Συνεχίζεται η διαμάχη που ξέσπασε μεταξύ των υπουργών Οικονομικών Γ. Παπακωνταντίνου και Μεταφορών Δ. Ρέππα, με αφορμή δηλώσεις του πρώτου ότι «αναδιαρθρώσεις τύπου ΟΣΕ θα ακολουθήσουν στο σύνολο των ελλειμματικών συγκοινωνιακών φορέων», οι οποίες αιφνιδίασαν το καθ’ ύλην αρμόδιο υπουργείο. «Δεν πρέπει να κουνάμε συνέχεια το δάχτυλο στους εργαζόμενους γιατί θα μας κουνήσουν εκείνοι τα πέντε δάχτυλα» τόνισε χαρακτηριστικά ο Δ. Ρέππας.

Ads

«Δεν μου αρέσει και δε θέλω, επειδή είμαστε αυτή η κυβέρνηση, να κουνάμε συνέχεια το δάχτυλο στους εργαζόμενους, τους μισθωτούς και τους δημόσιους υπάλληλους, γιατί θα μας κουνήσουν κι εκείνοι τα πέντε δάχτυλα, ξέρετε πως, κάποια στιγμή. Υπάρχει πλούτος σε αυτή τη χώρα που πρέπει να φορολογηθεί. Υπάρχουν άνθρωποι με πολύ υψηλά εισοδήματα που πρέπει να συνεισφέρουν στο δημόσιο ταμείο. Και αυτό πρέπει να γίνει πολύ πιο αποτελεσματικά» δήλωσε, από τη Θεσσαλονίκη, ο Δ. Ρέππας.

«Δεν ξέρω αν το υπουργείο Οικονομικών ή κάποιο σύμβουλος του πρωθυπουργού έχει κάποια τέτοια σύλληψη. Αν τεθεί υπόψη μας, εμείς θα πούμε “όχι”» τόνισε σχετικά με το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης των δημόσιων συγκοινωνιών.

«Η Ελλάδα, το ΠΑΣΟΚ και οι αρχές μας υπήρχαν πριν από το μνημόνιο και θα υπάρχουν και μετά το μνημόνιο. Και αυτό δεν πρέπει να μας διαφεύγει» επισήμανε.

Ads

Άμεση ήταν η αντίδραση κύκλων του Μαξίμου, που έσπευσαν να κατευνάσουν τα πνεύματα, τονίζοντας πως «Δεν υπάρχει κατ’ ουσίαν αντίθεση. Βούληση της κυβέρνησης είναι να μειωθούν τα ελλείμματα».

«Εξυγίανση και όχι ιδιωτικοποίηση των αστικών λεωφορείων της Αθήνας»

Στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε στο κτίριο της γραμματείας Μακεδονίας – Θράκης στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Μεταφορών εμφανίστηκε αντίθετος με το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας. «Απαιτείται ένα πρόγραμμα εξυγίανσης, που δεν έχει όμως καμία σχέση με την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών, έτσι όπως δείχνει να παρουσιάζεται» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ρέππας.

Σχετικά με την υλοποίηση των έργων υποδομής στη Θεσσαλονίκη και στην ευρύτερη περιοχή, ο κ. Ρέππας σημείωσε πως συγκροτήθηκε συντονιστική ομάδα με στόχο τη συγκέντρωση, αξιολόγηση και την επεξεργασία προτάσεων, που, όπως εξήγησε, θα καταλήγουν στη συγκρότηση ενός ιεραρχημένου προγράμματος δράσεων και έργων. «Χαράσσουμε μια νέα στρατηγική και ολοκληρώνουμε ένα νέο σχέδιο που καταλήγει σε ένα προγραμματισμό έργων και δομών που θα υλοποιηθούν με προοπτική δεκαετίας» δήλωσε.

Οι εργασίες της συντονιστικής ομάδας ξεκίνησαν πριν από δυο περίπου μήνες και σήμερα πραγματοποιήθηκε η τέταρτη συνεδρίαση που οριστικοποίησε τις προτάσεις, με την παρουσία του κ. Ρέππα. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο γγ του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χάρης Τσιόκας, οι γγ Σέργιος Λαμπρόπουλος και Γιάννης Οικονομίδης, η γγ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Μαρία Λιονή, ο πρόεδρος της “Εγνατία Οδός Α.Ε.” Αναστάσιος Μουρατίδης, ο πρόεδρος του Οργανισμού Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Σταθακόπουλος, ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Παναγιώτης Παπαιωάννου και ο πρόεδρος της “Αττικό Μετρό” Χρήστος Τσίτουρας, με αναπληρωτή τον διευθυντή της ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης Γιώργο Κωνσταντινίδη. Η συντονιστική ομάδα υποστηρίζεται σε επιστημονικό επίπεδο ανάλογα με τις απαιτήσεις των εργασιών της από εμπειρογνώμονες καθηγητές του ΑΠΘ, ενώ συντονιστής της ομάδας είναι ο υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης, υπό την διεύθυνση του οποίου διεξάγονται οι δεκαπενθήμερες συνεδριάσεις στην Θεσσαλονίκη.

Επίσης, δημιουργείται επιτροπή κοινωνικής διαβούλευσης στην οποία συμμετέχουν φορείς της πόλης (Δήμοι, Επιμελητήρια κλπ), η οποία θα συντονίζεται από εκπρόσωπο του ΤΕΕ/ΤΚΜ. Στην επιτροπή θα παρουσιάζονται προς συζήτηση ο προγραμματισμός των προτεινόμενων έργων του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής.

Οι τρεις βασικοί άξονες προγραμματισμού είναι: η εκπόνηση master plan για ένα νέο χωροταξικό, πολεοδομικό, αναπτυξιακό, περιβαλλοντικό και κυκλοφοριακό επανασχεδιασμό του μητροπολιτικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, η συγκρότηση κατάλληλων οργανωτικών δομών (στο πλαίσιο της μητροπολιτικής διοίκησης του συγκροτήματος) που θα εξειδικεύσουν το master plan, θα προγραμματίσουν, συντονίσουν και διαχειριστούν την εκτέλεση των έργων, και η εξεύρεση των κατάλληλων χρηματοδοτικών πηγών και εργαλείων, δημόσιων και ιδιωτικών.