Ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας, μιλώντας στο συνέδριο με θέμα «Τολμήστε για τη Δημοκρατία» στο Μέγαρο Μουσικής, άσκησε κριτική στην τρόικα αναφέροντας πως έπεσε τραγικά έξω στις προβλέψεις της.

Ads

 
Όπως είπε το Σεπτέμβριο του 2013 η τρόικα άφησε στο υπουργείο των Οικονομικών ένα έγγραφο με λανθασμένες δημοσιονομικές προβλέψεις βάσει των οποίων ζητούσαν μέτρα 3 δις ευρώ για το 2014, αίτημα που απορρίφθηκε από την ελληνική κυβέρνηση. «Θα ήταν καταστροφή» δήλωσε ο υπουργός.
 
Κατά την ομιλία του ανέφερε η χώρα θα επιτύχει σημαντικό πρωτογενές πλεόνασμα, πολύ πάνω από το στόχο, υποστηρίζοντας πως το ποσοστό που θα δημοσιοποιηθεί θα είναι μια «πολύ-πολύ μεγάλη έκπληξη».  
 
Επιπλέον ανέφερε πως πλέον έχουν εξαλειφθεί τα δύο βασικά αίτια της κρίσης, το έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης και το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών, σημειώνοντας ωστόσο πως η άλλη όψη της δημοσιονομικής προσαρμογής είναι η μείωση του βιοτικού επιπέδου που καταγράφεται.
 
«Από τη στιγμή που βελτιώνονται τα νούμερα μέχρι τη στιγμή που ο κόσμος θα δει κάποια χρήματα στην τσέπη μεσολαβεί ένα χρονικό διάστημα. Αυτό το διάστημα θα ζήσουμε τώρα», δήλωσε και υπογράμμισε τον κίνδυνο «να λεηλατηθεί η χώρα από τις δυνάμεις του λαϊκισμού».
 
Εν τω μεταξύ, μιλώντας στην Frankfurter Allgemeine Zeitung ο υπουργός Οικονομικών δήλωσε η Ελλάδα δεν χρειάζεται νέο πακέτο στήριξης, αλλά ζητά περαιτέρω παραχωρήσεις από τους εταίρους της. Ο Γ. Σουρνάρας στη συνέντευξή του επαναλαμβάνει τα περί «πλεονάσματος έκπληξη», χωρίς ωστόσο να αναφέρεται στο ακριβές νούμερο.
 
Καταλήγοντας σημειώνει πως αυτό που θα μπορούσε να κάνει η ευρωζώνη για την Ελλάδα είναι η επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής των δανείων, ώστε να δοθεί το μήνυμα πριν από τις δημοτικές εκλογές και ευρωεκλογές ότι θα υπάρξει χαλάρωση της κατάστασης. «Διαφορετικά θα μπορούσαν ακραίες δυνάμεις να πάρουν στην Ελλάδα το πάνω χέρι», δηλώνει και συνεχίζει:
 
«Για μας είναι ουσιώδες να μην περιμένουμε άλλο για την απόφαση για την διάρκεια της πίστωσης του δανείου. Έχουμε πίσω μας το 85% της διαδρομής. Θα ήταν δυσάρεστο, εάν θα χάναμε στο τελευταίο 15% του δρόμου την εμπιστοσύνη των πολιτών».