκουν στην 338 μοίρα «Άρης». Παρά τα χρόνια τους από το 1974, παραμένουν σε επιχειρησιακή κατάσταση και μετέχουν σε όλες τις ασκήσεις, εθνικές και συμμαχικές.

Το μοιραίο F-4 Phantom κατέπεσε στις 10:30 από χαμηλό ύψος στη θαλάσσια περιοχή του Κατάκολου, οκτώ ναυτικά μίλια από την ακτή του κόλπου και 25 από την αεροπορική βάση της Ανδραβίδας. Αμέσως σήμανε συναγερμός στην Πολεμική Αεροπορία, το Λιμενικό και όλες τις αρμόδιες Αρχές, ώστε να εντοπιστούν οι χειριστές του F-4 Phantom και το μαχητικό.

Στην περιοχή έσπευσαν δύο ελικόπτερα ΑΒ-205 της Πολεμικής Αεροπορίας, 1 ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς και πλωτά μέσα του Λιμενικού Σώματος, ενώ σε μέγιστη ετοιμότητα ήταν και ένα C-130.

Αν και αρχικά υπήρξαν πληροφορίες πως ο Σμηναγός και ο Υποσμηναγός έχουν χρησιμοποιήσει το εκτινασσόμενο κάθισμα εγκαταλείποντας το μαχητικό, τελικά έγινε γνωστό πως οι δύο Ίκαροι δεν πρόλαβαν να κάνουν χρήση του συστήματος ασφαλείας.

Πληροφορίες αναφέρουν επίσης πως οι δύο χειριστές είχαν ενημερώσει νωρίτερα για βλάβη στο μαχητικό τους, λαμβάνοντας εντολή για άμεση εγκατάλειψη του αεροσκάφους. Ωστόσο, αυτά τα κρίσιμα δευτερόλεπτα κανείς δεν γνωρίζει τι συνέβη και οι δύο πιλότοι μας δεν κατάφεραν να εγκαταλείψουν. Λίγο μετά τις 12:30 το μεσημέρι, εντοπίστηκαν τα πρώτα συντρίμμια του μαχητικού.

«Φεύγω, γιατί το πρωί πετάω»

«Ήρθε χθες το Σάββατο και Κυριακή μεσημέρι έφυγε. Μας χαιρέτισε κανονικά… «γιατί φεύγεις νωρίς του λέω», «φεύγω, γιατί το πρωί πετάω». Πέταξε και τέλος», είπε ο πατέρας του άτυχου υποσμηναγού Μάριου-Μιχαήλ Τουρούτσικα μιλώντας στην ΕΡΤ.

«Του έλεγα εγώ «κάνε το δικό μου επάγγελμα, θα βρεις έτοιμη δουλειά να δουλέψεις, δεν θα ταλαιπωρηθείς στη ζωή σου». «Όχι πατέρα, μου λέει, θα δηλώσω την Ικάρων πρώτη». Τη δήλωσε πρώτη και πέθανε 29 χρονών… Και καταστραφήκαμε όλοι».