Συνεχίζονται οι προσπάθειες των πυροσβεστών να σβήσουν την φωτιά στο γκαράζ του «Ελευθέριος Βενιζέλος», με το πλοίο να έχει πάρει μια μικρή κλίση από τις μεγάλες ποσότητες νερού που έχουν πέσει μέσα του, η οποία όμως δεν είναι ανησυχητική.

Ads

Παρά το ότι χθες άνοιξε ο καταπέλτης του πλοίου και γίνεται απομάκρυνση όσων οχημάτων είναι εφικτό να απομακρυνθούν, προκειμένου να δημιουργηθεί περισσότερος χώρος για τη διευκόλυνση των πυροσβεστών, η πρόσβαση τους στα γκαράζ δεν είναι εύκολη και αναγκάστηκαν να ανοίξουν τρύπες στην εξωτερική λαμαρίνα του «Ελευθέριος Βενιζέλος» προκειμένου να γίνει ρίψη αφρού και νερού. Οι τρύπες αυτές παροχετεύουν ταυτόχρονα εκτός του πλοίου το νερό που ρίχνεται, ώστε να αποφευχθεί μεγαλύτερη κλίση του.

Χαρακτηριστική για την κατάσταση που επικρατεί στο γκαράζ είναι η μαρτυρία στην ΕΡΤ του ταξιδιωτικού πράκτορα Κώστα Στογιάννη, επιβάτη του «Ελευθέριος Βενιζέλος», ο οποίος έχει ένα τουριστικό λεωφορείο στο πλοίο. «Μπαίνει ο οδηγός του πούλμαν με μάσκα οξυγόνου μέσα για να φτάσει στο όχημα και να πάρει κάποια πράγματα, αλλά στα 10 μέτρα από τον πυκνό καπνό δεν βλέπει τίποτα» είπε.

Στην ΕΡΤ μίλησε και ο εκπρόσωπος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας Κωνσταντίνος Μπερτσιάς, τονίζοντας ότι η πλοιοκτήτρια εταιρία και οι ασφαλιστικές εταιρίες θα καλύψουν – με βάση όσα ορίζει ο νόμος – τις ζημιές των αυτοκινήτων των επιβατών.

Ads

image

Οι μαρτυρίες

Στο μεταξύ, στο λιμάνι της Σούδας κατέπλευσε το απόγευμα της Τετάρτης το επιβατικό πλοίο «Blue Galaxy», .στο οποίο επέβαιναν 662 επιβάτες, πολλοί εκ των οποίων ήταν επιβάτες του πλοίου «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Κατά την αποβίβαση τους από το «Blue Galaxy» και μιλώντας σε δημοσιογράφους, οι επιβάτες περιέγραψαν το πώς βίωσαν την περιπέτειά τους εν πλώ – ωστόσο οι περισσότεροι επεσήμαναν ότι η διαδικασία αντιμετώπισης της κατάστασης από το πλήρωμα του πλοίου, από τις αρχές κι απ’ όσους συνέδραμαν, ήταν άψογη.

Οι επιβάτες ήταν εμφανώς ταλαιπωρημένοι αλλά και ανακουφισμένοι που η περιπέτεια αυτή είχε καλό τέλος και τους βρήκε να επιστρέφουν καλά στην υγεία τους στο λιμάνι της Σούδας.

«Από την πρώτη στιγμή υπήρξε ενημέρωση, το πλήρωμα συμπεριφέρθηκε με υποδειγματικό τρόπο, και η κινητοποίηση των αρχών την άμεση», δήλωσε χαρακτηριστικά ένας εκ των επιβατών. «Φοβηθήκαμε πολύ στην αρχή, ωστόσο στη συνέχεια όλα λειτούργησαν άψογα, το πλήρωμα μας βοήθησε όσο μπορούσε», δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο γυναίκα επιβάτης.

«Τέλος καλό, όλα καλά. Υπήρχε καλός συντονισμός», δήλωσε ένας ακόμα επιβάτης, ομολογώντας ωστόσο, ότι «για μας ήταν μία δύσκολη διαδικασία: Δεν είχαμε ξαναζήσει τέτοια εμπειρία».