Αναστολή της απεργίας αποφασίστηκε χθες κατά την έκτακτη συνεδρίαση των σωματείων των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας, έπειτα από εισήγηση του προεδρείου. Η απόφαση ελήφθη με οριακή πλειοψηφία. Τη διαβεβαίωσή του ότι τα «κλειστά» επαγγέλματα θα ανοίξουν εξέφρασε σήμερα το πρωί μιλώντας στο Mega ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χ. Τσιόκας προαναγγέλλοντας παράλληλα αλλαγές στις αστικές συγκοινωνίες.

Ads

Οι απεργοί υπογραμμίζουν σε ανακοίνωσή τους ότι «με αίσθημα ευθύνης και λαμβάνοντας υπόψη τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί» αποφάσισαν άρση των κινητοποιήσεών τους. Από την πλευρά της η Κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι εφόσον οι μεταφορείς επανέλθουν στα καθήκοντά τους, η πολιτική επίταξη καθίσταται άνευ αντικειμένου. Η άρση της επίταξης είναι δεσμευτικός όρος για τους ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων, που προειδοποιούν ότι θα επιστρέψουν στην απεργία εάν το Υπουργείο Μεταφορών αθετήσει τη δέσμευσή του.

Χωρίς προβλήματα γίνεται σήμερα η τροφοδοσία της αγοράς με καύσιμα, τρόφιμα και καταναλωτικά αγαθά, καθώς οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων επέστρεψαν πίσω από το τιμόνι. «Με την απεργία μας πετύχαμε να δοθεί χρόνος για δημόσια διαβούλευση, κάτι που δεν έγινε με τον αιφνιδιασμό που επέδειξε η κυβέρνηση», δήλωσε στο Σκάι ο γραμματέας του σωματείου βυτιοφόρων υγρών καυσίμων, Άγγελος Φάλαρης. «Κανένα πρόβλημα πλέον στην αγορά καυσίμων», δήλωσε από την πλευρά του ο γραμματέας της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος, Άγγελος Τούντας.

Χ. Τσιόκας: «Μετά τα φορτηγά, ΟΣΕ και αστικές συγκοινωνίες»

Ads

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών, αναφερόμενος στην αναστολή της απεργίας των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης, είπε ότι το ζήτημα της επίταξης είναι αλληλένδετο με τη τροφοδοσία της αγοράς και πως από τη στιγμή που η αγορά τροφοδοτείται κανονικά δεν τίθεται ζήτημα. Διευκρίνισε ωστόσο ότι η κοινωνία δεν μπορεί να είναι όμηρος κανενός ιδίως αυτή την εποχή.

«Πρόκειται για μια μεταβατική περίοδο» είπε ο γενικός γραμματέας και πρόσθεσε ότι είναι ανάγκη η μετάβαση στη νέα εποχή να γίνει με όση μεγαλύτερη αλληλεγγύη. Διευκρίνισε ότι η μετάβαση θα γίνει με ασφάλεια και επανέλαβε ότι στόχος της κυβέρνησης ήταν η μεταβατική περίοδος να γίνει σε πέντε χρόνια ωστόσο η τρόικα επέβαλε το όριο της τριετίας.

Προανήγγειλε ότι οι παλιοί οδηγοί θα έχουν φορολογικές ελαφρύνσεις και η απόσβεση των περιουσιακών τους στοιχείων (των φορτηγών τους) θα γίνει ομαλά. Ακόμη ο κ.Τσιόκας είπε ότι στο προσεχές διάστημα θα ανοίξει ο διάλογος για την απελευθέρωση των συνεργείων για την παροχή φυσικού αερίου αλλά και της μετατροπής των οχημάτων για να υποστηρίζουν αυτό το σύστημα.

«Μέχρι σήμερα ήταν απαγορευτικό για έναν ιδιώτη να μπορέσει να κάνει μετατροπή στο όχημά του και να μπορεί να το εφοδιάσει με γκάζι». Επίσης τόνισε ότι σε λίγες ημέρες θα ανοίξει και ο διάλογος για τον ΟΣΕ και τις αστικές συγκοινωνίες. «Είναι κόκκινη γραμμή για την κυβέρνηση η διασφάλιση των θέσεων εργασίας» είπε και υπογράμμισε ότι δεν τίθεται θέμα κλεισίματος του ΟΣΕ. Ωστόσο είπε ότι θα τεθεί ζήτημα μετατάξεων και δευτερευουσών απολαβών. «Ο ΟΑΣΑ χρειάζεται μετεξέλιξη» είπε ο κ. Τσιόκας και προανήγγειλε την ίδρυση ενός φορέα που θα συντονίζει το σύνολο του συγκοινωνιακού έργου και των αστικών συγκοινωνιών.

Επιπλέον έθεσε το ζήτημα των «τσαμπατζήδων», το ποσοστό των οποίων φτάνει στο 25% και άφησε να εννοηθεί ότι την έκδοση εισιτηρίων, τον έλεγχο και το συντονισμό θα αναλάβει ιδιωτικός φορέας. «Είμαστε έτοιμοι να νοικοκυρέψουμε τα μεγέθη μέχρι το τέλος του 2010» τόνισε ο κ.Τσιόκας. Η «ΤΡΕΝΟΣΕ» θα υπάρχει επεσήμανε χωρίς να αποκλείσει το ενδεχόμενο στρατηγικής συνεργασίας με φορείς από το εξωτερικό.

Καταστράφηκαν 50.000 τόνοι ροδάκινα

Στο μεταξύ, έως 50.000 τόνους υπολογίζουν οι ροδακινοπαραγωγοί την ποσότητα που έχει καταστραφεί εξαιτίας της παρατεταμένης απεργίας των μεταφορέων. Οι παραγωγοί ενημέρωσαν ήδη το γενικό γραμματέα του υπουργείου Ανάπτυξης, ζητώντας την καταβολή αποζημιώσεων.

Διαβάστε επίσης: