Η εφαρμογή του μέτρου της εργασιακής εφεδρείας στις συγκοινωνίες θα βρεθεί στο επίκεντρο συνάντησης, που θα έχει το απόγευμα της Τρίτης, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μάκης Βορίδης, με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και υπουργό Οικονομικών Ευάγγελο Βενιζέλο. Σε δηλώσεις του το πρωί, ο κ. Βορίδης υποστήριξε «οι διαδικασίες που αποφασίστηκαν για να μπουν στο καθεστώς εφεδρείας εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι λάθος».
Ads
Ο υπουργός Μεταφορών είχε επίσης σήμερα διαδοχικές συναντήσεις με εργαζόμενους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, καθώς και με τις διοικήσεις των Οργανισμών των αστικών συγκοινωνιών, οι οποίοι τον ενημέρωσαν για την κατάσταση που επικρατεί στους φορείς που εποπτεύουν.
Μετά τη συνάντηση, οι συνδικαλιστές δήλωσαν ότι το κλίμα της συνομιλίας ήταν καλό, αλλά αναμένουν τις κινήσεις του υπουργού για να καθορίσουν την πορεία τους, αφήνοντας παράλληλα ανοιχτό το ενδεχόμενο να προχωρήσουν σε νέο γύρο απεργιακών κινητοποιήσεων.
«Φαίνεται πως ο υπουργός έχει καταλάβει πλήρως ότι η εφαρμογή του μέτρου της εργασιακής εφεδρείας στο χώρο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ουσιαστικά κλείνει τις αστικές συγκοινωνίες», τόνισε ο πρόεδρος του Σωματείου των εργαζομένων στον ΟΑΣΑ, Μιχάλης Λιαγούρης, διευκρινίζοντας ότι η εφαρμογή του νόμου σημαίνει πως 450 άτομα αποχωρούν από την κίνηση, βασικό εργαλείο για να κινούνται οι τα μέσα συγκοινωνιών.
Τόσο ο κ. Λιαγούρης, όσο και ο γ.γ. του σωματείου Αλέξανδρος Κομίνης, σημείωσαν ότι ο υπουργός έδειξε να κατανοεί το πρόβλημά τους, αντιλαμβανόμενος ότι η εργασιακή εφεδρεία δεν μπορεί να εφαρμοστεί στα ΜΜΜ. Προσέθεσαν επίσης ότι ζήτησαν από τον κ. Βορίδη να εξαιρεθούν από το μέτρο αυτό, ενώ σε ερώτηση αν η τυχόν εξαίρεσή τους δημιουργήσει αντιδράσεις σε άλλους φορείς, απάντησαν ότι το συνδικαλιστικό κίνημα πρέπει να είναι ενιαίο και πως θα παλέψουν ώστε να εξαιρεθούν και άλλοι εργαζόμενοι και άλλοι φορείς.
Οι συνδικαλιστές, πάντως, προειδοποίησαν ότι σε περίπτωση που η κυβέρνηση επιμείνει στο συγκεκριμένο μέτρο, θα προχωρήσουν σε δυναμικές κινητοποιήσεις, αφήνοντας να εννοηθεί ότι στις προθέσεις τους είναι τέσσερις 24ωρες απεργίες στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ.
Νωρίτερα ο υπουργός δέχθηκε το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, ο πρόεδρος της οποίας, Θανάσης Λεβέντης, τόνισε ότι η εφεδρεία, εκτός από τις εργασιακές έχει και επιχειρησιακές επιπτώσεις, καθώς, αν εφαρμοστεί ο νόμος, θα πρέπει να αποχωρήσουν από τον ΟΣΕ πάνω από 400 άτομα, γεγονός που πρακτικά σημαίνει ότι δεν θα μπορούν να κινηθούν τα τρένα. Κατά τον κ. Λεβέντη, το όποιο δημοσιονομικό όφελος από το καθεστώς της εφεδρείας, εξανεμίζεται από τις απώλειες που θα υπάρξουν εξαιτίας της κατάργησης, ή αδυναμίας εκτέλεσης παραγωγικών υπηρεσιών. «Εάν έχω σταθμάρχη και δεν έχω μηχανοδηγό, δεν μπορώ να κινήσω το τρένο», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Λεβέντης, σημειώνοντας ότι ο υπουργός άκουσε με προσοχή τις απόψεις τους και έδειξε να τις κατανοεί.
Τέλος, ο υπουργός δέχθηκε επίσης σήμερα το προεδρείο του σωματείου των εργαζομένων στην ΕΡΓΟΣΕ και συζήτησαν το θέμα της απορρόφησης των κοινοτικών κονδυλίων του ΕΣΠΑ, καθώς παρατηρούνται μεγάλες καθυστερήσεις και χαμηλή απορροφητικότητα.
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Βορίδης, μιλώντας νωρίτερα στον ΑΝΤ1 εξέφρασε την άποψη ότι οι διαδικασίες που αποφασίστηκαν προκειμένου να μπουν στο καθεστώς εφεδρείας εργαζόμενοι στα ΜΜΜ είναι λάθος, προσέθεσε ότι έχει ζητήσει στο «ανώτερο δυνατό επίπεδο» να υπάρξει αλλαγή του νόμου και εξέφρασε την εκτίμηση ότι σύντομα θα υπάρξει νομοθετική παρέμβαση για τον εξορθολογισμό της κατάστασης. Εξάλλου ο κ. Βορίδης θα συναντηθεί με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και υπουργό Οικονομικών Ευάγγελο Βενιζέλο για να συζητήσουν το θέμα.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >