Η υλοποίηση των μεγάλων έργων υποδομών είναι η βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα.

Ads

Μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι έχουν γίνει πολλά θετικά βήματα τα προηγούμενα χρόνια, αλλά οι προκλήσεις είναι μπροστά. «Προβλήματα υφίστανται και πάντα θα προκύπτουν. Οφείλουμε όμως, όσο μπορούμε, να περιορίζουμε τους τυχόν κινδύνους, που κάθε φορά θα αναδεικνύονται», είπε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος στις βασικές προτεραιότητες που έχουν τεθεί είπε: «Οι βασικές προτεραιότητες που έχουμε θέσει είναι να υλοποιήσουμε τα μεγάλα έργα υποδομών, μεταξύ των οποίων υπάρχουν κάποια πολύ εμβληματικά στην Ελλάδα, να προωθήσουμε ακόμα περισσότερο τις ”πράσινες” μεταφορικές και συγκοινωνιακές υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, να προάγουμε την ασφάλεια στις υποδομές και στις μεταφορές, και να ενισχύσουμε την κινητικότητα και την προσβασιμότητα».

Για τις αστικές συγκοινωνίες και τα τρένα, ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε πως «προτεραιότητα της κυβέρνησης αποτελούν ο εκσυγχρονισμός του δικτύου και η ασφάλεια των επιβατών».

Ads

Αναφορικά με τον «μπλε» φάκελο που παρέλαβε από τον πρωθυπουργό, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε:

«Συνεργαζόμαστε εντατικά με τους υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου προκειμένου να ακούσουμε και τις δικές τους θέσεις, έτσι ώστε ρεαλιστικά και αποτελεσματικά να υλοποιήσουμε με ταχύτητα και ασφάλεια, τις δεσμεύσεις που λάβαμε».

Μεταξύ των μεγάλων έργων υποδομών και μεταφορών, σύμφωνα με πληροφορίες, συμπεριλαμβάνονται:

  • Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης – ΒΟΑΚ (έχουν υπογραφεί τα 2 από τα 3 τμήματα του έργου, είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο),
  • Η σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Πάτρα και η είσοδος του τρένου στην Πάτρα (εντάσσεται στα 6 έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου της ΕΡΓΟΣΕ, με τον δήμο της πόλης να ζητά επιπλέον υπογειοποίηση, το έργο αυτό έχει καθυστερήσει σημαντικά),
  • Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας, στον οποίο ολοκληρώνεται το νότιο τμήμα και είναι σε εξέλιξη το βόρειο,
  • Η έναρξη των εργασιών για την επέκταση της λεωφόρου Κύμης και η σύνδεση με την εθνική οδό (έχει ανακηρυχθεί η ανάδοχος κοινοπραξία),
  • Ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά, ο οποίος επαναπροκηρύχθηκε,
  • Η παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, με την εκκίνηση των κατασκευαστικών εργασιών,
  • Η ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης 
  • Ο μετασχηματισμός του ΟΣΕ και η ολοκλήρωση των συμβάσεων σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης.
  • Αύξηση συχνότητας δρομολογίων λεωφορείων ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ ανά 5-10 λεπτά τις ώρες αιχμής.
  • Αύξηση συχνότητας δρομολογίων ΣΤΑΣΥ σε 1,5 λεπτό τις ώρες αιχμής.
  • Προμήθεια 650 λεωφορείων μηδενικών ρύπων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, προϋπολογισμού 337 εκατ. ευρώ. Έως το 2027 θα κυκλοφορούν 2.000 αστικά λεωφορεία στην Αθήνα και 600 στη Θεσσαλονίκη.