Κάθε άλλο παρά παρέπεμπε στην τραγωδία που θα συνέβαινε η συμπεριφορά του 15χρονου αυτόχειρα. Οι καταθέσεις τις οποίες έχει λάβει μέχρι στιγμής η αστυνομία δείχνουν, αντίθετα, πως ο αριστούχος μαθητής έκανε όνειρα για το μέλλον.

Ads

Μάλιστα, όπως προκύπτει από το στενό περιβάλλον του, λίγα 24ωρα πριν αποφασίσει να βάλει τέλος στη ζωή του είχε τρυπήσει το αυτί του για να βάλει ακόμη ένα σκουλαρίκι, συζητούσε με την οικογένειά του το μεταπτυχιακό που ήθελε να κάνει μετά τις σπουδές του στη βιολογία, ενώ είχε κανονίσει και τις διακοπές του με μια κολλητή του φίλη.

Επιπλέον, οι καταθέσεις σκιαγραφούν ένα υγιές οικογενειακό περιβάλλον στο οποίο το παιδί είχε αποδοχή. Ωστόσο, οι ειδικοί έχουν διαφορετική γνώμη.

Ο 15άχρονος, όπως αναφέρουν καταθέσεις και πληροφορίες του Documentο, δεχόταν σκληρό bullying τα τελευταία δύο χρόνια. Ο λόγος που χλεύαζαν το παιδί ήταν ότι έκανε παρέα κυρίως με κορίτσια.

Ads

Οι χαρακτηρισμοί που δεχόταν σκληροί και οι χειρονομίες σχεδόν σε καθημερινή βάση. Σε ερώτηση που του είχαν κάνει φίλοι του αν τον ενοχλούν αυτά που του λένε εκείνος απάντησε: «Καθόλου, αδιαφορώ».

Ο 15χρονος έδινε την εντύπωση ότι μπορούσε να διαχειριστεί την κατάσταση ακόμη και την τελευταία ημέρα που ήταν καλεσμένος σε πάρτι φίλων του. Αργότερα, ενδέχεται να έλαβε ένα μήνυμα που του χάλασε τη διάθεση, κάτι που θα αποσαφηνιστεί με την άρση του απορρήτου, την οποία από την πρώτη στιγμή ζήτησε ο εισαγγελέας.

Το παιδί φεύγει από το πάρτι, γυρίζει στο σπίτι του, αφήνει τα πράγματά του στη θέση τους και κρεμιέται από το σχοινί της κούνιας στο μπαλκόνι.

Ο ψυχοθεραπευτής Γιώργος Στυλιαράς μιλώντας στο Documento επισημαίνει ότι η τραγωδία με τον 15άχρονο παρουσιάζει την παθογένεια της ελληνικής κοινωνίας, της οικογένειας και κυρίως της σχέσης εκπαιδευτικών – μαθητών. Οσον αφορά τον τρόπο που επέλεξε για να βάλει τέλος στη ζωή του (στο μπαλκόνι του σπιτιού του), σύμφωνα με τον κ. Στυλιαρά η αυτοκτονία σε κοινή θέα γίνεται με σκοπό ο αυτόχειρας να εκδικηθεί την κοινωνία αλλά ενδεχομένως και την ίδια του την οικογένεια η οποία θα τον εντοπίσει πρώτη βλέποντας αυτό το τραγικό θέαμα.

Η θλιβερή ιστορία του 15άχρονου θυμίζει πολύ το σενάριο της αμερικανικής σειράς «13 reasons why». Η σειρά αυτή πραγματεύεται την αυτοκτονία μιας μαθήτριας λυκείου, η οποία αφήνει πίσω της δεκατρείς ηχογραφημένες κασέτες όπου εξηγεί τους δεκατρείς λόγους για τους οποίους έβαλε τέλος στη ζωή της, ονοματίζοντας τους ανθρώπους που την έφτασαν σε αυτό το σημείο. Τον πρώτο κύκλο της σειράς αυτής σύμφωνα με πληροφορίες τον είχε παρακολουθήσει ο 15άχρονος μαζί με την παρέα του. Ωστόσο οι φίλοι του δεν άντεξαν να δουν τον δεύτερο κύκλο και συνέχισε μονός του.

Την ίδια ώρα το σημείωμα με τα έξι ονόματα έχει ως αποτέλεσμα να εκτοξεύονται αλληλοκατηγορίες μεταξύ ανηλίκων αλλά και απειλές προς όσους πιθανολογείται ότι συγκαταλέγονται στα έξι παιδιά. Κανένα από τα παιδιά δεν γνωρίζει με ακρίβεια ποιοι είναι αυτοί οι έξι που έκαναν εφιαλτική τη ζωή του 15χρονου και καταγράφονται στην επιστολή του και αυτό έχει προκαλέσει επικίνδυνη σεναριολογία και στοχοποίηση μεταξύ των ανηλίκων, η οποία μπορεί να έχει ακόμα χειροτέρα αποτελέσματα.

Η έρευνα είναι σε εξέλιξη και αναμένεται τα έξι παιδιά που κατονομάζει ο 15χρονος στην επιστολή του να καταθέσουν στη ΓΑΔΑ αφού πρώτα ολοκληρωθούν όλες οι υπόλοιπες καταθέσεις μαρτύρων.