Επιτάσσουν τις υπηρεσίες καθαριότητας υπέρ των εργολαβικών εταιρειών, εν μέσω πανδημίας με κατευθυντήριες οδηγίες του υπουργείου Υγείας και του Υγειονομικού Περιφερειάρχη. Αυτό καταγγέλλει το Σωματείο Εργαζομένων στο νοσοκομείο Αττικών, με ανακοίνωσή του.

Ads

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του Σωματείου, στις 9 Δεκεμβρίου 2020, συνεδρίασε το ΔΣ του νοσοκομείου Αττικόν με θέμα «Έγκριση πρακτικού τεχνικών προδιαγραφών για την διενέργεια Διεθνούς Ανοικτού Ηλεκτρονικού Διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου για την Καθαριότητα των Κτιριακών Εγκαταστάσεων και του Περιβάλλοντος χώρου του Νοσοκομείου, ετήσιου προϋπολογισμού 3.600.000,00€ μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας – τιμής».

Σύμφωνα με τους εργαζόμενους «το “φθηνότερο” κόστος για το δημόσιο μέσω outsourcing (δηλ. εργολάβου), τώρα γίνεται “ακριβότερο” και τα 1.805.840,48 ευρώ γίνονται 3.600.000 ευρώ. Η εξήγηση της διοίκησης γι’ αυτή την αλλαγή, με την οποία το κόστος για το νοσοκομείο υπέρ του εργολάβου γίνεται, ακόμα και με τη μεθοδολογία της οικονομοτεχνικής μελέτης, ακριβότερο από τις ΣΟΧ με το δημόσιο (άρα παραβιάζεται η κυβερνητική οδηγία) είναι ότι “τώρα έχουμε την επιδημία και παραπάνω έξοδα 68.000 Ε το μήνα! λόγω περισσότερου προσωπικού και υλικών καθαρισμού”».

Ζητούν να φύγει άμεσα η εργολαβία καθαριότητας από το ΑΤΤΙΚΟ και η κυβέρνηση να εγγυηθεί χωρίς προσχήματα τη δουλειά όλων των ήδη εργαζομένων στις εργολαβίες. «Έχει τρόπο να νομοθετήσει δίκαια και καθαρά, ώστε όλοι οι εργολαβικοί εργαζόμενοι να υπογράψουν σύμβαση με το ΕΣΥ. Έτσι κι αλλιώς οι ελλείψεις προσωπικού είναι τεράστιες και οι ανάγκες πολλές» υποστηρίζουν και εξηγούν πως πρόκειται για πολιτική επιλογή της κυβέρνησης η οποία προηγείται της πανδημίας και εξιστορούν τα γεγονότα.

Ads

Ολόκληρη η ανακοίνωση του Σωματείου των Εργαζομένων στο νοσοκομείο Αττικόν

Επεισόδιο πρώτο (Σεπτέμβριος 2019):
Από τις πρώτες έγνοιες των υπουργών της νέας κυβέρνησης της ΝΔ, είναι η εγκύκλιος του νέου υφυπουργού Υγείας κ. Κοντοζαμάνη προς τα νοσοκομεία που αναφέρει: «διαλέξτε τι είναι πιο φτηνό: οι εργολάβοι ή οι προσλήψεις των εργαζομένων στο δημόσιο». Δηλ. η σχέση κόστους – οφέλους της αγοράς που θεωρεί την εργασία προμήθεια. Οι εργολάβοι της μαύρης εργασίας, φυσικά θα είναι πάντα πιο φτηνοί, αφού δίνουν μισθούς πείνας στους εργαζόμενους και  παρουσιάζουν ψεύτικα κέρδη (300 € το χρόνο)!!!

Επεισόδιο δεύτερο (Οκτώβριος 2019):
Με το που ανέλαβε καθήκοντα ο κ. Ροϊλός ως διοικητής της 2ης ΥΠΕ έσπευσε να υιοθετήσει τη νέα οδηγία, ακύρωσε εν μια νυκτί τα αποτελέσματα του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ στο ΑΤΤΙΚΟ (που σκόπιμα κωλυσιεργούσε να εκτελέσει και η προηγούμενη διοίκηση του νοσοκομείου) και όρισε «επιτροπή ειδικών» για εκπόνηση νέας οικονομοτεχνικής μελέτης. Η επιτροπή γνωμοδότησε ότι η σύμβαση με τον εργολάβο είναι πιο συμφέρουσα παρά η πρόσληψη εργαζομένων της καθαριότητας με ΣΟΧ από το δημόσιο.

Το πόρισμα αυτό (είναι στη διάθεση του σωματείου) το είχαμε καταγγείλει ως μη έγκυρο διότι:

1) Ενώ αναγνωρίζει ότι «οι τρέχουσες ανάγκες του Νοσοκομείου σχετικά με τον καθαρισμό των εγκαταστάσεών του ανέρχονται σήμερα σε 110 βάρδιες τις καθημερινές και 84 βάρδιες τα ΣΚ και τις αργίες» (σελ. 2 της μελέτης) που υποτίθεται ότι είναι η συμβατική υποχρέωση του εργολάβου, στη σελ. 12 παραδέχεται ότι «με την υπό στοιχ. 3 υπ’αριθμ.2/10 σύμβαση ο ανάδοχος της καθαριότητας αποζημιώνεται για 102 βάρδιες καθημερινά και 74 βάρδιες  τα ΣΚ και αργίες και υποχρεούται να διαθέτει στο Νοσοκομείο 114 άτομα» δηλ. δεν καλύπτει πλήρως τις ανάγκες καθαριότητας του νοσοκομείου. Άρα ή το νοσοκομείο δεν καθαρίζεται επαρκώς από τον εργολάβο ή ο εργολάβος είναι κουβαρντάς και αποζημιώνεται για λιγότερες βάρδιες από ότι καλύπτει (αυτό σημειώνει η μελέτη στη σελ. 14).

2) Η μεγάλη όμως παρατυπία αφορά τον υπολογισμό του χρόνου εργασίας: όταν πρόκειται για τη σύμβαση με το δημόσιο οι ανάγκες σε εργαζόμενους ξαφνικά γίνονται 144. Γιατί; Διότι συγκρίνουν ανόμοια πράγματα. Εξισώνουν το χρόνο εργασίας 8 ωρών με το χρόνο εργασίας 6 ωρών που ορίζει η σύμβαση του εργολάβου, με την κοινή ονομασία «βάρδια». Όμως άλλο η βάρδια των 6 ωρών σε ότι αφορά την απόδοση εργασίας καθαρισμού και άλλο των 8 ωρών. Με εργασία 8 ωρών, οι αναγκαίες βάρδιες και τις καθημερινές και τις αργίες μειώνονται (ενώ η μελέτη τις διατηρεί σταθερές!).

3) Η παρατυπία έχει και συνέχεια: Ο «αναγκαίος» αριθμός στην υπηρεσία καθαριότητας ανεβαίνει κι άλλο, στους 165!, διότι η μελέτη ισχυρίζεται ότι «Όπως ευλόγως, επισημαίνεται και στο σχετ.1 πρακτικό, το οποίο μας διαβιβάστηκε από την 2η ΔΥΠΕ, πρέπει να υπολογιστεί ένα ποσοστό αντικατάστασης των υπαλλήλων που θα προσληφθούν στην υπηρεσία καθαριότητας, λόγω τακτικών αδειών αλλά και ασθενειών. Το ποσοστό αυτό προσδιορίζεται στο ως άνω πρακτικό τουλάχιστον σε 16%». Τι γίνεται εδώ; Ενώ σε όλα τα τμήματα του νοσοκομείου αλλά και όλων των δημόσιων και ιδιωτικών υπηρεσιών, όταν κάποιος ασθενεί αναγκαστικά η δουλειά καλύπτεται (με μεγαλύτερο φόρτο φυσικά) από τους υπόλοιπους συναδέλφους, τώρα η επιτροπή ανακαλύπτει ότι, για χατίρι της εργολαβικής εταιρείας, αν κάποιος αρρωστήσει με τη δημόσια σύμβαση πρέπει να υπάρχει εφεδρικός του που να πληρώνεται για όλο το χρόνο. Δηλ. άλλη η ασθένεια της καθαρίστριας όταν είναι να βγάλουμε υψηλό κόστος για το δημόσιο και άλλη όταν είναι του εργολάβου (εκεί δουλεύει και άρρωστη; Και αν όχι πως, από που και με ποια σύμβαση αντικαθίσταται;). Και κάτι ακόμα: σε ένα νοσηλευτικό ή ιατρικό τμήμα του ΕΣΥ πως καλύπτονται οι βάρδιες αν κάποιος αρρωστήσει; Έχουν καλυφτεί οι κενές οργανικές θέσεις; Έχει προσληφθεί ο αναγκαίος κόσμος; Εδώ δεν υπάρχει πρόβλημα;

4) Ανακαλύψανε όμως και τις καλοκαιρινές άδειες τα μέλη της επιτροπής. Όταν είναι παγκοσμίως γνωστό ότι το καλοκαίρι, τα πάντα υπολειτουργούν και άρα οι κανονικές άδειες χορηγούνται σε όλους, με την αναγκαία βέβαια χρονική κατανομή. Για το χατίρι όμως των εργολαβικών εταιρειών η οικονομοτεχνική μελέτη προτείνει να υπάρχουν επιπλέον εργαζόμενοι για τους 2 καλοκαιρινούς μήνες που θα πληρώνονται για όλο το χρόνο! Άμα θες να ανεβάσεις το κόστος τι σκαρφίζεσαι!

