Για μία «μεγάλη διαρθρωτική τομή στο χώρο της θαλάσσιας κρουαζιέρας», έκανε λόγο η Υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης στη Βουλή για το νομοσχέδιο για το καμποτάζ. Έντονες αντιδράσεις από την αντιπολίτευση.
Αναφερόμενη στη σύμβαση μεταξύ Δημοσίου και πλοιοκτητριών εταιριών που προβλέπεται στο νομοσχέδιο, σημείωσε ότι «κατοχυρώνει τόσο την ασφάλεια δικαίου για τις επιχειρήσεις αφού δεν επιτρέπεται στην εκάστοτε πολιτική ηγεσία να αλλάζει τις συντεταγμένες της σύμβασης, ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον, εξασφαλίζει τα δικαιώματα της ναυτεργασίας και παρέχει κίνητρα για πρόσληψη Ελλήνων αξιωματικών και ναυτεργατών καθώς και για επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές». Πρόσθεσε ακόμη ότι «οι επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές είναι ενταγμένες στο νέο Αναπτυξιακό Νόμο, δίνοντας έτσι ένα επιπλέον κίνητρο στις εταιρίες να επενδύσουν».
Επιπλέον σημείωσε ότι «με τη σύμβαση διασφαλίζονται ενιαίοι κανόνες ως προς την τήρηση συμβατικών όρων για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, για το ύψος της εισφοράς, ενώ προσδιορίζονται με αναλογικό τρόπο κριτήρια, όπως η μεταφορική ικανότητα, η στελέχωση του πλοίου, ο αριθμός των δρομολογίων, η συχνότητα και η περιοδικότητα των προσεγγίσεων σε ελληνικούς λιμένες».
Η Λούκα Κατσέλη υποστήριξε πως «το αρχικό ύψος της εισφοράς θα είναι κοινό για όλες τις εταιρίες, ενώ το ποσό που θα αποτυπωθεί στη σύμβαση θα διαφοροποιείται μόνο από τον αριθμό των λιμένων που θα επισκέπτεται κάθε κρουαζιερόπλοιο. Οπότε και θα υπάρχει έκπτωση της τάξεως του 7% ανά λιμένα που θα επισκέπτεται το πλοίο».
Καταλήγοντας η Υπουργός Οικονομίας σημείωσε ότι «η 12ωρη παραμονή στο λιμάνι αφετηρίας κρίνεται σκόπιμη, προκειμένου να ολοκληρωθεί η επιβίβαση και αποβίβαση των επισκεπτών καθώς και να μπορέσουν οι επιβαίνοντες στο κρουαζιερόπλοιο να ολοκληρώσουν την περιήγηση τους σε τόπους τουριστικού ενδιαφέροντος και να κινηθούν στην αγορά των λιμανιών».
«Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει, πέραν από την άρση του καμποτάζ την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών, την παροχή υπηρεσιών τροφοδοσίας και εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων των πλοίων και την ανάπτυξη τουριστικών υπηρεσιών», τόνισε η κα Κατσέλη κλείνοντας», σημείωσε.
Η υπουργός Οικονομίας χαρακτήρισε αντιφατική την θέση της ΝΔ, η οποία είπε ότι θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο, καθώς «ενώ επαγγέλλεται την πλήρη απελευθέρωση της αγοράς θαλάσσιας περιήγησης πρότεινε ταυτόχρονα πρόσθετους περιοριστικούς όρους, αγνοώντας πλήρως τις ρυθμίσεις που έχουν όλες οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες, τις οποίες και κατέθεσε στη Βουλή σε σχετικό πίνακα».
Εκ μέρους της ΝΔ ο εισηγητής Γιάννης Πλακιωτάκης, είπε ότι το νομοσχέδιο μπορεί να έρχεται, αλλά το καμποτάζ δεν φεύγει και σημείωσε ότι καταλήγει σε μια μορφή αδειοδότησης που δεν αποτελεί σε καμιά περίπτωση άρση καμποτάζ ενώ η χώρα μας αυτή την ώρα πρέπει να εκπέμψει σαφές μήνυμα στο εξωτερικό. Ανέφερε δε ότι εάν ποτέ εφαρμοστεί το νομοθέτημα θα έχει πρακτική εφαρμογή μετά το 2012 καθώς οι εταιρείες έχουν κλείσει τον προγραμματισμό τους μέχρι και το τέλος του 2011. «Όταν μιλάμε για άρση μιλάμε για πραγματική απελευθέρωση» είπε ο κ. Πλακιωτάκης κι εδώ πρόκειται για ένα νομοσχέδιο χωρίς ουσιαστικές ρυθμίσεις με πολλά θολά σημεία που μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα παρά να λύσουν. Αντί να απελευθερώνει την αγορά ακολουθεί το ίδιο ακριβώς σκεπτικό με το ισχύον πλαίσιο για τις κοινοτικές σημαίες που ήδη έχει αποδειχθεί άκαρπο, ανέφερε.
Ο Ν. Καραθανασόπουλος του ΚΚΕ ανέφερε ότι η κυβέρνηση επιβεβαιώνει το ρόλο της ως υπηρέτη του κεφαλαίου και στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο των εφοπλιστών. Όπως τόνισε αποτελεί πρόκληση η παρασιτική δραστηριότητα των εφοπλιστών όταν η κυβέρνηση κόβει τη σύνταξη 500 ευρώ. «Δώσατε προκλητικά προνόμια στους εφοπλιστές, επιδοτήσεις, φορολογική ασυλία. Είναι δίκαιο να πληρώνει ο φτωχός αγρότης και να έχει κατάργηση ΦΠΑ ο εφοπλιστής; Επιτρέπετε την καταλήστευση του ΝΑΤ και κόπτεστε δήθεν για τα αποθεματικά;» ρώτησε. Έκανε επίσης λόγο για τεράστια όξυνση προβλημάτων εξυπηρέτησης νησιών της χώρας και «όσων προσβλητικά λέγονται ως άγονες γραμμές» και παράλληλα «προκλητική» αύξηση των εισιτηρίων, ενώ δεν βελτιώθηκε η θέση των εργαζόμενων.
Η Λίτσα Αμμανατίδου από το ΣΥΡΙΖΑ είπε ότι το νομοσχέδιο αντί να ενισχύσει την απασχόληση Ελλήνων ναυτικών, τους δίνει φιλοδωρήματα και ως προς τις εκτιμήσεις περί αυτονόητης αύξησης της επισκεψιμότητας από την άρση του καμποτάζ εκτίμησε ότι είναι αυθαίρετες, αφού δεν έχουν υποδομή τα λιμάνια, απουσιάζουν σημαντικές υποδομές σύνδεσης με τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τα αεροδρόμια, ενώ τα τέλη του Ελ. Βενιζέλος αυξάνουν το κόστος των εισιτηρίων. Εκτίμησε ακόμη ότι το νομοθέτημα οδηγεί σε απώλεια εκατοντάδων θέσεων εργασίας και σε απώλειες εσόδων το ΝΑΤ.
Από τον ΛΑΟΣ ο Αστ. Ροντούλης ανέφερε ότι υπάρχουν θετικά από την άρση του προστατευτισμού, όπως η είσοδος συναλλάγματος και μάλιστα αν υπάρξει μια δαπάνη ενός εκατ. ευρώ που προέρχεται από το χώρο της κρουαζιέρας το πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα στην οικονομία 2,7 εκατ. Ευρώ και αύξηση των θέσεων εργασίας. Όμως διερωτήθηκε αν είναι αρκετή αυτή η θεσμική μεταρρύθμιση για να συμπληρώσει ότι το κόμμα του θεωρεί ότι χρειάζεται συνολικότερη στρατηγική επί του ζητήματος και το όλο εγχείρημα να στηριχθεί με λιμενικές υποδομές που τώρα δεν υπάρχουν για τον ορθό προγραμματισμό των αφίξεων και δημιουργία ανταγωνιστικών δικτύων τροφοδοσίας.
Το νομοσχέδιο καταψηφίζουν επί της αρχής η ΝΔ, το ΚΚΕ, ο ΣΥΡΙΖΑ, ενώ ο ΛΑΟΣ εξέφρασε επιφυλάξεις για άρθρα του νομοθετήματος.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >