Αντισυνταγματική έκρινε Δ’ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας τη διάταξη, με την οποία παρέχεται η εξουσιοδότηση στον υπουργό Μεταφορών -κατόπιν απόφασης της Υπηρεσίας Πολιτικής Υπηρεσίας- να εγκρίνει τους κανονισμούς επίγειας εξυπηρέτησης (Handling) αεροσκαφών στους ελληνικούς αερολιμένες. Λόγω της αντισυνταγματικότητας το Δ’ Τμήμα διαβίβασε στην Ολομέλεια του ΣτΕ το όλο θέμα για οριστική κρίση.

Ads

Σύμφωνα με τις δύο αποφάσεις του ΣτΕ το άρθρο 43 του Συντάγματος επιτάσσει οι κανονισμοί επίγειας εξυπηρέτησης να τίθενται σε εφαρμογή με Προεδρικά Διατάγματα και όχι με υπουργικές αποφάσεις. Κατόπιν αυτών το ΣτΕ έκρινε παράνομους και ανίσχυρους τους κανονισμούς επίγειας εξυπηρέτησης των ελληνικών αερολιμένων.

Στο ΣτΕ έχουν προσφύγει οι εταιρείες Goldair και Swissport που παρέχουν επίγεια εξυπηρέτηση στους αερολιμένες των Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Κέρκυρας και Ρόδου και διεκδικούν την συμμετοχή τους σε 31 ακόμη περιφερειακούς αερολιμένες που είναι: Ακτίου, Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Αστυπάλαιας, Ικαρίας, Ιωαννίνων, Καβάλας, Καλαμάτας, Καλύμνου, Καρπάθου, Κάσου, Καστελόριζου, Καστοριάς, Κεφαλονιάς, Κοζάνης, Κυθήρων, Λέρου, Λήμνου, Μήλου, Μυκόνου, Μυτιλήνης, Νάξου, Ν. Αγχιάλου, Πάρου, Σάμου, Σαντορίνης, Σητείας, Σκιάθου, Σκύρου, Σύρου και Χίου.

Το αποκλειστικό προνόμιο επίγειας εξυπηρέτησης στους 31 ελληνικούς αερολιμένες το έχει με απόφαση του υπουργού Μεταφορών, του περασμένου έτους, η «Olympic Handling».

Ads