5) Για το βασικό μισθό και τις εισφορές. Ενώ για τη σύμβαση με το δημόσιο βγάζουν τις μισθοδοτικές δαπάνες κατ’ άτομο το χρόνο (14.196 Ε χωρίς τριετία) για την αντίστοιχη με τον εργολάβο παραμένει αόρατη, ορίζεται μόνο συγκεντρωτικά.

6) Για τα υλικά. Γιατί το κόστος των αναλώσιμων και των ειδών ατομικής υγιεινής σχεδόν διπλασιάζεται όταν πρόκειται να τα αγοράσει το δημόσιο σε σχέση με τον εργολάβο; Ίδιες τιμές δεν κυκλοφορούν στην αγορά; Πως κοστολογούνται; Με κεντρική δημόσια διαπραγμάτευση και διαγωνισμό δεν θα ερχόντουσαν μάλιστα και πιο φτηνά;

7) Τελικά, ακόμα και αν όλα τα προηγούμενα δεν ισχύουν και έχει δίκιο η «μελέτη», το δημόσιο νοσοκομείο είναι επιχείρηση με κέρδη, ισολογισμούς κλπ; Ή όταν υπερβαίνει κάποια κόστη, όπως κατ’ επανάληψη γίνεται, ενισχύεται από τον κρατικό προϋπολογισμό που οι εργαζόμενοι κατά βάση με τους φόρους τους ενισχύουν;

8) Και φυσικά δεν ξεχνάμε τους καθημερινούς εκβιασμούς των εργολάβων, τις απολύσεις, τις καθυστερήσεις πληρωμών, την παραβίαση των συμβάσεων, τη δήλωση περισσότερων ατόμων από ότι δουλεύουν πραγματικά κλπ.

9) ΕΙΝΑΙ ΦΑΝΕΡΟ ότι μη λαμβάνοντας το ίδιο μέτρο σύγκρισης και για το ανθρώπινο δυναμικό και για τα υλικά καθαρισμού η μελέτη βγαίνει υπέρ του εργολάβου, βάσει των προκαθορισμένων οδηγιών της υγειονομικής περιφέρειας.

Επεισόδιο τρίτο (Απρίλιος 2020):
Το νέο ΔΣ του ΑΤΤΙΚΟΥ νοσοκομείου εγκρίνει κατά πλειοψηφία (μειοψήφισε ο εκπρόσωπος των εργαζομένων) το παραπάνω πόρισμα και αποφασίζει ότι είναι πιο συμφέρουσα για το δημόσιο η σύμβαση με εργολαβία καθαριότητας.
Α Π Ο Σ Π Α Σ Μ Α Πρακτικών Διοικητικού Συμβουλίου του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου «ΑΤΤΙΚΟΝ» της 1 ης τακτικής Συνεδρίασης στις 13/04/2020. Παρόντες : Σπυρίδων Αποστολόπουλος, Γεώργιος Κοσμίδης, Δημήτριος Μπούμπας, Μαρία Κουστέλλη, Σχίζας Κωνσταντίνος, Παναγιώτα Φλεβάρη, Ευθυμία Βουρνάζου.Θέμα 28ο: Υποβολή προς έγκριση οικονομοτεχνικής μελέτης για τον υπολογισμό του κόστους καθαριότητας του Νοσοκομείου, η οποία εκπονήθηκε από αρμόδια Επιτροπή κατόπιν υπόδειξης της 2ης ΥΠΕ

Τα μέλη του ΔΣ λαμβάνοντας υπόψη την με αρ. πρωτ. 4359/10-02-2020 εισήγηση της Διοικητικής και Οικονομικής Υπηρεσίας σχετικά με την έγκριση οικονομοτεχνικής μελέτης κατόπιν και της υποδείξεως της 2 ης ΥΠΕ, εγκρίνουν κατά πλειοψηφία 6/7 μέλη

Με βάση όλα τα ανωτέρω προκύπτει ότι το συνολικό ετήσιο κόστος για το Νοσοκομείο μόνο για μισθοδοσία και υλικά, αφαιρουμένων των εργοδοτικών εισφορών και ΦΠΑ ανέρχεται σε 2.610.299,34 Ευρώ, ενώ το ετήσιο κόστος μέσω outsourcing υπολογίζεται σε 1.805.840,48 Ευρώ. Σημειώνουμε ότι στην περίπτωση που θα υπολογιστούν όλα τα κόστη στη σύγκριση (ΦΠΑ και εργοδοτικές εισφορές), το συνολικό ετήσιο κόστος για το Νοσοκομείο μόνο για μισθοδοσία και υλικά, ανέρχεται σε 3.148.041,86 Ευρώ, ενώ το κόστος μέσω outsourcing υπολογίζεται σε 2.719.983,90 Ευρώ.

Επεισόδιο τέταρτο (Δεκέμβριος 2020):
Στη συνεδρίαση του ΔΣ του νοσοκομείου την 9η Δεκεμβρίου 2020, το «φθηνότερο» κόστος για το δημόσιο μέσω outsourcing (δηλ. εργολάβου), τώρα γίνεται «ακριβότερο» και τα 1.805.840,48 Ευρώ γίνονται 3.600.000 Ευρώ. Η εξήγηση της διοίκησης γι’ αυτή την αλλαγή, με την οποία το κόστος για το νοσοκομείο υπέρ του εργολάβου γίνεται, ακόμα και με τη μεθοδολογία της οικονομοτεχνικής μελέτης, ακριβότερο από τις ΣΟΧ με το δημόσιο (άρα παραβιάζεται η κυβερνητική οδηγία) είναι ότι «τώρα έχουμε την επιδημία και παραπάνω έξοδα 68.000 Ε το μήνα! λόγω περισσότερου προσωπικού και υλικών καθαρισμού».
Θ Ε Μ Α Τ Α Η Μ Ε Ρ Η Σ Ι Α Σ Δ Ι Α Τ Α Ξ Η Σ 21ης Τακτικής Συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου για το έτος 2020 Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του Π.Γ.Ν. «ΑΤΤΙΚΟΝ» κος Αποστολόπουλος Σπυρίδων, συγκαλεί τα μέλη του Δ.Σ. του Π.Γ.Ν. «ΑΤΤΙΚΟΝ» σε τακτική συνεδρίαση την Τετάρτη 09-12-2020 και ώρα 10.00 π.μ. στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δ.Σ. του Νοσοκομείου.

ΘΕΜΑ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ Νο 18. Έγκριση πρακτικού τεχνικών προδιαγραφών για την διενέργεια Διεθνούς Ανοικτού Ηλεκτρονικού Διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου για την Καθαριότητα των Κτιριακών Εγκαταστάσεων και του Περιβάλλοντος χώρου του Νοσοκομείου, (CPV: 90911200-8), ετήσιου προϋπολογισμού 3.600.000,00€ μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας – τιμής. (A.Π. 41864/07-12-2020).

Και τα επεισόδια δεν έχουν τελειωμό:
• Πως υπολογίζουν το μηνιαίο μισθό στην “οικονομικοτεχνική μελέτη” και πως στις συμβάσεις με τον εργολάβο;
• Πως υπολογίζουν τις βάρδιες στην “οικονομικοτεχνική μελέτη” και πως στις συμβάσεις με τον εργολάβο;
• Πως βαφτίζουν τα υλικά καθαρισμού σε “υπηρεσία”;

ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΕΧΤΟΥΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΗ ΑΠΟΦΑΣΗ.
ΑΡΚΕΤΑ ΠΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΚΛΙΝΙΚΑΡΧΩΝ, ΕΡΓΟΛΑΒΩΝ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ, ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ από τον ιδρώτα του λαού.
ΑΝΤΙ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ, ΠΑΙΔΕΙΑ, ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΜΟΙΡΑΖΟΥΝ ΖΕΣΤΟ ΧΡΗΜΑ ΣΤΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ

Απαιτούμε:
-Να φύγει άμεσα η εργολαβία καθαριότητας από το ΑΤΤΙΚΟ
-Η κυβέρνηση να εγγυηθεί χωρίς προσχήματα τη δουλειά όλων των ήδη εργαζομένων στις εργολαβίες. Έχει τρόπο να νομοθετήσει δίκαια και καθαρά, ώστε όλοι οι εργολαβικοί εργαζόμενοι να υπογράψουν σύμβαση με το ΕΣΥ. Έτσι κι αλλιώς οι ελλείψεις προσωπικού είναι τεράστιες και οι ανάγκες πολλές.
-Δημόσια δωρεάν υγεία ΚΑΙ μόνιμη, σταθερή δουλειά για όλους.