Τρεις ώρες κι ένα τέταρτο θα χρειάζονται στο τέλος του χρόνου οι επιβάτες του υπερσύγχρονου ηλεκτροκίνητου τρένου που δρομολογείται από την ερχόμενη Δευτέρα το πρωί, για να καλύψουν την απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, ταξίδεψε στο πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιό του, συνοδευόμενος από τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Θάνο Βούρδα και τις Διοικήσεις του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΕΕΣΣΤΥ, της ΓΑΙΑΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ, της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων και εκπροσώπους της σιδηροδρομικής οικογένειας.
Ο Χ. Σπίρτζης χαρακτήρισε τη σημερινή ημέρα ιστορική και μίλησε για «μία νέα εποχή και νέους ορίζοντες για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο που άνοιξε η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα καθώς αυτή η Κυβέρνηση μετά από 4Ο χρόνια ολοκλήρωσε την ηλεκτροκίνηση της γραμμής από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη και την κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 450 χλμ.
«Σήμερα ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος ξαναγράφει την ιστορία του» τόνισε ο Χ. Σπίρτζης και πρόσθεσε: «Θα είμαστε εδώ μαζί με τον πρωθυπουργό για να εγκαινιάσουμε το 2022 και ολόκληρη τη νέα ηλεκτροκίνητη σιδηροδρομική γραμμή από την Πάτρα μέχρι την Ειδομένη. Η χώρα αλλάζει τοπίο τόσο στις επιβατικές όσο και εμπορευματικές μεταφορές».
Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι περίπου σε 2,5 χρόνια θα είναι έτοιμος ο νέος υπερσύγχρονος Σιδηροδρομικός Σταθμός στον Σταθμό Λαρίσης που θα συνδέεται με τον υφιστάμενο Σταθμό του Μετρό και θα αποτελεί ενιαία ενότητα. Πρόκειται για έναν υπερσύγχρονο Σταθμό προϋπολογισμού 80 εκατομμυρίων ευρώ.
Μάλιστα η ολοκλήρωσή του, είπε ο Χ. Σπίρτζης, θα συμπέσει με την ολοκλήρωση του πολύ σημαντικού έργου της υπογειοποίησης της τετραπλής σιδηροδρομικής γραμμής στα Σεπόλια, μήκους τριών χιλιομέτρων, που θα αλλάξει ριζικά την περιοχή αλλά και την υπογειοποίηση της γραμμής στις Αχαρνές μήκους 800 μέτρων από το ΣΚΑ μέχρι το βόρειο μέρος της πόλης που τώρα χωρίζεται στα δύο.
Ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε επίσης την κατασκευή δύο νέων σταθμών στο δίκτυο του Προαστιακού. Έναν στον Γέρακα, στον οποίο θα σταματά και το Μετρό και έναν στο Κρυονέρι. Οι δύο σταθμοί θα είναι έτοιμοι περίπου σε δύο χρόνια.
Ανακοίνωσε επίσης την ανάταξη της υφιστάμενης γραμμής από την Αθήνα μέχρι την Οινόη, την υπογειοποίηση της διάβασης στον Άγιο Στέφανο καθώς και πολλά άλλα έργα βελτίωσης της γραμμής και της σηματοδότησης που θα συμβάλουν ώστε το γρήγορο τρένο να καλύπτει, προς το τέλος του χρόνου, τη διαδρομή σε 3 ώρες και ένα τέταρτο αναπτύσσοντας πρωτοφανείς ταχύτητες για τα ελληνικά δεδομένα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το όριο που έχει θέσει ο ΟΣΕ είναι τα 220 χιλιόμετρα την ώρα όπως ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Θάνος Βούρδας διευκρινίζοντας ότι τα τρία ηλεκτροκίνητα τρένα που μπαίνουν από τη Δευτέρα στα τακτικά δρομολόγια θα αναπτύσσουν τεράστιες ταχύτητες. Από Τιθορέα μέχρι Λιανοκλάδι αλλά και από Λάρισα μέχρι Θεσσαλονίκη θα φτάνουν ακόμη και τα 200 χιλιόμετρα την ώρα.
«Παραλάβαμε ένα χάος»
Κάνοντας απολογισμό της προσπάθειας που κατέβαλε το υπουργείο για «να ξαναζωντανέψει» ο Σιδηρόδρομος, ο Χ. Σπίρτζης τόνισε ότι «το 2015 που αναλάβαμε βρήκαμε ένα χάος, ένα τέλμα και μια κατάσταση διάλυσης όχι μόνο στον σταθμό Λαρίσης όπου κάποιοι απείλησαν ακόμη και τη σωματική ακεραιότητα του Θάνου Βούρδα όταν πήγε να καταγράψει τι παραλάβαμε αλλά και σε όλα τα σιδηροδρομικά έργα». «Πρωτοφανή και απίστευτα πράγματα. Πρωτόγνωρες καταστάσεις. Συμφέροντα και επιτήδειοι λυμαίνονταν τα πάντα. Μέχρι και τους Ρομά έβαζαν να κόβουν και να κλέβουν για λογαριασμό τους τα πανάκριβα καλώδια του συστήματος τηλεδιοίκησης. Και βέβαια ένας ΟΣΕ κομμένος σε πέντε εταιρίες από τον κύριο Κωστή Χατζηδάκη».
Κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής διαδρομής, ο Χ. Σπίρτζης παρουσίασε επιτόπου αναλυτικά όλα τα έργα που έχουν ολοκληρωθεί και σχεδιαστεί για την πλήρη ανάπτυξη του δικτύου μεταξύ άλλων και της τεράστιας σιδηροδρομικής γέφυρας της Εκάρας Δομοκού αλλά και της διπλής σήραγγας του Καλλίδρομου μήκους 9,6 χλμ που είναι η μεγαλύτερη αυτού του είδους σήραγγα των Βαλκανίων όπως δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Διονέλης.
«Το επόμενο μεγάλο στοίχημα είναι η ολοκλήρωση της σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης στην κυρία γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης που θα αλλάξει τον οικονομικό χάρτη της χώρας» δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο ο πρόεδρος του ΟΣΕ Γιώργος Κακουλάκης προσθέτοντας ότι «η διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή θα δώσει τεράστια ώθηση στις εμπορευματικές μεταφορές και στο εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου. Για το σιδηροδρομικό κέντρο θα ξεκινήσει άμεσα η Β’ φάση του διαγωνισμού και με την ολοκλήρωσης της θα ξεκινήσει και η λειτουργία του Κέντρου».
Τα νέα δρομολόγια EXPRESS
Παρόντες στο δοκιμαστικό δρομολόγιο ήταν ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθηγητής Φίλιππος Τσαλίδης και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΤΥ) Γιώργος Αναγνωστόπουλος που ανακατασκεύασε και μετέτρεψε σε υπερσύγχρονα και ηλεκτροκίνητα τα τρένα που θα εκτελούν τα δρομολόγια EXPRESS.
Όπως ανακοίνωσε ο κ. Τσαλίδης το δρομολόγιο Αθήνας-Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιείται με ένα ζεύγος τρένων, το οποίο θα διανύει σε:
- 3 ώρες και 57 λεπτά τη διαδρομή από την Θεσσαλονίκη μέχρι την Αθήνα, με στάσεις σε Λάρισα και Παλαιοφάρσαλο.
- 4 ώρες και 10 λεπτά τη διαδρομή από την Αθήνα μέχρι την Θεσσαλονίκη, με στάσεις σε Λιανοκλάδι και Λάρισα.
Συχνότητες δρομολογίων:
- Από Αθήνα, το πρώτο δρομολόγιο, το οποίο είναι και πιο γρήγορο, αναχωρεί στις 06:22 και μετά υπάρχουν δρομολόγια ανά τρεις ώρες, στις 09:22, 12:22, 15:22 & 18:22.
- Από Θεσσαλονίκη, το πρώτο δρομολόγιο, το οποίο είναι και πιο γρήγορο, αναχωρεί στις 06:27 και μετά υπάρχουν δρομολόγια ανά τρεις ώρες, στις 09:15, 12:15, 15:15 & 18:15.
- Επιπλέον, υπάρχει το βραδινό ζευγάρι δρομολογίων 600/601.
Στο πρωινό γρήγορο δρομολόγιο, η διαδρομή Αθήνα-Λιανοκλάδι θα διαρκεί 1 ώρα και 47 λεπτά, ενώ η διαδρομή Αθήνα-Λάρισα 2 ώρες και 48 λεπτά.
Αντίστοιχα, το δρομολόγιο Λάρισα-Αθήνα θα διαρκεί 2 ώρες και 36 λεπτά και το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Λάρισα θα διαρκεί 1 ώρα και 20 λεπτά.
Αναβαθμισμένες υπηρεσίες εντός της αμαξοστοιχίας Intercity Express
Μεταξύ άλλων, το Intercity Express θα διαθέτει:
- Πρίζα σε κάθε θέση.
- Υποστηρικτικό προσωπικό on board.
- WiFi (προς το παρόν, αποκλειστικά στην αμαξοστοιχία I/C51 και για την Α΄ θέση. Σταδιακά θα εγκατασταθεί και στις υπόλοιπες αμαξοστοιχίες).
- Αναβαθμισμένες υπηρεσίες κυλικείου με νέο συνεργάτη την εταιρία ΒΕΝΕΤΗΣ.
- Δωρεάν διάθεση εφημερίδων στους επιβάτες της Α’ Θέσης στις αμαξοστοιχίες I/C50 και I/C51.
- Δωρεάν διάθεση σετ προϊόντων περιποίησης στους επιβάτες της Α’ Θέσης σε συνεργασία με τον Όμιλο Σαράντη.
Όλα αυτά θα κοστίζουν στους επιβάτες της πρώτης θέσης 55 ευρώ (με 20% έκπτωση για την επιστροφή) και της δεύτερης θέσης 45 ευρώ (με έκπτωση 20%).
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >